szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legnagyobb nyolcvanas évekbeli mozisikerek, az elképesztő tupírok, válltömések és zakók mellé ma már talán viccesnek tűnő, de a maguk módján időtálló popslágerek jártak. Íme, a popcorn a mozi mellé a Vissza a jövőbe-napon.

Huey Lewis and The News: The Power Of Love

Az 1985-ös dalt a Vissza a jövőbe filmzenéjeként ismerhettük meg, a szám később felbukkant a folytatásokban, a második és a harmadik részben is. A dal a Huey Lewis and The News első Billboard-lista vezető dala volt, sőt a zenekar Grammyt is nyert a legjobb filmzene-dal kategóriában.

 

Carly Simon: Let The River Run

A Melanie Griffith, Harrison Ford és Sigourney Weaver főszereplésével elkészített 1988-as Dolgozó lány a nyolcvanas évek egyik emblematikus mozija elképesztő tupírokkal, felülmúlhatatlan válltömésekkel, és egy egyszerű lány romantikus és küzdelmes karriertörténetével – s persze több jellegzetes nyolcvanas évekbeli popdallal.

A főcímzene Carly Simon szerzeménye – ő volt az első dalszerző-énekes-előadó, aki egyazon dalért egyszerre nyert Oscart, Grammyt és Golden Globe-ot.

 

Berlin: Take My Breath Away

Az 1986-os Tom Cruise/Kelly McGillis/Val Kilmer-mozi zenéje egészen elképesztően nagy siker lett, kilencszeres platina és persze Oscar-díj- és Golden Globe-nyertes. A Top Gun főcímdalát az 1978-ban újhullámos zenekarnak indult Berlin adta elő – a szerzők azonban nem az együttes tagjai, hanem a diszkópápa, Giorgio Moroder és alkotótársa, Tom Whitlock voltak. Ők ketten további slágereket is írtak a filmhez, többek közt Kenny Loggins Danger Zone című örökbecsűjét.

 

Ray Parker Jr. – Ghostbusters

Az 1984-es Szellemirtók sem maradhatott máig is ismerős sláger nélkül: a film azonos című filmzenedalát az a Ray Parker Jr. adta elő, aki korábban – még fiatal gitárosként – több soul-legendával, mások mellett Marvin Gaye-jel, Stevie Wonderrel és Barry White-tal is dolgozott. A Ghostbustert jelölték Oscarra, ám alulmaradt Stevie Wonder I Just Called to Say I Love You című örökbecsűjével szemben.

 

Survivor: Eye Of The Tiger

Az 1982-es Rocky III. a film témájához mérten feszes és dinamikus főcímdalt kapott, benne egy igazi klasszikussá vált riffel. Az Eye Of The Tigert a korszak egyik sikeres amerikai aréna-rockzenekara, a Survivor szállította a mozihoz – ráadásul nem is akárhogyan, hanem a főszereplő-rendező, Sylvester Stallone személyes kérésére (Sly ismerte az együttes Poor Man’s Son című dalát és hasonlót rendelt filmjéhez). Az Oscar- és a Grammy-díj sem maradt el, mondanunk sem kell.

 

Duran Duran: A View To A Kill

Az persze nem történhet meg, hogy egy ilyen felsorolásból a Bond-filmek kimaradjanak. Az akkor már bőven a világsztár-státuszt élvező angol kvintett az azonos című 1985-ös mozihoz rögzített főcímdalt a Bond-zeneszerző-atyamesterrel, John Barry-vel.

A legenda szerint a Bond-őrült Duran Duran-basszeros, John Taylor egy bulin, kissé ittasan vonta kérdőre a producer Cubby Broccolit, hogy nincs-e kedvük végre egy rendes előadót szerződtetni egy Bond-filmzene dal előadására. Külön érdekesség, hogy ez volt az utolsó dal, amit az eredeti öttagú Duran Duran rögzített – egészen 2001-ig.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!