szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A reklám gazdaságélénkítő hatásának, szerepének megismertetetése, de elsősorban a magyar reklámkultúráról kialakult negatív kép javítása a célja az I. magyar Reklámhétnek - mondták a szervezők az esemény hétfői megnyitóján Budapesten.

A rendezvény szervezője, a 30 éve alakult Magyar Reklámszövetség (MRSZ) célja létrejöttekor a reklámkultúra meghonosítása volt, ma pedig az, hogy közelebb hozza a reklámot az emberekhez -  mondta megnyitóbeszédében Levendel Ádám, a szövetség elnöke. Az ötnapos rendezvény alatt számos előadás, fórum, vetítés és reklámtörténeti kiállítás mutatja be a közönségnek a reklámszakma tevékenységét, eredményeit és sikereit. A Budapest több pontján  zajló ingyenes rendezvény központi helyszíne a Corvinus Egyetem. Levendel Ádám hozzátette: az utóbbi időben megtévesztő kép alakult ki a magyar reklámokról és a szakemberekről, ezért kívánnak bepillantást nyújtani a műhelyekbe.

Hargitai Lilla, az MRSZ főtitkára az MTI-nek elmondta: rengeteg reklámmal találkoznak az emberek, de a legtöbben nem ismerik a reklámok mára elengedhetetlenné vált gazdasági szerepét, ezért csak zavarja őket. A reklám manipuláló, illetve gyerekekre gyakorolt hatásának, erőszakosságának kérdését és mennyiségének szükségességét kívánják többek között tisztázni a reklámszakma szereplőinek összefogásával létrejött programon - mutatott rá. Az első magyar Reklámhét párhuzamosan zajlik ötletadójával, az amerikai reklámszövetség által New Yorkban második alkalommal megrendezett azonos programmal - árulta el Hargitai Lilla.

Merényi Éva, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke úgy vélekedett, hogy a mára a gazdaság motorjává és közgazdasági fogalommá vált reklám készítői komoly felelősséggel tartoznak termékeik megítéléséért. Rámutatott: a hirdetések hidat képeznek a termelők és fogyasztók között, így komolyan formálják az ízlést. Ezt alátámasztandó elmondta: egy átlagos magyar fogyasztó egy hét alatt 295 tévé-spotot, 350 utcai plakátot, 136 rádióreklámot és 177 sajtóhirdetést "kénytelen" befogadni. Hangsúlyozta: szerethető, tiszteletteljes reklámot kell készíteni, amellyel a készítők köszönetet mondanak a fogyasztóknak a befogadásért.

A hagyományteremtő szándékkal szervezett Reklámhét keretében rendezik meg idén a szakma éves kétnapos fórumát, a XIII. Országos Reklámkonferenciát Egerben.

MTI Média

Reklámkampány a magyar zöldségnek

A jövő hét közepén induló, "Egy kis hazai itthonról ínyenceknek" elnevezésű marketing akcióval népszerűsíti a magyar zöldséget és gyümölcsöt belföldön a Magyar Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.

MTI Gazdaság

Közösen reklámoznák a francia és magyar borokat

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) örömmel nyugtázta, hogy már két éve hangoztatott javaslatát végül is várhatóan elfogadja a kormány és az Európai Unió szőlőtermelő országainak gyakorlatához hasonlóan Magyarországon is nullakulcsos lesz a jövőben a bor jövedéki adója - mondta Urbán András, a HNT főtitkára.

hvg.hu Média

Növekedett a magyar reklámpiacon elköltött pénz

A reklámpiaci költésekben továbbra is a távközlés vezet. Az év első felében a reklámköltések közel 13 százalékkal növekedtek. A bankok, a gyógyszergyártók és az autóforgalmazók egyre jobban a zsebükbe nyúlnak - áll a TNS Media Intelligence reklámpiaci elemzésében.

MTI Gazdaság

154,7 milliárdos reklámköltés tavaly - támad az online

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint tavaly összesen 154,7 milliárd forintot költöttek reklámra, egy évvel korábban ez meghaladta a 134 milliárdot. Az online médiaköltés 60 százalékkal emelkedett, ezzel a legdinamikusabban növekvő szelete a szektornak.

hvg.hu Média

A magyar közönség a Nike reklámját tartotta a legjobbnak

Az mfor.hu reklámmustrájának második negyedéves szavazásán a közönség a Nike néma reklámfilmjét kiáltotta ki abszolút győztesnek. A szavazatokból, illetve véleményekből kitűnik: a magyar tévénézők többsége szájbarágósnak tartja és unja a hazai televíziós hirdetések többségét.

MTI Média

EFFIE reklámhatékonysági verseny negyedszer is

Az idén negyedik alkalommal rendezik meg a hazai marketing-kommunikációs szakma reklámhatékonysági verseny díjátadó gálaestjét, az EFFIE-t október 21-én a Thália Színházban; a 68 nevezésből 34 jutott a döntőbe.

Matolcsy György jóslata: az évtized két legjobb éve vár ránk

Matolcsy György jóslata: az évtized két legjobb éve vár ránk

Garancsi István cége befejezte a BMW-gyár építését

Garancsi István cége befejezte a BMW-gyár építését

Sajtótájékoztatón ígérte meg őket a MÁV, de sokáig nyomuk sem volt a debreceni mentesítő járatoknak

Sajtótájékoztatón ígérte meg őket a MÁV, de sokáig nyomuk sem volt a debreceni mentesítő járatoknak

Gyermekpornográfiáért körözött magyar nőt fogtak el a szlovák rendőrök

Gyermekpornográfiáért körözött magyar nőt fogtak el a szlovák rendőrök