A megkérdezettek a négy percnél hosszabb reklámblokkokat szokatlanul hosszúnak ítélték. A négy perces blokkban sugárzott szpot 13-22%-kal hatékonyabb mint egy hat perces blokkban elhelyezett hirdetés.
A cRTL Klub és az R-Time Sales&Marketing satorna a hatékony reklámkörnyezet megteremtése és a televíziós hirdetések iránti bizalom megtartása érdekében végezte – mint a korábbi években is - különféle kutatásokat végez. 2001-ben, a GfK Hungária által végzett „A TV előtt – a számok mögött” elnevezésű kutatás a televíziózás körülményeitől, a néző és a nézett program jellemzőitől függően vizsgálta a programfigyelem és a reklámvisszaidézési képesség eltéréseit - áll a hvg.hu-hoz eljuttatott tájékoztatóban. Ez év őszén – ugyancsak a GfK Hungáriára támaszkodva - a reklámblokkok hosszától függő reklámvisszaidézési képesség vizsgálata tűnt a leginkább aktuálisnak.
A három városban végzett in-hall teszt során, összesen 401 főt (15-49 éves korú férfit és nőt) hívtak meg 8 fős csoportokban egy „fiktív műsorteszte”, ahol a levetített program három fajta reklámblokkal volt megszakítva (2, 4 ill. 6 perces blokkok 2-2 verzióban, ami összesen 6 blokkvariációt jelent). Ezt követően – a műsorra vonatkozó számtalan kérdéssel együtt - a sugárzott reklámszpotokra kérdeztek rá spontán és segített módon, illetve kérdéseket tettek fel a szubjektíven érzékelt reklámhosszúságot illetően is.
A megkérdezettek - amellett hogy átlagban jóval hosszabbnak (6, 9 ill. 11 percesnek) mondták a reklámblokkokat a valóságosnál - egyértelműen érzékelték a reklámblokkok közötti különbségeket is: a válaszolók 27%-a „szokatlanul rövidnek” ítélte a 2 perces, míg 45%-uk a „megszokottnál hosszabbnak” értékelte a 6 perces reklámblokkokat. (Ma Magyarországon a két vezető kereskedelmi csatorna átlagos reklámblokkhossza főműsoridőben 5 perc, ami ugyan magasabb mint a 4 perces német, francia, holland átlag, viszont alacsonyabb mint a brit, spanyol, olasz, portugál átlag 8 perc.)
A kutatás legfontosabb megállapítása viszont az, hogy a spontán reklámvisszaidézés (az összes reklámot vizsgálva) egy 4 peces reklámblokkban 13%-kal, egy 2 perces blokkban 56%-kal magasabb mint egy 6 pecesben. Ha ki akarjuk szűrni a reklámszpotok kreatív anyagainak különbözőségéből fakadó visszaidézés-eltéréseket (vagyis minden blokktípusban csak ugyanazt a 6 szpotot vizsgáltuk amelyik a kutatás minden blokkjában szerepelt) akkor a 4 perces blokk 22%-kal, a 2 perces 30%-kal bizonyult hatékonyabbnak a hat perces blokknál.
A rövidebb reklámblokkokban elhelyezett hirdetés tehát magasabb visszaidézési aránnyal, ezáltal magasabb értékkel bír mint a hosszabb blokkban elhelyezett hirdetés.