szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vállalati marketingtervezők számára, különösen a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán, létfontosságú, hogy tudják: a vásárlók mire vágynak. Az új technológiák eddig is sokat segítettek a gyors felmérések elkészítésében, a magyar IKO New Media azonban most valami újat talált ki.

Az IKO New Media új, vezetékes telefonra alapozott az úgynevezett IVR (interactive voice response) technikák körébe tartozó vállalati promóciós megoldást mutatott be. Az első IVR projektre – amelyet a KIDZ.hu-val közösen dolgoznak ki és vezényelnek le – az Unilever adott megbízást. A „Rexona Önbizalom Akadémia" (RÖA) Görög Zita és Csisztu Zsuzsa közreműködésével jelenik meg a nyilvánosság előtt. Az új marketingtechnológiai megoldással nemcsak a fogyasztók tudhatnak meg többet egy termékről, hanem a vállalatok is vevőikről, miközben jelentősen csökkenthetik kutatási költségeiket.

A cégek a fogyasztók eléréséhez eddig az interaktív módszerek közül főleg az SMS-t választották, illetve ezen a csatornán keresztül próbáltak visszajelzéseket szerezni egy termékről vagy szolgáltatásról. Az IVR azonban nemcsak a vásárlást igazoló egyedi kódok, vonalkódok, blokkazonosítók beküldését teszi lehetővé (például egy nyereményjátékban), hanem a szolgáltatást igénybe vevő cégek minőségi, szöveges információt kaphatnak termékeikről és fogyasztóikról . Ráadásul az eddigi kutatási költségvetések töredékéért, olyan fogyasztók is elérhetők, akik különböző okokból idegenkedtek a mobilos válaszadástól. Egy tízezer fős kutatásnál például a vállalat több százezer forintot takaríthat meg pusztán azzal, hogy nem kell SMS-ben választ küldenie a fogyasztóknak.

A „Rexona Önbizalom Akadémia” esetében például egy vezetékes telefonszámon – ami persze mobilról is hívható – olyan fogyasztók is részt vehetnek a promócióban, akik eddig idegenkedtek az SMS alapú játékoktól, vagy nem volt mobiltelefonjuk. A promóció abból a szempontból szokványos, hogy egy női kozmetikai termék vonalkódjának számát kell beküldeni, azonban – többek között – a kódbeküldés mellett hangüzenetet is hagyni kell, amelyben egy „tipikus” döntéshelyzetet kell elmesélni a RÖA számára, ahol különösen fontos lett volna a telefonáló számára az önbizalom, de nem volt elég magabiztos. A promóció során a zsűri négy- négy nyertest választ ki az elmesélt történetek alapján, akik az akadémia Önkifejezés-Kapcsolatteremtés, valamint Stílus-Megjelenés kurzusain vehetnek részt.

MTI Média

Cseh médiacég célzott reklámmal a magyar netpiacon

Az interneten megjelenő célzott szöveges hirdetés közvetítéssel foglalkozó, Etarget Kft. az idén 80 millió, jövőre 180 millió forint árbevételt tervez - mondta Miklós Péter területi menedzser, sajtótájékoztatón, pénteken, Budapesten.

hvg.hu Média

Eladták a cseheknek a Való Világot

Az RTL Klubon futó Való Világ gyártója az IKO Kft. több hónapos tárgyalássorozat után megkötötte a szerződést a cseh Prima TV-vel. A magyar televíziózás történetében először sikerült hazai fejlesztésű műsorformátumot külföldön értékesíteni - írja az RTL Klub közleménye.

hvg.hu Média

Az idén megszűnik a média tömegpiaca és jön a testreszabás

A Deloitte tanácsadócég médiaipari előrejelzése szerint 2005- öt a fogyasztók több tartalom, több média és több választási lehetőség iránti igénye határozza majd meg, ami egy nagyobb és sokszínűbb piacot eredményez. Például széleskörben elterjed a l egális zene-letöltés, jönnek a beágyazott reklámok és a személyreszabott mobilok.

hvg.hu Média

Megalakult az IKO-Matáv Média Holding

A média és a távközlés konvergenciájának elősegítését célként kitűző, 3,2 millárd forintos tőkével bejegyzett holding tulajonosa a Matáv Rt. és az IKO Productions Kft. 50-50%-ban - áll a megalakulás kapcsán kiadott sajtóközleményben. A Matáv kétszámjegyű növekedést remél az emeltdíjas tartalomszolgáltatási piacon.

Az iskola bejáratánál állt meg a szíve egy 16 éves lánynak Szarvason

Az iskola bejáratánál állt meg a szíve egy 16 éves lánynak Szarvason

Nyüzsgő síparadicsomok és eldugott alpesi falvak

Nyüzsgő síparadicsomok és eldugott alpesi falvak

A finn hatóságok lefoglalták a kábeltépésben érintett tartályhajót

A finn hatóságok lefoglalták a kábeltépésben érintett tartályhajót

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma