Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Milyen dilemmákkal néznek szembe a vidéki iskolák az államosítások után?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A hvg.hu bloggerének tapasztalatai a vidéki általános iskolák államosításával felmerülő problémákról.
Az oktatási intézmények államosítása után a dolgozói béreket az állam állja ugyan, de az iskolák üzemeltetésének egyéb költségei új terheket is rónak az eddig működtetőkre. Ritók Nóra, a hvg.hu bloggere, egy speciális művészet iskolát üzemeltet alapÍtványán keresztül, ő ír tapasztalatairól és az államosítások nyomán felmerülő új problémáikról.
"Próbálom összevetni például a tervezett finanszírozást a mostani helyzetünkkel. A működés költségét három részből fedezzük. Az első a normatíva, amit csoportos oktatásra kapunk, a második a térítési díjak, amit a szülőknek kell hozzátenni, de nálunk a gyerekek 70%-a ezalól felmentést kap, hiszen igazoltan hátrányos helyzetű. És a harmadik, amit a fenntartó alapítvány tesz hozzá. Eddig volt ugye egy közoktatási megállapodás, amiről többször írtam már, amiben kaptunk még kiegészítést, épp a HH gyerekek miatt. Volt vagy van? Nem is tudom. Azt mondták, a tanév végig kapjuk, de a valóság az, hogy január óta nem utalják."