szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forintra bírságolta a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Rt.-t.

A közlemény szerint a társaság 2004 január és augusztusa között megjelentetett reklámjaiban a "Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója mindig többet ad" kijelentést használta. Ehhez a reklámok többségében azt az információt fűzte, hogy "a Vodafone a 2003-as hivatalos értékesítési adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója."

A GVH versenytanácsa megállapította, hogy a szolgáltató a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásolta, amikor reklámjaiban azt állította, hogy Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója. A hivatal szerint ezt az állítást nem támasztották alá az értékesítési adatok: noha a 2003-ban nőtt a vállalkozás piaci részesedése, nem a cég rendelkezett a legtöbb ügyféllel, és nem a társaság kötötte a legtöbb szerződést.

A bírság összegének megállapítása során a versenytanács figyelembe vette, hogy az elmúlt időszakban a szolgáltató már több esetben megtévesztette a fogyasztókat.
ÁSZ-elnök: egy szó sem igaz abból, amit Magyar Péter állít

ÁSZ-elnök: egy szó sem igaz abból, amit Magyar Péter állít

„Festészete a tudatalattijából tör elő, olyan, mintha előző életéből őrizne jeleneteket a lelkében”

„Festészete a tudatalattijából tör elő, olyan, mintha előző életéből őrizne jeleneteket a lelkében”

A seprű evolúciójának eddigi csúcsa: teszten a Bosch fénnyel támadó okosporszívója

A seprű evolúciójának eddigi csúcsa: teszten a Bosch fénnyel támadó okosporszívója

FT-kommentár:  Egy biztonsági garanciák nélküli tűzszünet öngyilkosság lenne Ukrajna és Európa számára

FT-kommentár: Egy biztonsági garanciák nélküli tűzszünet öngyilkosság lenne Ukrajna és Európa számára