Tetszett a cikk?

A Szonda Ipsos és a GfK Hungária áprilisi rádióhallgatottsági adatai szerint állandósulni látszik a 15 év feletti rádióhallgatók száma (kb. 7,5 millió fő), valamint a kereskedelmi és a közszolgálati adók közönségaránya is, amely 3:1 a kereskedelmi oldal javára.

A 75%-ot jelentő hatmilliós hallgatótáborért egyre nagyobb küzdelem folyik a műsorszolgáltatók között. Az áprilisi adatokat vizsgálva továbbra is megfigyelhető, hogy a 15 évnél idősebbek körében a kora reggeli és a déli órákban továbbra is sokan kíváncsiak a Kossuth rádió Krónika műsoraira.

A kiemelt, 18-49 éves célcsoport tagjainak majdnem a fele hallgatja a Danubius műsorát. Ez a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező korcsoportban közel 30% részesedést jelent a rádió számára. A napi hallgatottság ebben a korosztályban jellemzően úgy alakul, hogy a délben a Danubius átveszi a vezetést, és ezt a pozícióját tartja késő estig. A Kossuth rádió csúcsai itt nem láthatóak, mivel a közszolgálati adó rajongótábora az ennél is idősebb hallgatók köréből kerül ki.

A 25-44 évesek körében sem vitatható a Danubius vezető helye az országos rádiópiacon. Az elért hallgatók számát tekintve csaknem 100 ezerrel nagyobb közönséggel büszkélkedhet, mint a Sláger Rádió. A korosztályban a napi hallgatottsági csúcs 13 óra körül figyelhető meg, amely a déli kívánságműsor ideje a Danubiusnál. Hétvégén a rádió piaci részesedése kiegyenlítetten magas, szinte egész nap 30% feletti. A hölgyek körében a Danubius Rádió még nagyobb népszerűségnek örvend, mint ha a teljes sokaságot vizsgáljuk. Jellemző, hogy – főként a fiatal – hölgyek körében a közszolgálati csatornák nem túlságosan kedveltek, és ennek fő nyertese a Danubius. A 15-29 éves hölgyek több mint felét elérve a piac majdnem egyharmadát magáénak mondhatja.

(DSH-Online)

Média

Nem futhat a Vasárnapi Hírek reklámja a Magyar Rádióban

Letiltotta a közszolgálati rádió a Vasárnapi Hírek című lap reklámjának közvetítését, amelyet – értelemszerűen – vasárnap reggelenként sugároztak a Kossuth rádión - írja a Magyar Hírlap hétfői lapszámában. A rádió indoklása szerint az utóbbi hetekben hallgatói reklamációözönt váltott ki a hirdetés szövege.

hvg.hu Média

Új vezetők a Danubius Sales House-nál

A tavaly novemberben megüresedett kereskedelmi vezérigazgató-helyettesi pozícióba Soós S. Zoltán kerül, aki ezt megelőzően a Warner Home Video Magyarország kereskedelmi igazgatója volt, majd a Kraft Jacobs Suchard Hungary országos értékesítését vezette - adja hírül a Kreatív Online.

MTI Média

Nem sikerült elnököt választani a Magyar Rádió élére

Nem sikerült elnököt választania a Magyar Rádió Rt. élére a közszolgálati médium kuratóriumának hétfőn, miután az elnökség által jelölt Such György nem kapta meg a szükséges kétharmados szavazattöbbséget - jelentette be Gellért Kis Gábor, a testület elnöke az ülés utáni sajtótájékoztatón.

hvg.hu Média

Súlyosan sértő volt a Juventus Rádió áprilisi tréfája

A Juventus Rádió április 1-jén sugárzott "Juventus Reggel" c. műsorában áprilisi tréfaként hozták szóba a "Pápa húsvéti beszédét", amely a Szentatya betegségének ismeretében súlyosan sértette az emberi és vallási érzékenységet –foglalt állást az ORTT Panaszbizottsága.

Markó Béla: Orbán zavart keltett Erdélyben a tihanyi nyilatkozatával

Markó Béla: Orbán zavart keltett Erdélyben a tihanyi nyilatkozatával

Képből készít videót a Google mesterséges intelligenciája, de kell hozzá egy új telefon

Képből készít videót a Google mesterséges intelligenciája, de kell hozzá egy új telefon

Újra kitört az Etna, látványos felvételek készültek róla

Újra kitört az Etna, látványos felvételek készültek róla

Kis híján Milánóban kötött ki Szoboszlai – kiderült, miért hiúsult meg az átigazolás

Kis híján Milánóban kötött ki Szoboszlai – kiderült, miért hiúsult meg az átigazolás