Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Mészárosné Kelemen Beatrix nemrég gründolt, de máris nagyon sikeres médiavállalkozása nem üzleti érdekből sugároz egy közpénzből is készülő sorozatot – ellenkezőleg, „sugárzás biztosításával” és a költségek egy részének átvállalásával járul hozzá annak létrejöttéhez.
A Life és az Ozone TV-ket működtető Media Vivantis Zrt. „anyagi és infrastrukturális erőforrásaival főtámogatója az Emmi kezdeményezésére megvalósuló A mi kis családunk című műsornak” – közölte Mészárosné Kelemen Beatrix cége, miután a hvg.hu megírta: a Life TV olyan műsort sugároz, amelyre az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) kötött előállítási szerződést egy másik céggel, a Preport Kft.-vel.
A Media Vivantis a gyártási költségek egy részének átvállalásával és
sugárzás biztosításával járul hozzá a társadalmilag fontos üzeneteket hordozó műsor létrejöttéhez, mely tehát koprodukcióban, a két fél közös finanszírozásában készül
– írták.
A cég továbbá hangsúlyozta, nem igaz, hogy az Emmi műsort gyártana a Media Vivantisnak. Ezt egyébként a hvg.hu eredeti cikke sem állította, abban azt feltételeztük, hogy valamiféle koprodukcióról lehet szó, mivel a sorozat epizódjai (ahogy azt a Media Vivantis is megjegyzi) elérhetőek az Emmi YouTube-csatornáján. Ezt azonban a cikk megjelenése előtt se az Emmi, se a Media Vivantis nem erősítette meg – a cég szerint megkeresésünk nem jutott el a médiavállalat kommunikációs területért felelős egyik munkatársához sem. Az Emmi a cikk megjelenése óta sem válaszolt a két héttel korábban feltett kérdésekre.
A Media Vivantis az Emmivel, illetve az előállítással megbízott céggel kötött megállapodásról további részleteket nem közölt, így továbbra sem világos, hogy a felek milyen arányban állják a költségeket (az Emmi eddig két részletben 20 millió forintért szerződött a Preporttal) és kinek a tulajdonában vannak a sorozathoz kapcsolódó jogok.
A Media Vivantis szerint azért lett a sorozat „főtámogatója”, illetve azért vetíti, „mert csatornaportfóliója
szellemiségének egyik alapja, hogy a szórakoztatás mellett társadalmilag fontos, a család fontosságát hangsúlyozó, értékeken alapuló, edukatív produkciókat és kezdeményezéseket támogasson, melyeknél a siker nem feltétlenül a magas nézettségben mérhető.
Megengedve, hogy a Life TV (illetve a Media Vivantis) társadalmi felelősségvállalás keretében, mondhatni jótékonyságból vetíti a sorozatot,
nehéz szó nélkül elmenni amellett, hogy közben legalábbis csökkentett áron jut tartalomhoz.
Hiszen a költségek egy részét az Emmi, vagyis az adófizetők állják – amit a Life TV a normál, üzleti műsorstruktúrájában használ fel. Az igazi társadalmi felelősségvállalással indokolható eljárás mondjuk az lenne, ha a Media Vivantis saját zsebből legyártatná a sorozatot, levetítené, majd jótékonyságból megengedné az Emminek, hogy az ingyen közzétegye a YouTube-csatornáján. Az nem jótékonyság, hogy az Emmi a gyártási költségek egy (ismeretlen) hányadának fejében osztja meg az epizódokat, hanem színtiszta koprodukció. Hogy üzleti alapú-e, az attól függ, a felek milyen arányban osztoznak a költségeken.
A Media Vivantis közleményében azt is tagadja, hogy a sorozatot saját gyártású produkcióként állítaná be, azt a tulajdonos Mészárosné Kelemen Beatrix szerintük „külső gyártásban készülő” családi realityként jelentette be. Ehhez azért érdemes megjegyezni, hogy a „saját gyártás” nem jelenti, hogy az adott tartalomnak cégen belül kell készülne, például a Netflix streamingszolgáltató „saját gyártású” filmjei és sorozatai (Netflix Originals) sem a cégen belül készülnek. Viszont a Netflix megrendelésére és a Netflixre készülnek, nem pedig olyan, más tulajdonában lévő tartalmak, amiknek csak az online vetítési jogait vásárolják meg egy időre. Ettől függetlenül a Life TV a műsorai közt nem különíti el A mi kis családunkat, nem fűz hozzá nyilatkozatot, miszerint az az Emmi koprodukciós projektje lenne. A minisztérium közreműködését csak egy Családbarát Magyarország-logó jelzi az epizódok végén.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.