szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A megkérdezettek a négy percnél hosszabb reklámblokkokat szokatlanul hosszúnak ítélték. A négy perces blokkban sugárzott szpot 13-22%-kal hatékonyabb mint egy hat perces blokkban elhelyezett hirdetés.

A cRTL Klub és az R-Time Sales&Marketing satorna a hatékony reklámkörnyezet megteremtése és a televíziós hirdetések iránti bizalom megtartása érdekében végezte – mint a korábbi  években is - különféle kutatásokat végez. 2001-ben, a GfK Hungária által végzett „A TV előtt – a számok mögött” elnevezésű kutatás a televíziózás körülményeitől, a néző és a nézett program jellemzőitől függően vizsgálta a programfigyelem és a reklámvisszaidézési képesség eltéréseit - áll a hvg.hu-hoz eljuttatott tájékoztatóban. Ez év őszén – ugyancsak a GfK Hungáriára támaszkodva - a reklámblokkok hosszától függő reklámvisszaidézési képesség vizsgálata tűnt a leginkább aktuálisnak.

A három városban végzett in-hall teszt során, összesen 401 főt (15-49 éves korú férfit és nőt) hívtak meg 8 fős csoportokban egy „fiktív műsorteszte”, ahol a levetített program három fajta reklámblokkal volt megszakítva (2, 4 ill. 6 perces blokkok 2-2 verzióban, ami összesen 6 blokkvariációt jelent). Ezt követően – a műsorra vonatkozó számtalan kérdéssel együtt - a sugárzott reklámszpotokra kérdeztek rá spontán és segített módon, illetve kérdéseket tettek fel a szubjektíven érzékelt reklámhosszúságot illetően is.

A megkérdezettek - amellett hogy átlagban jóval hosszabbnak (6, 9 ill. 11 percesnek) mondták a reklámblokkokat a valóságosnál - egyértelműen érzékelték a reklámblokkok közötti különbségeket is: a válaszolók 27%-a „szokatlanul rövidnek” ítélte a 2 perces, míg 45%-uk a „megszokottnál hosszabbnak” értékelte a 6 perces reklámblokkokat. (Ma Magyarországon a két vezető kereskedelmi csatorna átlagos reklámblokkhossza főműsoridőben 5 perc, ami ugyan magasabb mint a 4 perces német, francia, holland átlag, viszont alacsonyabb mint a brit, spanyol, olasz, portugál átlag 8 perc.)

A kutatás legfontosabb megállapítása viszont az, hogy a spontán reklámvisszaidézés (az összes reklámot vizsgálva) egy 4 peces reklámblokkban 13%-kal, egy 2 perces blokkban 56%-kal magasabb mint egy 6 pecesben. Ha ki akarjuk szűrni a reklámszpotok kreatív anyagainak különbözőségéből fakadó visszaidézés-eltéréseket (vagyis minden blokktípusban csak ugyanazt a 6 szpotot vizsgáltuk amelyik a kutatás minden blokkjában szerepelt) akkor a 4 perces blokk 22%-kal, a 2 perces 30%-kal bizonyult hatékonyabbnak a hat perces blokknál.

A rövidebb reklámblokkokban elhelyezett hirdetés tehát magasabb visszaidézési aránnyal, ezáltal magasabb értékkel bír mint a hosszabb blokkban elhelyezett hirdetés.

Média

Paprikakampányt indít az Univer

A paprikaügyre válaszul a cég reklámkampányt indít, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy termékei kizárólag magyar paprikaőrleményt tartalmaznak.

Média

Tilos lesz a nem kívánt házalás

A tisztességtelen kereskedelmi praktikáktól védi majd meg a fogyasztókat az az új törvény, amely hamarosan az Európai Parlament elé kerül. Az új szabályozás sok eddig alkalmazott kereskedelmi módszert száműz majd az eszköztárból.

Hiába vette meg a szatirikus lap Alex Jones InfoWars-át, Elon Musk nem adja át a hozzáférést az oldal X-fiókjához

Hiába vette meg a szatirikus lap Alex Jones InfoWars-át, Elon Musk nem adja át a hozzáférést az oldal X-fiókjához

Mérgező szagot áraszt a Nemzetközi Űrállomáshoz dokkolt orosz teherűrhajó

Mérgező szagot áraszt a Nemzetközi Űrállomáshoz dokkolt orosz teherűrhajó

Németország listázza a bunkereit, hogy támadás esetén menedéket találjanak a polgárai

Németország listázza a bunkereit, hogy támadás esetén menedéket találjanak a polgárai

Jogerősen pert vesztett Orbán Viktor a Hírklikkel szemben

Jogerősen pert vesztett Orbán Viktor a Hírklikkel szemben