Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Hatalmas készletek állnak a márkakereskedőknél, és az is biztos, hogy a BYD termelése a szokásostól eltérően alig bővül Kínában. Állítólag több üzemben jelentősen visszafogták a termelést.
A kínai BYD, a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója több gyárában is jelentős termeléscsökkentést hajtott végre – értesült több névtelenséget kérő forrásból a Reuters. Az intézkedések részeként a vállalat megszüntette az éjszakai műszakokat, és egyes üzemekben legalább harmadával csökkentette a gyártási kapacitást. A források szerint a gyártó legalább négy üzemében vezette be a szigorításokat, és egyes új gyártósorok telepítésének terveit is felfüggesztette.
Az intézkedések különösen meglepők annak fényében, hogy a BYD ambiciózus célokat tűzött ki maga elé: a tavaly értékesített 4,27 millió jármű után idén már 5,5 millió eladását tervezi, ami közel 30%-os növekedést jelentene.
Bár a BYD nem erősítette meg a Reuters értesüléseit,
a hivatalos és félhivatalos adatok is a termelés visszafogására utalnak.
A Kínai Autógyártók Szövetségének legfrissebb adatai szerint a BYD termelésének növekedési üteme jelentősen lelassult: áprilisban éves szinten 13%-kal, májusban pedig mindössze 0,2%-kal nőtt a kibocsátás. Ez a leglassabb ütem 2024 februárja óta, amikor a kínai holdújévi ünnepek miatt állt le az iparág.
Míg az előző években a második negyedévek a termelés felfutásáról szóltak, az idei trend fordulatot vett: a vállalat áprilisi és májusi átlagos kibocsátása 29%-kal maradt el a 2024 utolsó negyedévében mért szinttől.
A Kínai Autókereskedők Szövetségének májusi felmérése szerint
a BYD márkakereskedéseinél az átlagos készletszint 3,21 hónapnyi volt – ez a legmagasabb érték az összes autómárka között. Az iparági átlag mindössze 1,38 hónapot tett ki.
A túltermelésre reagálva a Kínai Autókereskedők Kereskedelmi Kamarája június elején nyíltan felszólította az autógyártókat, hogy ne zúdítsanak túl sok járművet a kereskedőkre, és termelésüket igazítsák a tényleges eladásokhoz. A szervezet szerint a folyamatos árverseny veszélyezteti a vállalatok pénzügyi stabilitását, és jelentősen rontja a profitabilitást.
A BYD szegedi gyárában a tervek szerint az év végén indul a termelés.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.