szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Fritz Todt ex-építésznek grandiózus ötlet pattant ki a fejéből: minden addiginál nagyobb vasúthálózatról fantáziált - olvasható a Gépnarancs oldalon.

Három méteres nyomtávú pályákon, 6-7 méter széles, 8-10 méter magas és majd 90 méter hosszúságú mozdonyok továbbították volna gigászi méretű, kilométernyi hosszúságú szerelvényeiket akár 250 km/órás sebességgel. A részletek kidolgozásával és a majdani fejlesztések koordinálásával a német birodalmi vasút, a Reichsbahn müncheni részlegét bízták meg.

Az elképzelések szerint a szörnyvasutat 1950-ben kezdték volna el megépíteni, és a teljes kiépültsége esetén behálózta volna a Harmadik Birodalom teljes területét, beleértve a Szovjetuniótól addigra már elhódított részeket is. Az ukrán gabona, a kaszpi-tengeri kőolaj, az uráli érc mind-mind a Breitspurbahn kilométernyi hosszúságú szerelvényein jutott volna el a birodalom fővárosába, az egykori Berlin helyén megépült monumentális Germániába. Érdekesség, hogy az egyik fővonal érintette volna Budapestet is. A teljes bejegyzést elolvashatja a Gépnarancs oldalon.

hvg.hu Napi merítés

Kína ereje az olajban van?

Kevés szó esik róla, de Kína nem csak a zoknik és olcsó elektronikai eszközök gyártásában a világelső. Az úgynevezett ritkaföldfémek kitermelésében is monopolhelyzetbe került, habár a készleteknek "csak" az egyharmadát bírja - olvasható a gepnarancs.hu oldalon.

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Változást hozhat a skizofrénia kezelésében, amire most rájöttek kínai kutatók

Változást hozhat a skizofrénia kezelésében, amire most rájöttek kínai kutatók

„Nem engedhetném meg magamnak, hogy megvegyem a saját képeimet”

„Nem engedhetném meg magamnak, hogy megvegyem a saját képeimet”

A csehek és a szlovákok nem bánták meg országaik válását, amelyben ritka kivételként mindkét fél jól járt

A csehek és a szlovákok nem bánták meg országaik válását, amelyben ritka kivételként mindkét fél jól járt