szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A dolgozókat megtartanák egy kecskeméti portál értesülése szerint. Folyik az egyeztetés a szakszervezetekkel.

Koronavírus – a második év
Több mint egy év telt el azóta, hogy a kínai hatóságok egy új, sebesen terjedő vírus felbukkanását jelentették a WHO-nak. Aligha akad azóta olyan ember a világon, aki ne hallotta volna a Covid–19 kifejezést, és mind többen gyászolnak rokont vagy barátot, akivel az új betegség végzett, miközben egzisztenciák dőltek romba hetek alatt, és a teljes életünket átírta a járvány. Mostanra elkészültek az oltások is, ami viszont nemcsak reményt, de ismét rengeteg kérdést is felvet, miközben a vírust nem hogy megállítani nem sikerült, de újabb mutációja is fenyeget. E harc a részleteit találja meg cikksorozatunkban.
Friss cikkek a témában

Az új koronavírus világjárványa miatt múlt kedden a Daimler-csoport úgy döntött, hogy két hétre felfüggeszti európai egységeiben a termelést, így átmenetileg a kecskeméti Mercedes-gyár is bezárt. A korábbi döntést csütörtökön megváltoztatták – írja a kecskeméti Kecsup.hu. A portálhoz eljutott egy, a munkatársaknak szánt tájékoztató levél, amiből kiderül: a leállást négy hétre meghosszabbították. A fizetésekről és az elmaradt munkaórákról azt írták, hogy egyeztetnek a szakszervezetekkel, és megvizsgálják a lehetőségeket. A levél alapján a dolgozókat meg akarják tartani, és a krízis hatásait a legenyhébb szinten akarják tartani a munkatársak számára.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár március 20-án péntektől szakította meg a munkát a kecskeméti telephelyen, írja hivatalos állásfoglalásában a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. Ez a csütörtöki döntésnek döntésnek megfelelően április 21-ig tart majd, a termelés 22-én indulna újra. Addig csak az elengedhetetlenül szükséges területek működését biztosítják, minimális létszámmal, óvintézkedések mellett. A munkamegszakítás folytatásáról szóló döntés során a nemzetközi, országos és helyi hivatalok és hatóságok ajánlásai szerint jártak el. A most meghozott intézkedések esetleges meghosszabbítása a helyzet további alakulásától függ.

A vállalat célja továbbra is az, hogy a több mint 4400 munkavállaló munkahelyét és bérét hosszútávon biztosítani tudja - erősítették meg. Jelenleg a szakszervezetekkel egyeztetnek a leginkább megnyugtató megoldás közös kialakítása érdekében. A vállalatvezetés folyamatosan figyelemmel kíséri az aktuális helyzetet és szükség esetén további intézkedéseket hoz. Amennyiben pedig a helyzet azt lehetővé teszi, 2020. április 22-én újraindul a termelés a kecskeméti telephelyen.

Nem a Mercedes-gyár az egyetlen, amit súlyosan érint a jávány: már leállt a győri Audi-gyár, a szentgotthárdi Opel-üzem és a Suzuki esztergomi gyára is. A teljes magyar ipar majdnem harmadát az autógyártás jelenti, a GDP 4-5 százalékát ez a szektor adja. A koronavírus nélkül is bajban lenne az autóipar, a járvány viszont extrémen súlyossá teszi a helyzetet. És azt sem tudni még, mi lesz a beszállítókkal, valamint a több tízezer alkalmazottal.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Vállalkozás

Az egész magyar gazdaságot megrengeti az autógyárak leállása

A teljes magyar ipar majdnem harmadát az autógyártás jelenti, a GDP 4-5 százalékát ez a szektor adja. A koronavírus nélkül is bajban lenne az autóipar, a járvány viszont extrémen súlyossá teszi a helyzetet. És azt sem tudni még, mi lesz a beszállítókkal, valamint a több tízezer alkalmazottal.