Nyolc évvel a csőd után végre kifizethetik a Malév-utasok kártérítését

A magyar légitársaság pórul járt utasai néhány héten belül megkaphatják a pénzüket.

  • hvg.hu hvg.hu
Nyolc évvel a csőd után végre kifizethetik a Malév-utasok kártérítését

Megállapodásra jutott az Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) az Európai Utazási Irodák Szövetségével (ECTAA), így hamarosan megtörténhet a Malév utasainak kártérítése, írja a napi.hu.

A légitársaság még 2012. február 3-án függesztette fel a repülési tevékenységét, miután egy nappal korábban csődvédelmet kért. A Malévnek ekkor megközelítőleg 5 milliárd forintnyi pénze ragadt be a IATA-nál.

A társaság csődjét követően több ezer utas próbálta meg visszakapni befizetett, de le nem utazott repülőjegyének árát előbb az utazási irodáktól, majd a nemzetközi szervezettől, ám hiába próbálkoztak.

Az IATA éveken át nem utalt, arra hivatkozva, hogy az utasokon kívül többen igényt tartanak erre az összegre. Az ügyben több bírósági pert is végigvittek, amely mind a megtérítésről döntött.

Az ECTAA és az IATA idén nyár elején aláírt megállapodása fordulópontot jelentett, végre ki- illetve visszafizetik a le nem utazott Malév-jegyek árát. Egyelőre az utazási irodáknak, akik majd továbbutalják ezt az utasoknak.

Christian Möller, az ECTAA igazgatója a Napi.hu megkeresésére azt közölte, hogy a bírósági perközösségben résztvevő mintegy 190 utazási iroda egy-két héten belül megkapja az összeget egy ügyvédi irodától, amelyhez letétbe került a tétel. Möller tájékoztatása szerint a pórul járt utasok a jegyár mintegy 70 százalékát kapják majd meg az utazási irodákon keresztül.

Az IATA viszont egyáltalán nem fizet kamatot azokra a pénzekre, amelyek 2012-es Malév csőd után "ragadtak be" a szervezet pénztárában. Az, hogy pontosan mennyit kapnak majd vissza, az attól is függ, hogy az irodáknak milyen jogi költségeket kell levonniuk a visszatérítésből. Egyébként az öt évig tartó pereskedés ügyvédi díjait nem a pervesztes IATA-nak, hanem a pertársaság tagjainak kell állniuk - az utóbbiak pedig ezt ráterhelik az utasokra, azaz ennyivel is kevesebbet kapnak vissza végül az ügyfelek

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

„A továbbtanulás lenne a legfontosabb, de ez olyan kilátástalan, hogy meg se próbálom” – a Lázár Jánossal vitába keveredő fiatalt kérdeztük

„A továbbtanulás lenne a legfontosabb, de ez olyan kilátástalan, hogy meg se próbálom” – a Lázár Jánossal vitába keveredő fiatalt kérdeztük

Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.