Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A bíróság megállapított a cég fizetésképtelenségét, elrendelte a felszámolását. A Csepel Holding Nyrt.-t két orosz szerződés meghiúsulása hozta nehéz helyzetbe.
A hitelező Nemzeti Adó- és Vámhivatal dél-budapesti adóigazgatóságának kérelmére a Fővárosi Törvényszék elsőfokú határozatával megállapította a Csepel Holding Nyrt. fizetésképtelenségét, és főeljárásban elrendelte a felszámolását – tette közzé a társaság kedden a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
Közölték: a Csepel Holding igazgatósága egyeztet a NAV illetékeseivel a tartozás rendezésének módjáról a felszámolás elkerülése érdekében.
A társaság első félévi jelentése szerint a csepeli szerszámgépgyártás nagyon nehéz időszakot élt át 2019 elején. Az Orosz Államvasutak, valamint a DGC céggel kötött szerződés az orosz fél elállása okán nem teljesült, ami 2 millió euró veszteséget okozott közvetlenül.
A projekttel kapcsolatos veszteségeket kifizetetlen számlák jelzik, amit most egy orosz ügyvéd bevonásával megpróbál a cég peres úton érvényesíteni a DGC cégen. A vezetői összefoglaló szerint ennek következménye, hogy nagyon komoly NAV-adósságok halmozódtak fel a cégcsoportnál.
A cégek vezetése és az igazgatóság komoly erőfeszítéseket tesz, hogy a felszámolási fenyegetést elkerülje, további jelentős projektek előkészítésén dolgozik, amiből fedezhetőek lesznek a korábban felhalmozott tartozások.
A jelentés szerint az orosz Transzmasholding kereste meg a cégcsoportot "1300 személyvagont érintő egyiptomi szállításban való részvétel okán". Ennek a projektnek a műszaki előkészítése és az árajánlatadás folyik, ami várhatóan a közeljövőben szerződésben zárul. A projekt, ha megvalósul, jelentős árbevételt fog jelenteni a cég(ek) életében – írják.
Egyéb jelentős munkákon is dolgozik a cégcsoport, ezek: ultrapreciziós CNC esztergagép szállításának előkészítése India irányába, német megrendelésre felújított gépek szállítása, elsősorban az autógyártás piacára.
Mindezek okán a cégcsoport vezetése azt gondolja, hogy a céget az év végére sikerül egészséges állapotúra hozni. Ebben szerepet kap egy tőkeemelési lehetőség is, ami további fejlődést és jelentős árbevétel-növekedési potenciált hordoz – írják a jelentésben.
A Csepel Holding Nyrt. 2019 első félévében 333,5 millió forint árbevétel mellett 44,2 millió forint nettó eredményt könyvelt el. Az árbevétel 29,2 százalékkal, a nettó eredmény 59,1 százalékkal kisebb a tavalyi első félévinél.
A Csepel Holding 9 forint névértékű részvényeivel a BÉT standard kategóriájában kereskednek, kedden fél öt előtt 564 forinton forogtak, 138 forinttal, 19,66 százalékkal alacsonyabban az előző záróárnál. Az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyam 928 forint, a legalacsonyabb 500 forint volt.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.