Tetszett a cikk?

Letiltotta a közszolgálati rádió a Vasárnapi Hírek című lap reklámjának közvetítését, amelyet – értelemszerűen – vasárnap reggelenként sugároztak a Kossuth rádión - írja a Magyar Hírlap hétfői lapszámában. A rádió indoklása szerint az utóbbi hetekben hallgatói reklamációözönt váltott ki a hirdetés szövege.

Az ominózus rádióreklám befejező fejezete a következőképpen hangzik: "A hetedik napon… vegyen ön is Vasárnapi Híreket." A hirdetést az Országos Rádió- és Televíziótestület (ORTT) panaszbizottságánál is feljelentő hallgató azt kifogásolta, hogy annak szövege sérti a vallásos érzületű embereket, mert bibliai mondatokat fűz a reklámba - írja a Magyar Hírlap. Továbbá, mivel tárgyi tévedést is tartalmaz – az ószövetségi szöveg szerint ugyanis a hetedik nap nem a vasárnap, hanem a szombat –, kérte a reklámsugárzás haladéktalan betiltását és eljárás indítását a megrendelő ellen.

A lap szerint a panaszbizottság tárgyalta is a feljelentést, amelyben, az ügyet azonban nem tudta egyszerű eljárás keretében lezárni az ügyet, hanem a saját illetékességét nem találva elegendőnek, a problémát felterjesztette az ORTT-hez.

A Vasárnapi Híreknél értetlenül fogadták a döntést. A szerkesztőség álláspontja szerint az ő szövegük nem bibliai idézet, hanem szellemes figyelemfelkeltés. 
 
(Magyar Hírlap)

hvg.hu Gazdaság

Bivalyerős a Magyarország-brand, de a leveskockák is jól futnak

Melyek a Magyarországon legmegbecsültebb hazai és külföldi márkák? Mely fogalmakat kapcsolják a külföldiek Magyarországhoz, s miként látjuk mi magunkat? Erről is szó esett azon a Young & Rubicam által csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón, amelyen a BrandAsset Valuator (Márkaméter) nevű brand-értékelő modellt mutatták be.

MTI Média

Kissé elfordultak a hirdetők a tévétől

Az interneten megjelenő reklámokra évről-évre többet fognak költeni, s elsősorban a televíziós reklámok kárára - állapította meg Zenith Optimedia nemzetközi piackutató intézet.

Média

Vadragasztásért perelhetik a Coca-Colát

A matricázó street-art divatot meglovagoló reklámkampányt folytat a Coca-Cola Magyarország, az utcákat gyakorlatilag elárasztják a narancssárga ragaszok - írja az Index. Az elkövetőt bajosan, a "megrendelőt" azonban felelősségre lehet vonni.

MTI Média

Egységesíti marketingjét a Ringier

A Ringier Kiadói Kft. napilap-portfóliójának marketingigazgatója lett áprilistól Gyapay Péter, a Blikk eddigi marketingigazgatója - tájékoztatott a társaság közleményben.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért

A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.

hvg.hu Média

A reklámozók új terepe: a videojátékok

A televízió- és mozifilmek után – úgy fest - a videojátékoknak is szerves részévé válhatnak a reklámok. Van, aki szerint a játékok történetébe ágyazott márkás termékek felbukkanásával (szakszóval product placementtel) ezentúl komolyan számolni kell.

ATV Média

Jöhetnek az 5-10 másodperces reklámok

Három évtizeddel azután, hogy a harminc másodperces reklámszpot lett a televíziós hirdetések etalonja, a hirdetők már előszeretettel változtatják meg kisfilmjeik hosszát. A legújabb trend szerint minél rövidebb egy reklám, annál hatékonyabb.

Vége a januári tavasznak, újra hideg lesz

Vége a januári tavasznak, újra hideg lesz

A finn hatóságok lefoglalták a kábeltépésben érintett tartályhajót

A finn hatóságok lefoglalták a kábeltépésben érintett tartályhajót

Trudeau: Annyi esélye sincs, mint egy hólabdának a pokolban, hogy Kanada az Egyesült Államok része legyen

Trudeau: Annyi esélye sincs, mint egy hólabdának a pokolban, hogy Kanada az Egyesült Államok része legyen

Tényleg erre tartanak a magyar bankok?

Tényleg erre tartanak a magyar bankok?