Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Több vidéki pályaudvar ingatlanjaira is ez vár. A MÁV szerint minden rendben lesz, és az önkormányzatok részt vesznek majd a fejlesztési folyamatban. Vitézy Dávid szerint egy ilyen tender Afrikában vagy Latin-Amerikában is meglepetést szülne.
A kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekre hivatkozva 99 évre magánkézbe adná a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosítását, írja a 24.hu a MÁV oldalán nemrég közzétett dokumentumok alapján.
Soproni Tamás terézvárosi polgármester szombaton már posztolt is arról, hogy magánkézbe vándoroltatnák a Nyugati pályaudvar környéki vasúti területeket, meghiúsítva ezzel a pályaudvar elhanyagolt területére tervezett közparkot, de a MÁV oldalán közzétett felhívások alapján sok vidéki állomás mellett a Déli, a Keleti és a Kelenföldi pályaudvar ingatlanjai is magánkézbe kerülhetnek január végén záruló pályázatokon.
A kiírás szerint az eljárás célja a fejlesztési területeken a XXI. század elvárásainak megfelelő színvonalú ingatlanfejlesztések megvalósítása. A pályázat szövege szerint a cél az ingatlanokat 2025-től 2124-ig “köztulajdonban tartani, de a fejlesztésükbe külső forrást is bevonni, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni”.
A hivatalos indoklás szerint a lényege, hogy a pályázaton sikeresen résztvevő ingatlanfejlesztők úgy kapnak lehetőséget az adott ingatlan – vasútforgalmi részétől elhatárolt részének – kereskedelmi célú hasznosítására, hogy a fejlesztésbe vont pályaudvarok, állomások és térségük kivétel nélkül, és az együttműködés teljes időszaka alatt állami tulajdonban maradnak. A nyertes projektcégek 2025-től 2124-ig szólóan kezelhetik az összes budapesti pályaudvar ingatlanait.
Budapesten a következőket:
Vitézy Dávid fővárosi képviselő a 24.hu megkeresésére mindezt úgy kommentálta, ami történik, az egyenesen a tipikus, 1990-es évek eleji rablóprivatizációs modellt követi. Szerinte nem kérdéses, hogy az ingatlanokban óriási a potenciál, ám a legnagyobb probléma a kiírással az, hogy semmilyen megkötést nem tartalmaz a város fejlesztésére és a jövőbeni vasúti forgalomra, funkcionalitásra vonatkozóan, így ha évtizedekkel később az állam módosítani szeretne a vágányképen, vagy épp bővítené a vasútállomás utasforgalmi tereit, akár átépíteni a vasútvonalat, akkor alkudoznia kell majd egy magánbefektetővel.
Szerinte konkrétan az történik, hogy a város legértékesebb területeit a közszféra bármiféle megkötés, városfejlesztési vagy vasútfejlesztési vízió nélkül piacra dobja, és ezzel egy évszázadra előre kiszolgáltatja magát a kizárólag profitérdekek mentén működő ingatlanfejlesztőknek.
Vitézy szerint
“Ilyet se nyugati demokráciákban, se arab olajmonarchiákban, se távol-keleti, viharos sebességgel épülő nagyvárosokban nem csinálnak (…) Egy ilyen mértékig egyoldalú és az államot, a vasutat és az utasokat 99 évre magánérdekeknek kiszolgáló tender Afrikában vagy Latin-Amerikában is meglepetést szülne.”
A MÁV a 24.hu kérdésére válaszolva azt állította, az önkormányzatok a fejlesztési folyamat érdemi részesei lesznek, és további egyeztetések várhatók a koncepciók véglegesítésére. Most megismerik a potenciális ingatlanfejlesztők javaslatait és elképzeléseit, majd, miután kiválasztották a fejlesztőket és a befektetőket, a pályázat legfelső, országos szintjén létrehoznak a MÁV-val közös projektcégeket.
A Főpolgármesteri Hivatal a 24.hu megkeresésére azt felelte, hogy az érintett ügyben egyeztetés nem történt, a fejlesztési terveket, azok hatásait tanulmányozzák, az ügyben illetékes Építési és Közlekedési Minisztérium pedig nem reagált a lap megkeresésére.
Frissítés: Hétfő délelőtt Vitézy hosszú Facebook-posztot élesített, ebben ostorozza tovább a mávos projektet:
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Egy szomszédos és egy visegrádi ország is a dobogón, de vajon hányadik helyre került Magyarország?
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
A portál forrásai szerint kínaiak érkeznek a helyükre.
A független országgyűlési képviselő mai demonstrációjára kevesebben gyűltek össze mint a múlt héten.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.