Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A magyar légitársaság üzleti modellével van gondja Knut Arild Hareide-nak.
A Wizz Airnek lehetősége van arra, hogy Norvégiában repüljenek, de ha a belföldi kínálatuk túl nagy lesz, akkor a Wizz Air valószínűleg kihívásokkal fog szembesülni az üzleti modelljével kapcsolatban – mondta Knut Arild Hareide, norvég közlekedési és kommunikációs miniszter szerdán.
A Spabook.net turisztikai híroldal cikke szerint a miniszter a norvég parlamentben beszélt arról is, hogy a magyar gyökerű légitársaságnak követnie kell a norvég törvényeket és az üzemeltetési feltételeket, ha belföldi járatokat üzemeltetnek.
A Dagens Næringsliv nevű norvég lap írt arról, hogy a Wizz Air munkatársainak nagy része a holland Confair cégen keresztül dolgozik a norvégiai repülőjáratokon. A portál szerint a dolgozóknak maguknak kell fizetniük az adókat, a nyugdíjbiztosítást, a társadalombiztosítást és az orvosi ellátásért. A cikk szerint "a Confair fenntartja a jogot a szerződés azonnali hatállyal történő felmondására, előzetes értesítés nélkül."
Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője a lapnak azt mondta, hogy a szerződések bizalmas információkat tartalmaznak és nem osztják meg őket. Azt nem kívánta kommentálni, hogy hány embernek van ilyen szerződése.
A közelmúltban a norvég kormányfő, Erna Solberg is bejelentette, hogy bojkottálja a Wizz Airt, igaz, egészen más okból. Solberg úgy nyilatkozott a bojkottról: „Sosem fogok olyan légitársasággal utazni, amely megtagadja a dolgozóitól a szerveződés jogát”. Solberg azt is elmondta akkor, hogy a norvég törvények értelmében a Wizz Air nem akadályozhatja meg a dolgozóinak, hogy szakszervezetekbe tömörüljenek.
Két hete az oslói polgármester Raymond Johansen állítatta volna le a Wizz Air járatait, mert úgy vélte, a légitársaság lengyel munkatársai koronavírust terjesztenek.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
Kövesse élőben a Pride eseményeit.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.
A francia joghurttal jobb lesz vigyázni.
Mi az, amiben már most a legjobbak között van?
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van. HVG-portré.