Tetszett a cikk?

Letiltotta a közszolgálati rádió a Vasárnapi Hírek című lap reklámjának közvetítését, amelyet – értelemszerűen – vasárnap reggelenként sugároztak a Kossuth rádión - írja a Magyar Hírlap hétfői lapszámában. A rádió indoklása szerint az utóbbi hetekben hallgatói reklamációözönt váltott ki a hirdetés szövege.

Az ominózus rádióreklám befejező fejezete a következőképpen hangzik: "A hetedik napon… vegyen ön is Vasárnapi Híreket." A hirdetést az Országos Rádió- és Televíziótestület (ORTT) panaszbizottságánál is feljelentő hallgató azt kifogásolta, hogy annak szövege sérti a vallásos érzületű embereket, mert bibliai mondatokat fűz a reklámba - írja a Magyar Hírlap. Továbbá, mivel tárgyi tévedést is tartalmaz – az ószövetségi szöveg szerint ugyanis a hetedik nap nem a vasárnap, hanem a szombat –, kérte a reklámsugárzás haladéktalan betiltását és eljárás indítását a megrendelő ellen.

A lap szerint a panaszbizottság tárgyalta is a feljelentést, amelyben, az ügyet azonban nem tudta egyszerű eljárás keretében lezárni az ügyet, hanem a saját illetékességét nem találva elegendőnek, a problémát felterjesztette az ORTT-hez.

A Vasárnapi Híreknél értetlenül fogadták a döntést. A szerkesztőség álláspontja szerint az ő szövegük nem bibliai idézet, hanem szellemes figyelemfelkeltés. 
 
(Magyar Hírlap)

hvg.hu Gazdaság

Bivalyerős a Magyarország-brand, de a leveskockák is jól futnak

Melyek a Magyarországon legmegbecsültebb hazai és külföldi márkák? Mely fogalmakat kapcsolják a külföldiek Magyarországhoz, s miként látjuk mi magunkat? Erről is szó esett azon a Young & Rubicam által csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón, amelyen a BrandAsset Valuator (Márkaméter) nevű brand-értékelő modellt mutatták be.

MTI Média

Kissé elfordultak a hirdetők a tévétől

Az interneten megjelenő reklámokra évről-évre többet fognak költeni, s elsősorban a televíziós reklámok kárára - állapította meg Zenith Optimedia nemzetközi piackutató intézet.

Média

Vadragasztásért perelhetik a Coca-Colát

A matricázó street-art divatot meglovagoló reklámkampányt folytat a Coca-Cola Magyarország, az utcákat gyakorlatilag elárasztják a narancssárga ragaszok - írja az Index. Az elkövetőt bajosan, a "megrendelőt" azonban felelősségre lehet vonni.

MTI Média

Egységesíti marketingjét a Ringier

A Ringier Kiadói Kft. napilap-portfóliójának marketingigazgatója lett áprilistól Gyapay Péter, a Blikk eddigi marketingigazgatója - tájékoztatott a társaság közleményben.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért

A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.

hvg.hu Média

A reklámozók új terepe: a videojátékok

A televízió- és mozifilmek után – úgy fest - a videojátékoknak is szerves részévé válhatnak a reklámok. Van, aki szerint a játékok történetébe ágyazott márkás termékek felbukkanásával (szakszóval product placementtel) ezentúl komolyan számolni kell.

ATV Média

Jöhetnek az 5-10 másodperces reklámok

Három évtizeddel azután, hogy a harminc másodperces reklámszpot lett a televíziós hirdetések etalonja, a hirdetők már előszeretettel változtatják meg kisfilmjeik hosszát. A legújabb trend szerint minél rövidebb egy reklám, annál hatékonyabb.

Meghalt az ember, aki felakasztotta Adolf Eichmannt

Meghalt az ember, aki felakasztotta Adolf Eichmannt

Felgyújtásukkal fenyegették egy szlovákiai magyar hírportál munkatársait

Felgyújtásukkal fenyegették egy szlovákiai magyar hírportál munkatársait

Világelső kerámiafékes Mercedes vár új gazdára

Világelső kerámiafékes Mercedes vár új gazdára

Elbontották a járdákat elfoglaló teraszokat a Madách téren, de maradtak kérdőjelek

Elbontották a járdákat elfoglaló teraszokat a Madách téren, de maradtak kérdőjelek