szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több szóda és szörp, kevesebb műanyag palack fogy – ezt tapasztalja a legnagyobb szénsavasító készülékeket gyártó cég a palackvisszaváltás bevezetése óta.

Jelentős mértékben nőtt a szénsavasító készülékek iránti kereslet, amióta bevezették a palackvisszaváltási rendszert (DRS) – derül ki a SodaStream közleményéből.

Az idei év első nyolc hónapjában több mint 50 százalékkal emelkedett a szénsavasító patronok értékesítése a tavalyi év hasonló időszakához képest a cég tapasztalatai alapján. A szénsavasítók eladásai pedig még ennél is nagyobb mértékben, 70 százalékkal nőttek a 2024-es év első három negyedévében. Szörpöket is egyre többen vásárolnak.

A cég termékmenedzsere azzal magyarázza a szóda népszerűségét, hogy időigényes és bonyolult a műanyag palackok visszaváltása, ráadásul a kisebb boltokban gyakran nincsenek visszaváltó automaták sem.

A nagyobb áruházak is azt tervezik, hogy ahol csak lehet, kiköltöztetik a palackvisszaváltó automatákat az eladóterekből és még az üzletek előteréből is. Sokan ugyanis óriási zsákokkal érkeznek visszaváltani a palackokat, ami sem nekik, sem a vásárlóknak, sem a személyzetnek nem jó, mert a csúcsidőben zavarják egymást, és az automaták tisztán tartásával is meg kell küzdeni.

A boltokon túl a vásárlók is gyakran harcolnak a rendszerrel, szeptember elején arról írtunk, hogy minden második ember problémába ütközött, amikor palackot akart visszaváltani.

A Mol is látja a palackvisszaváltó-rendszer gyengeségeit, de „dolgoznak rajta”

A palackvisszaváltási rendszer és a hulladékipar uralja a Világi Oszkár Mol-vezérhelyettessel készített Mandiner-interjút. Megerősíti a cég akkumulátor-újrahasznosítási terveit, egy kevés szót ejt azért az orosz kőolajról, valamivel kevesebbet a fociról és három mondatot a borról is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!