Ahogy az elérési csatornák bővülnek (több rádió és tv csatorna, social media, online jelenlét) úgy kapunk egyre több nyereményjáték felhívást is. A vállalatok több ügyfelet/vásárlót a játékosok meg természetesen nyereményeket szeretnének. Azonban ez a két halmaz sok esetben nem fedi egymást. A facebook „felfedezésével” napi szinten vehetünk részt kisebb nagyobb játékokban. A cégek legtöbbször így próbálják aktivizálni és felduzzasztani rajongói táborukat. Talán a facebook a legjobb példa arra, hogy mennyire nem hatékony a játékosok száma alapján elkönyvelni egy-egy kampány sikerességét vagy kudarcát. Egy nyereményjátékkal a vállalat nagyon sokat bukhat. Hogy miért? Hampuk Richárd blogján megtudhatja.
Egy vállalat sokat bukhat a nyereményjátékokon
A 90-es években az édesanyák még duplán locsolták az öblítőt egy-egy Coccolino maci reményében. Akkor még a nagyszülők is nekünk gyűjtötték a Pickwick pontokat az eper alakú tea kiöntőért. Ma már nincsenek ilyen emblematikus nyereményjátékok. Vagy vannak, csak nem látjuk őket?
