Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com közép- és kelet-európai régiós kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét. A találkozón a SZÉP-kártya elfogadása mellett szó esett arról is, hogy a szállásközvetítő portálnak be kell tartania a magyar jogszabályokat.
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint Nagy és Shearer egyetértett abban, hogy az online szállásközvetítők transzparensebbé teszik a piacot, mert ezek gyors, kényelmes és átlátható ügyintézést biztosítanak, valamint lehetőséget nyújtanak a különböző szálláshelyek összehasonlítására.
Az NGM szerint azonban „a közelmúltban számos probléma és problémás terület is felmerült a Booking.com működésével kapcsolatban a szálláshelyek, a fogyasztók és a hatóságok részéről egyaránt”.
A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshely-szolgáltatókra. Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette. Az ügy miatt a Gazdasági Versenyhivatal gyorsított vizsgálatot indított, és még razziát is tartott a Booking budapesti irodájában. Erre a témára felülve a Fidesz még törvénymódosítást is kezdeményezett a szállásadók védelmében.
A GVH idén júliusban minden idők legnagyobb, utóvizsgálatot követő bírságát (közel 400 millió forintot) szabta ki a Booking.comra, mert nem teljesítette a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit. Az ügy előzménye, hogy a Booking 2020 áprilisában 2,5 milliárd forintos bírságot kapott a GVH-tól, mert megtévesztette a fogyasztókat a reklámjaival, és sürgető jellegű üzeneteket jelenített meg a honlapján.
Nagy Márton a találkozón ezért „kiemelten kérte a Booking.com képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket” – írja közleményében az NGM.
A tárcavezető emellett arra kérte a vállalatot, hogy fogadja el a SZÉP-kártyát a belföldi foglalások esetében, mert ez „kiemelt szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában, támogatva gondtalan pihenésüket, miközben a hazai turizmus és vendéglátás növekedését is erősíti a fogyasztás bővülésén keresztül” – fogalmaz a közlemény.
A Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely Magyarországon is meghatározó piaci szereplő: jelenleg több mint 22 ezer magyarországi szolgáltatót jelenít meg felületén, melyből mintegy 6800 budapesti szálláshely.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.