Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
11 milliárd forinttal nőtt a Mediaworks árbevétele, de az adózott eredmény majdnem a harmadára csökkent.
1,78 milliárd forint adózott eredményt ért el 2020-ban a Mediaworks, a kormányközeli média központi vállalata, amely alá többek között a Magyar Nemzet, a Nemzeti Sport, a 888.hu vagy épp a Bors is tartozik – derül ki a cég most leadott éves beszámolójából. Ez jóval kevesebb, mint az egy évvel korábbi 5,1 milliárdos eredmény.
Pedig az árbevételt még sikerült is növelni: a 2019-es 33,5-ről 44,6 milliárd forintra nőtt a belföldi értékesítés bevétele. Csakhogy az igénybe vett szolgáltatásokért 8,9 helyett 14,3 milliárd forintot fizettek ki, a bérköltség pedig több mint másfélszeresére nőtt, 7,9-ről 12,1 milliárd forintra. Ezt a dolgozói létszám növekedése csak részben magyarázta: 1974-ről 2129-re nőtt a munkavállalók száma.
Hogy az árbevételből pontosan mennyi érkezik az államtól a reklámokért, az nem derül ki – több tízmilliárdosra szokták becsülni az ezzel foglalkozó cikkek ezt az értéket. Az biztos, hogy a bevételt úgy sikerül növelni idén, hogy a cégcsoporthoz tartozó legtöbb lap olvasottsága tovább esett.
Egy magyar lapkiadótól viszonylag szokatlan, hogy jelentős a külföldről érkező árbevétel. Márpedig a Mediaworks esetében 1,6 milliárd forint érkezett a határon túli eladásokból. Ennek a legnagyobb része, 1,2 milliárd Szlovákiából, a második legtöbb, 230 millió forint pedig Romániából, tehát két olyan országból, ahol valóban lehet piaca a magyar nyelvű újságoknak, a lista harmadik helyén viszont 92 millió forinttal egy olyan állam szerepel, ami általában nem egy magyar lap fő célterülete:
Panama.
Ez az ország nem most először jelenik meg a Mediaworks fő vásárlói között, már egy évvel korábban is sok pénz érkezett onnan.
A beszámolóból az is kiderül, hogy a Gazdasági Versenyhivatal 1 milliárd forint korábban befizetett kártérítést visszautalt a cégnek.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.