szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A reklám gazdaságélénkítő hatásának, szerepének megismertetetése, de elsősorban a magyar reklámkultúráról kialakult negatív kép javítása a célja az I. magyar Reklámhétnek - mondták a szervezők az esemény hétfői megnyitóján Budapesten.

A rendezvény szervezője, a 30 éve alakult Magyar Reklámszövetség (MRSZ) célja létrejöttekor a reklámkultúra meghonosítása volt, ma pedig az, hogy közelebb hozza a reklámot az emberekhez -  mondta megnyitóbeszédében Levendel Ádám, a szövetség elnöke. Az ötnapos rendezvény alatt számos előadás, fórum, vetítés és reklámtörténeti kiállítás mutatja be a közönségnek a reklámszakma tevékenységét, eredményeit és sikereit. A Budapest több pontján  zajló ingyenes rendezvény központi helyszíne a Corvinus Egyetem. Levendel Ádám hozzátette: az utóbbi időben megtévesztő kép alakult ki a magyar reklámokról és a szakemberekről, ezért kívánnak bepillantást nyújtani a műhelyekbe.

Hargitai Lilla, az MRSZ főtitkára az MTI-nek elmondta: rengeteg reklámmal találkoznak az emberek, de a legtöbben nem ismerik a reklámok mára elengedhetetlenné vált gazdasági szerepét, ezért csak zavarja őket. A reklám manipuláló, illetve gyerekekre gyakorolt hatásának, erőszakosságának kérdését és mennyiségének szükségességét kívánják többek között tisztázni a reklámszakma szereplőinek összefogásával létrejött programon - mutatott rá. Az első magyar Reklámhét párhuzamosan zajlik ötletadójával, az amerikai reklámszövetség által New Yorkban második alkalommal megrendezett azonos programmal - árulta el Hargitai Lilla.

Merényi Éva, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke úgy vélekedett, hogy a mára a gazdaság motorjává és közgazdasági fogalommá vált reklám készítői komoly felelősséggel tartoznak termékeik megítéléséért. Rámutatott: a hirdetések hidat képeznek a termelők és fogyasztók között, így komolyan formálják az ízlést. Ezt alátámasztandó elmondta: egy átlagos magyar fogyasztó egy hét alatt 295 tévé-spotot, 350 utcai plakátot, 136 rádióreklámot és 177 sajtóhirdetést "kénytelen" befogadni. Hangsúlyozta: szerethető, tiszteletteljes reklámot kell készíteni, amellyel a készítők köszönetet mondanak a fogyasztóknak a befogadásért.

A hagyományteremtő szándékkal szervezett Reklámhét keretében rendezik meg idén a szakma éves kétnapos fórumát, a XIII. Országos Reklámkonferenciát Egerben.

MTI Média

Reklámkampány a magyar zöldségnek

A jövő hét közepén induló, "Egy kis hazai itthonról ínyenceknek" elnevezésű marketing akcióval népszerűsíti a magyar zöldséget és gyümölcsöt belföldön a Magyar Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.

MTI Gazdaság

Közösen reklámoznák a francia és magyar borokat

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) örömmel nyugtázta, hogy már két éve hangoztatott javaslatát végül is várhatóan elfogadja a kormány és az Európai Unió szőlőtermelő országainak gyakorlatához hasonlóan Magyarországon is nullakulcsos lesz a jövőben a bor jövedéki adója - mondta Urbán András, a HNT főtitkára.

hvg.hu Média

Növekedett a magyar reklámpiacon elköltött pénz

A reklámpiaci költésekben továbbra is a távközlés vezet. Az év első felében a reklámköltések közel 13 százalékkal növekedtek. A bankok, a gyógyszergyártók és az autóforgalmazók egyre jobban a zsebükbe nyúlnak - áll a TNS Media Intelligence reklámpiaci elemzésében.

MTI Gazdaság

154,7 milliárdos reklámköltés tavaly - támad az online

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint tavaly összesen 154,7 milliárd forintot költöttek reklámra, egy évvel korábban ez meghaladta a 134 milliárdot. Az online médiaköltés 60 százalékkal emelkedett, ezzel a legdinamikusabban növekvő szelete a szektornak.

hvg.hu Média

A magyar közönség a Nike reklámját tartotta a legjobbnak

Az mfor.hu reklámmustrájának második negyedéves szavazásán a közönség a Nike néma reklámfilmjét kiáltotta ki abszolút győztesnek. A szavazatokból, illetve véleményekből kitűnik: a magyar tévénézők többsége szájbarágósnak tartja és unja a hazai televíziós hirdetések többségét.

MTI Média

EFFIE reklámhatékonysági verseny negyedszer is

Az idén negyedik alkalommal rendezik meg a hazai marketing-kommunikációs szakma reklámhatékonysági verseny díjátadó gálaestjét, az EFFIE-t október 21-én a Thália Színházban; a 68 nevezésből 34 jutott a döntőbe.

Újabb sztrádafenntartó cég segíti Mészárosék 15 ezermilliárdos üzletét

Újabb sztrádafenntartó cég segíti Mészárosék 15 ezermilliárdos üzletét

Orbán: A Matolcsy Ádám garázsában álló sportkocsikról készült fotók jogosan háborítják fel az embereket

Orbán: A Matolcsy Ádám garázsában álló sportkocsikról készült fotók jogosan háborítják fel az embereket

Az Uber vezetési időkorlátot vezet be Budapesten

Az Uber vezetési időkorlátot vezet be Budapesten

Ryan Gosling lesz az új Star Wars-film főszereplője

Ryan Gosling lesz az új Star Wars-film főszereplője