szerző:
MTI

A Reklámhét keretében írták alá az új magyar reklámetikai kódexet, amelyben kiemelten szerepelnek az élelmiszerekkel kapcsolatos, valamint az elektronikus úton küldött hirdetések - mondta a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára az MTI-nek pénteken. Hargitai Lilla ismertetése szerint a dokumentumot 22 társadalmi szervezet elnöke hitelesítette.

Az MRSZ főtitkára elmondta: az utoljára 2001-ben módosított kódexet a négy év alatt összegyűlt tapasztalatok és az uniós csatlakozás miatti változások alapján javították. A dokumentumba a nyugat-európai országok kódexeinek tanulmányozása nyomán az alkohollal és a gyerekekkel kapcsolatos passzusok is bekerültek, így közelít az uniós irányelvekhez - fűzte hozzá. A főtitkár kiemelte: a fogyatékosok észrevételei is bekerültek a 600 tagot számláló MRSZ etikai útmutatójába, a szabályok be nem tartása pedig szankciókat von maga után.  

A kódex módosítását kezdeményező MRSZ idén először rendezte meg a budapesti Reklámhetet. A pénteken záruló ötnapos rendezvényt a főtitkár sikeresnek nevezte, és elmondta: az előadásokat több százan, főleg egyetemisták látogatták. A Reklámhét, melynek célja a reklám gazdaságélénkítő hatásának, szerepének megismertetetése és a magyar reklámkultúráról kialakult negatív kép javítása volt, elérte célját - vélekedett Hargitai Lilla. Hangsúlyozta: a rendezvényt jövőre is meg kívánják szervezni.

A Reklámhét alatt Egerben zajlott a szakma számára szervezett kétnapos országos reklámkonferencia. A fórum 107 előadása közül Hargitai Lilla kiemelte azt a felvetést, amely szerint a társadalmi célú országos kampányok forrását központosítani kellene. Az egy-egy társadalmi témában több szervezet által sugárzott hirdetéseket a hatékonyság növelése érdekében össze kellene hangolni országos kampány formájában - mutatott rá.

hvg.hu Média

Nem etikátlan a T-Com reklámja

A Magyar Reklámszövetség Reklámetikai Bizottsága és az Önszabályozó Reklámtestület közös állásfoglalásukban elutasították a T-Com Favorit Plusz díjcsomag reklámját kifogásoló beadványokat.

MTI Gazdaság

Versenyhivatali bírság az Euronics reklámújságnak

Kétmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bravotech Kft.-t, mivel a társaság által megjelentetett, 2005. januári Euronics reklámújság a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt.

MTI Média

A reklám imázsán szeretne javítani a Reklámhét

A reklám gazdaságélénkítő hatásának, szerepének megismertetetése, de elsősorban a magyar reklámkultúráról kialakult negatív kép javítása a célja az I. magyar Reklámhétnek - mondták a szervezők az esemény hétfői megnyitóján Budapesten.

MTI Média

EFFIE reklámhatékonysági verseny negyedszer is

Az idén negyedik alkalommal rendezik meg a hazai marketing-kommunikációs szakma reklámhatékonysági verseny díjátadó gálaestjét, az EFFIE-t október 21-én a Thália Színházban; a 68 nevezésből 34 jutott a döntőbe.

Viharosan kavargó fotót küldött haza a Jupiterről a NASA űrszondája

Viharosan kavargó fotót küldött haza a Jupiterről a NASA űrszondája

Borzasztó hőség vár Franciaországra

Borzasztó hőség vár Franciaországra

Marad a Veritas Intézetnél Ungváry Krisztián és teszteli a rendszert

Marad a Veritas Intézetnél Ungváry Krisztián és teszteli a rendszert

Szmog: megbízhatatlanul üzemel a budapesti mérőhálózat

Szmog: megbízhatatlanul üzemel a budapesti mérőhálózat

Károly nem csak taxizott, lopni is szeretett

Károly nem csak taxizott, lopni is szeretett

A barlangból kimentett thai fiúk közül ketten búvárok akarnak lenni, ha felnőnek

A barlangból kimentett thai fiúk közül ketten búvárok akarnak lenni, ha felnőnek