Mérlegen – Viszkok Fruzsi: Vállalkozó-e egy influenszer?

Hogyan lesz üzlet a vlogolásból? Mennyire biztos jövedelem a tartalomgyártás? El lehet-e dönteni, hogy valaki „influenszer lesz”, és megél abból? Üzleti podcastunkban Viszkok Fruzsi, Magyarország egyik legértékesebb influenszere válaszolt a tartalomgyártás vállalkozói kérdéseire.

  • hvg.hu hvg.hu
Mérlegen – Viszkok Fruzsi: Vállalkozó-e egy influenszer?

Influenszer, digitális tartalomgyártó – akárhogy is nevezzük, az internetes hírességek nemcsak hatalmas követőtábort gyűjtöttek, de gazdasági szereplőkké is váltak.

Üzleti podcastunk legfrissebb epizódjában Magyarország egyik legismertebb tartalomgyártója, Viszkok Fruzsi volt Csatári Flóra Dóra és Dzindzisz Sztefan vendége, akik arról kérdezték, mi az influenszerek üzleti modellje, mi alapján működik együtt valakivel, mennyire kiszámítható anyagilag egy tartalomgyártó élete, és lehet-e úgy nekivágni a digitális jelenlétnek, hogy abból csak megélni szeretne valaki. Előtte viszont kiderül, hogyan lett ismét a Wizzair egy elégedettségi felmérés sereghajtója, és hogyan operálnak a vállalkozások Kijevben a háború második évfordulóján.

Iratkozzon fel a Mérlegen csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts.

Vagy kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, SoundCloud, YouTube.

  • 0:00: Tartalom
  • 0:35: Ismét a WizzAir lett a legmegbízhatatlanabb légitársaság
  • 6:00: Flóra Kijevben járt – hogy néz ki a Valentin-nap háború alatt, milyen a háborús mörcs-biznisz, és milyenek a hétköznapok a fronttól távol?
  • 15:48: A stúdióban Viszkok Fruzsi: Hogyan néz ki egy tartalomgyártó „munkanapja”?
  • 17:27: Mit csinál, miért kell egy ügynökség?
  • 18:21: Milyen munkát szervez még ki?
  • 19:40: Mi igaz abból a kritikából, hogy az influenszerek „modellek, akik átvállalják a munka részét is”?
  • 22:04: Közgázra járt, amikor elindította az online karrierjét – hogyan vált világossá, hogy utóbbi lesz a „munkája”?
  • 25:34: Hogyan „él meg” egy influenszer? Mennyire rendszeres, kiszámítható, biztonságos bevételi forrás?
  • 28:05: Hogyan válogatja meg valaki, hogy kivel igen, kivel nem működik együtt?
  • 29:51: Mennyire „vállalkozó” egy tartalomgyártó?
  • 30.52: Mennyire van work-life balance egy influenszer életében?
  • 32:22: Miben mások a „második generációs influenszerek”, magyarán azok, akik már úgy nőttek fel, hogy láttak maguk előtt példákat arra, hogy meg lehet élni tartalongyártásból?
  • 34:52: Mennyire van Nyugat–Nemnyugat határvonal a trendekben?
  • 37:42: Miért nincsenek nagy „youtuber-visszavonulások” itthon? Külföldön miért vannak?
  • 38:56: Hogyan kezelhető az online gyűlölet?
  • 41:47: Hogyan lehet más pályára áttendálni az online térből?
  • 44:50: Mennyire vannak változtatáskényszerben az influenszerek, mennyiszer kell megújulni és mikor?
  • 47:54: Mennyire lehet hosszú távra tervezni ebben a szakmában vállalkozóként?
  • 50:42: Mit tanácsolna kezdő tartalomgyártóknak?
    Útmutató cégvezetőknek

    Útmutató cégvezetőknek

    Nem félünk eléggé

    Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

    Dr. Reiserként írtak bele a Stranger Thingsbe – Paul Reiser a HVG-nek

    Dr. Reiserként írtak bele a Stranger Thingsbe – Paul Reiser a HVG-nek

    Azokat, akik csak a Stranger Thingsből ismerik, összezavarná, hogy miket művelt a karrierje kezdetén Paul Reiser. Korábbi rajongóit például azzal lepte meg, hogy feltűnt az Aliens gonoszaként. A veterán komikussal pályafutása cikkcakkjairól, Jerry Seinfeldről, Lisa Kudrow-ról és Eddie Murphyről is beszélgettünk. És arról is, miért tartotta hülyeségnek a Jóbarátokat.