Tetszett a cikk?

A Szonda Ipsos és a GfK Hungária áprilisi rádióhallgatottsági adatai szerint állandósulni látszik a 15 év feletti rádióhallgatók száma (kb. 7,5 millió fő), valamint a kereskedelmi és a közszolgálati adók közönségaránya is, amely 3:1 a kereskedelmi oldal javára.

A 75%-ot jelentő hatmilliós hallgatótáborért egyre nagyobb küzdelem folyik a műsorszolgáltatók között. Az áprilisi adatokat vizsgálva továbbra is megfigyelhető, hogy a 15 évnél idősebbek körében a kora reggeli és a déli órákban továbbra is sokan kíváncsiak a Kossuth rádió Krónika műsoraira.

A kiemelt, 18-49 éves célcsoport tagjainak majdnem a fele hallgatja a Danubius műsorát. Ez a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező korcsoportban közel 30% részesedést jelent a rádió számára. A napi hallgatottság ebben a korosztályban jellemzően úgy alakul, hogy a délben a Danubius átveszi a vezetést, és ezt a pozícióját tartja késő estig. A Kossuth rádió csúcsai itt nem láthatóak, mivel a közszolgálati adó rajongótábora az ennél is idősebb hallgatók köréből kerül ki.

A 25-44 évesek körében sem vitatható a Danubius vezető helye az országos rádiópiacon. Az elért hallgatók számát tekintve csaknem 100 ezerrel nagyobb közönséggel büszkélkedhet, mint a Sláger Rádió. A korosztályban a napi hallgatottsági csúcs 13 óra körül figyelhető meg, amely a déli kívánságműsor ideje a Danubiusnál. Hétvégén a rádió piaci részesedése kiegyenlítetten magas, szinte egész nap 30% feletti. A hölgyek körében a Danubius Rádió még nagyobb népszerűségnek örvend, mint ha a teljes sokaságot vizsgáljuk. Jellemző, hogy – főként a fiatal – hölgyek körében a közszolgálati csatornák nem túlságosan kedveltek, és ennek fő nyertese a Danubius. A 15-29 éves hölgyek több mint felét elérve a piac majdnem egyharmadát magáénak mondhatja.

(DSH-Online)

Média

Nem futhat a Vasárnapi Hírek reklámja a Magyar Rádióban

Letiltotta a közszolgálati rádió a Vasárnapi Hírek című lap reklámjának közvetítését, amelyet – értelemszerűen – vasárnap reggelenként sugároztak a Kossuth rádión - írja a Magyar Hírlap hétfői lapszámában. A rádió indoklása szerint az utóbbi hetekben hallgatói reklamációözönt váltott ki a hirdetés szövege.

hvg.hu Média

Új vezetők a Danubius Sales House-nál

A tavaly novemberben megüresedett kereskedelmi vezérigazgató-helyettesi pozícióba Soós S. Zoltán kerül, aki ezt megelőzően a Warner Home Video Magyarország kereskedelmi igazgatója volt, majd a Kraft Jacobs Suchard Hungary országos értékesítését vezette - adja hírül a Kreatív Online.

MTI Média

Nem sikerült elnököt választani a Magyar Rádió élére

Nem sikerült elnököt választania a Magyar Rádió Rt. élére a közszolgálati médium kuratóriumának hétfőn, miután az elnökség által jelölt Such György nem kapta meg a szükséges kétharmados szavazattöbbséget - jelentette be Gellért Kis Gábor, a testület elnöke az ülés utáni sajtótájékoztatón.

hvg.hu Média

Súlyosan sértő volt a Juventus Rádió áprilisi tréfája

A Juventus Rádió április 1-jén sugárzott "Juventus Reggel" c. műsorában áprilisi tréfaként hozták szóba a "Pápa húsvéti beszédét", amely a Szentatya betegségének ismeretében súlyosan sértette az emberi és vallási érzékenységet –foglalt állást az ORTT Panaszbizottsága.

Die Presse: Európa 1945 óta nem volt ennyire súlyos helyzetben

Die Presse: Európa 1945 óta nem volt ennyire súlyos helyzetben

Az időskor nem láthatatlan

Az időskor nem láthatatlan

Van olyan iskola, ahol vezetői utasításra kell rögzíteni a KRÉTA-ban, hogy a diákok milyen vallásúak

Van olyan iskola, ahol vezetői utasításra kell rögzíteni a KRÉTA-ban, hogy a diákok milyen vallásúak

Felrobbant és kigyulladt a japánok új rakétája, megszakították a tesztelést – videó

Felrobbant és kigyulladt a japánok új rakétája, megszakították a tesztelést – videó