Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A fürdők zömét költségvetési szervezet cége, vagy maga a szervezet működteti, miközben piaci szereplőkkel versenyeznek. Pont ezért maradtak ki a mentőcsomagból. Ráadásul a mostanra leapasztott önkormányzatok pénzét emésztik.
Fürdővédelmi Akciótervvel rukkolt elő a Magyar Fürdőszövetség, mivel szinte a járvány első napjától elkerülik a vendégek létesítményeiket. A legtöbb fürdőt önkormányzati cég működteti, vagy éppen egyenesen az önkormányzat, így a gazdaságvédelmi csomagok szinte egyetlen pontja sem vonatkozik ezekre. A Magyar Fürdőszövetség szerint mindeközben piaci versenytársak között kell talpon maradniuk, ezért méltányosnak tartanák, hogy ne csak a versenyben, de a támogatásokban is egyenlő mércével mérjék őket a kkv-kkal. Az önkormányzatoktól elvont pénz miatt a fenntartóik is nehéz helyzetbe sodródhatnak, így onnan sem számíthatnak a fürdők pluszpénzre.
Az ágazatban 18 ezren dolgoznak, közel hetvenmilliárd forintos árbevétellel rendelkeznek. A 215 fürdőből csupán 10 működik tisztán magáncégként.
A Fürdőszövetség szerint a turizmusra szánt 600 milliárd forintból a szállodák és éttermek mellett joggal tartanak igényt a fürdők is, mivel a 70 százalék feletti forgalmat elérő vendéglátóhelyek mellett többnyire van egy fürdő is, így elég nyilvánvaló, hogy a vonzerőt éppen ezek jelentik. Éppen ezért a Fürdőszövetség az akciótervükben az elbocsátásokat elkerülendő azonnali és az újrainduláshoz szükséges intézkedéseket szeretnének elérni.
Azonnali intézkedések:
1. Likviditási hitel-, garancia- és tőkeprogramok elérhetősége a kkv-nak nem minősülő fürdők számára is
2. Vannak olyan fürdők, legalább húsz, amely még a járulékcsökkentésből is kimaradt, mert költségvetési intézményként működnek, az ő bevonásukat a kedvezménybe is kéri a szakmai szövetség
Az újraindításhoz szükséges intézkedések:
1. A szálláshelyekhez hasonlóan a fürdőszolgáltatások áfájának öt százalékra csökkentése
2. A TB fürdőgyógyászati díjainak emelése
3. A fürdőorvosi vizsgálatok finanszírozása
4. Gyógyfürdőkúrák SZÉP-kártyák önálló zsebként való bevezetése
5. Önálló fürdőfejlesztési és fürdőenergetikai programok
Azt is szeretné a szakmai szervezet, ha a 25 éves üzemeltetési rendeletet módosítanák, illetve ne az engedélyeztetett vízkészlet, hanem a valóban felhasznált vízmennyiség után kelljen a fürdőknek fizetniük. A szövetség azt szeretné elérni, hogy a gazdaságvédelmi programba a kormány építse be az akcióterv elemeit is.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.