szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A megkérdezettek a négy percnél hosszabb reklámblokkokat szokatlanul hosszúnak ítélték. A négy perces blokkban sugárzott szpot 13-22%-kal hatékonyabb mint egy hat perces blokkban elhelyezett hirdetés.

A cRTL Klub és az R-Time Sales&Marketing satorna a hatékony reklámkörnyezet megteremtése és a televíziós hirdetések iránti bizalom megtartása érdekében végezte – mint a korábbi  években is - különféle kutatásokat végez. 2001-ben, a GfK Hungária által végzett „A TV előtt – a számok mögött” elnevezésű kutatás a televíziózás körülményeitől, a néző és a nézett program jellemzőitől függően vizsgálta a programfigyelem és a reklámvisszaidézési képesség eltéréseit - áll a hvg.hu-hoz eljuttatott tájékoztatóban. Ez év őszén – ugyancsak a GfK Hungáriára támaszkodva - a reklámblokkok hosszától függő reklámvisszaidézési képesség vizsgálata tűnt a leginkább aktuálisnak.

A három városban végzett in-hall teszt során, összesen 401 főt (15-49 éves korú férfit és nőt) hívtak meg 8 fős csoportokban egy „fiktív műsorteszte”, ahol a levetített program három fajta reklámblokkal volt megszakítva (2, 4 ill. 6 perces blokkok 2-2 verzióban, ami összesen 6 blokkvariációt jelent). Ezt követően – a műsorra vonatkozó számtalan kérdéssel együtt - a sugárzott reklámszpotokra kérdeztek rá spontán és segített módon, illetve kérdéseket tettek fel a szubjektíven érzékelt reklámhosszúságot illetően is.

A megkérdezettek - amellett hogy átlagban jóval hosszabbnak (6, 9 ill. 11 percesnek) mondták a reklámblokkokat a valóságosnál - egyértelműen érzékelték a reklámblokkok közötti különbségeket is: a válaszolók 27%-a „szokatlanul rövidnek” ítélte a 2 perces, míg 45%-uk a „megszokottnál hosszabbnak” értékelte a 6 perces reklámblokkokat. (Ma Magyarországon a két vezető kereskedelmi csatorna átlagos reklámblokkhossza főműsoridőben 5 perc, ami ugyan magasabb mint a 4 perces német, francia, holland átlag, viszont alacsonyabb mint a brit, spanyol, olasz, portugál átlag 8 perc.)

A kutatás legfontosabb megállapítása viszont az, hogy a spontán reklámvisszaidézés (az összes reklámot vizsgálva) egy 4 peces reklámblokkban 13%-kal, egy 2 perces blokkban 56%-kal magasabb mint egy 6 pecesben. Ha ki akarjuk szűrni a reklámszpotok kreatív anyagainak különbözőségéből fakadó visszaidézés-eltéréseket (vagyis minden blokktípusban csak ugyanazt a 6 szpotot vizsgáltuk amelyik a kutatás minden blokkjában szerepelt) akkor a 4 perces blokk 22%-kal, a 2 perces 30%-kal bizonyult hatékonyabbnak a hat perces blokknál.

A rövidebb reklámblokkokban elhelyezett hirdetés tehát magasabb visszaidézési aránnyal, ezáltal magasabb értékkel bír mint a hosszabb blokkban elhelyezett hirdetés.

Média

Paprikakampányt indít az Univer

A paprikaügyre válaszul a cég reklámkampányt indít, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy termékei kizárólag magyar paprikaőrleményt tartalmaznak.

Média

Tilos lesz a nem kívánt házalás

A tisztességtelen kereskedelmi praktikáktól védi majd meg a fogyasztókat az az új törvény, amely hamarosan az Európai Parlament elé kerül. Az új szabályozás sok eddig alkalmazott kereskedelmi módszert száműz majd az eszköztárból.

Várkonyi Andrea négymilliós outfitben mehetett jótékonykodni az Operettszínházba

Várkonyi Andrea négymilliós outfitben mehetett jótékonykodni az Operettszínházba

96%-kal gyorsabb lett a számítógép, ami 1,5 óra alatt elvégzi, amit korábban 38 óra alatt sikerült

96%-kal gyorsabb lett a számítógép, ami 1,5 óra alatt elvégzi, amit korábban 38 óra alatt sikerült

Vajon kijön a hatos lottó nyereményből egy Louis Vuitton ruha? Íme a nyerőszámok

Vajon kijön a hatos lottó nyereményből egy Louis Vuitton ruha? Íme a nyerőszámok

„Amúgy semmire sem vágyom, mindenem megvan” – a Dubaj bemutatja, hogy a lyukóvölgyi cigánygettóból nincs kiút

„Amúgy semmire sem vágyom, mindenem megvan” – a Dubaj bemutatja, hogy a lyukóvölgyi cigánygettóból nincs kiút