Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Ruandán és Mauritiuson is lényegesen könnyebb vállalkozni, mint Magyarországon – állítja a Világbank Doing Business 2020 című kiadványa.
Ahogy minden évben, úgy a Világbank idén is megmérte, hol a világban a legkönnyebb vállalkozni. A mérés fő szempontja az volt, hogy mennyire könnyű egy vállalkozást elindítani, illetve fenntartani az adott országban.
A listát idén Új-Zéland vezeti, Szingapúr – amely egyébként a világ legversenyképesebb országa - a második, míg Hongkong a harmadik.
Magyarország egy helyet javított legutóbbi helyezésén és 73,4 ponttal az 52. lett a 190 vizsgált ország közül, ami azt jelenti, hogy Kelet-Európából csak Romániát (73,3), Bulgáriát (72) és Ukrajnát (70,2) sikerült megelőzni – vette észre a G7.
Mindez azt jelenti, hogy többek között Montenegró (73,8), Moldova (74,4) és Szerbia (75,7) is előttünk van. A térségi listát egyébként Litvánia (81,6) vezeti Észak-Macedónia (80,7) és Észtország (80,6) előtt.
A lap felteszi azt a kérdést is, hogy kérdés az, hogy a javulást milyen eszközökkel sikerült elérni, ugyanis a Világbank elemzésében pozitív fejleménykényt veszik figyelembe a rabszolgatörvény 400 órányi túlórát engedő passzusát, ami itthon az egyik legtöbbet támadott pont volt.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.