szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vasárnap befejeződött a Ferrari nyomasztó fölényének köszönhetően sokak által minden idők legunalmasabbjának titulált Forma-1-es szezon. A versenysorozat ura, Bernie Ecclestone már az utolsó futam előtt bejelentette: ez így nem mehet tovább, s új tervvel állt elő az olasz csapat megszelídítésére. Bár a súlytöbbletre építő javaslatát minden nagyobb istálló kategorikusan elutasította, Ecclestone nem tágít. Kérdés, mit mond majd a Ferrari vezetőjének mai bejelentésére, melyben az a csapat visszalépésével fenyegetett.

"Büszke vagyok arra, hogy a Ferrari ilyen erős. Ami a jövőt illeti: az olyan intelligens javaslatokat, melyek nem a Forma-1 lényegét támadták, mindig elfogadtuk. Ez a mostani azonban nem ilyen. Ezek után azt kell kérdeznem: van-e értelme egy ilyen versenybe beruházni" - nyilatkozta a Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke, aki az olasz Rai televízió hírműsorában egy esetleges Ferrari-bojkottot is kilátásba helyezett arra az esetre, ha Bernie Ecclestone nem vonja vissza múlt héten nyilvánosságra hozott terveit. "Figyelembe kell venni, hogy a Forma-1 nem ügyességi sport" - mondta el véleményét a múlt héten, akkor még szelídebb formában a maranellói istálló főnöke - "Senkit sem sújthatnak azért, mert versenyeket nyer!"
A Forma-1 első számú vezetője nemrégiben azt nyilatkozta: azt szeretné, ha a jövőben a legjobbak súlytöbblettel indulnának a futamokon. "Amennyiben Michael Schumacher húsz ponttal előzi meg Rubens Barrichellót, akkor pontosan ennyi kilóval nehezebbnek kéne lennie az autójának " - fejtegette Ecclestone egy, a Bild am Sonntagnak adott interjúban, s ezt azóta többször is megerősítette: "A nézők pártján vagyok, ők komoly pénzeket fizetnek azért, hogy élvezhessék a versenyeket. Elveszítjük rajongóinkat és támogatóinkat, ha százszázalékos biztonsággal meg lehet jósolni, ki nyer".
A Forma-1 vezetőjének terveit nem csak az idei szezont hatalmas fölénnyel záró Ferrari csapata bírálja; a BMW-Williams és a McLaren-Mercedes vezetői is ellenzik a javaslatot. Frank Williams, a Williams-istálló vezetője szerint a módosítás kedvezőtlenül befolyásolná az autósport elitkategóriájának arculatát. "Nem fogadhatjuk el Ecclestone tervét. Megértem, hogy sokan aggódnak az izgalommentes futamok negatív hatása miatt, de ez nem a Ferrari hibája" - mondta Martin Whitmarsh, a McLaren igazgatója. "Ők kiváló munkát végeznek, a többi csapatnak is követni kellene a példájukat. Nem jelentene igazi örömöt a Ferrari legyőzése, ha autóik nehezebbek lennének a többinél".
A Ferrari a múlt vasárnap befejeződött szezont nyomasztó fölénnyel nyerte: Michael Schumacher a 17 futamból 11-et megnyert, s július közepén, a francia nagydíjon már világbajnokként ünnepelhette magát. Az idényben kilenc alkalommal született kettős Ferrari-siker: ennyi alkalommal előzte meg az egész mezőnyt Schumacher és csapattársa, a világbajnoki ezüstérmes Rubens Barrichello. Az év vége felé egyre unalmasabbá váló Ferrari-fölény mégsem az olasz csapat legyőzhetetlensége, hanem a Schumacher-Barrichello helycserék miatt dagadt igazi botránnyá. Először az osztrák nagydíjon történt meg, hogy az akkor még világbajnoki címért küzdő Schumachert a csapat vezetői pluszpontokhoz segítették azáltal, hogy első helyen álló csapattársát, Rubens Barrichellót a célegyenesben lassításra és ezáltal győzelmének átadására kényszerítették; ezt később Schumacher - állítása szerint a Ferrari vezetők ellenkezése ellenére - már világbajnokként visszaadta az akkor még a második helyért küzdő Barrichellónak.

A Suzuki Vitara lett itthon a legnépszerűbb új autó tavaly

A Suzuki Vitara lett itthon a legnépszerűbb új autó tavaly

Fehér Krisztián, X-Faktor-győztes a versenyen nyert 36 millióról: „Az amúgy nem sok pénz”

Fehér Krisztián, X-Faktor-győztes a versenyen nyert 36 millióról: „Az amúgy nem sok pénz”

Már a ködről is összeesküvéselméleteket gyártanak

Már a ködről is összeesküvéselméleteket gyártanak

6 literes szívó V8-cal hódít ez a 32 éves Brabus Mercedes

6 literes szívó V8-cal hódít ez a 32 éves Brabus Mercedes