szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Magyar sajátosság, hogy míg az internetes bankolás nagy népszerűségnek örvend itthon, addig vásárláshoz hitelkártyájuk adatait a webboltokon keresztül vásárolóknak csak a tizede meri megadni.

© sxc.hu
Webáruház indításakor jó tisztában lenni a hazai online kereskedelem sajátosságaival, ki, mit, hogyan hajlandó és mennyiért megvenni az interneten. Nem utolsó- sorban azzal, hajlandó-e az interneten vásároló a hitelkártyájával fizetni. A hazai internetes vásárlás legnagyobb gátja a vevők bizalmatlansága. Nagy részük továbbra sem bízik az e-boltokban, bizalmatlanok a kártyás fizetéssel szemben, s inkább utánvétellel egyenlítik ki a megrendelt termékek árát.

Egy webáruházban számos fizetési módszer jöhet szóba, köztük a hitelkártyás és az sms-es fizetés, a havi internet- vagy mobilszámla-előfizetés terhére történő vásárlás, az auditel szolgáltatások és a nemzetközi fizetésközvetítő cégek szolgáltatásának igénybevétele.

A hitelkártyás fizetés az általános tapasztalat szerint nem elterjedt, és csak jelentős forgalmat generáló e-boltok esetében jöhet komolyan szóba. Sajnos a bankok felfogása szerint is így van, különösen azért, mert kiépítése idő- és költségigényes, valamint specifikus webfejlesztést igényel. Dinamikus terjedésének útjában mégis leginkább az áll, hogy a banki elfogadóhelyért jutalékot számolnak fel – forgalomtól és terméktől függően, általában 3 százalékot –, melyet a legtöbb kereskedő nem képes vagy nem hajlandó bevállalni az éles árverseny miatt.

Eltérő procedúrák

Aki a bankkártyás fizetőrendszer kiépítése mellett dönt, előbb terminált kell igényelnie, melyet jelenleg az OTP Bank, a Kereskedelmi és Hitelbank és az Inter-Európa Bank kínál. A kártyaelfogadó terminál (POS) igénylését ezután a bankok elbírálják, s pozitív döntés esetén megadják a kereskedőnek a működtetéséhez szükséges technikai leírást, beépítenie azonban az oldal üzemeltetőjének kell azt. Ennek egyik módja, hogy a fizetési aloldal megmarad a bank által kínált dizájnnal. A másik megoldás, hogy a webbolt kinézetére alakítják azt át. Ez persze pluszfejlesztést igényel, de ilyenkor is egyértelműnek kell lennie a vásárló számára, hogy a bank által biztosított biztonságos oldalakon jár éppen. Bankkártyás fizetésnél egy titkosított csatorna nyílik a vásárló és a bank oldala közt, mely kódolva küldi a felhasználói adatokat.

Jóval egyszerűbb és könnyebben kivitelezhető megoldást kínál az úgynevezett nemzetközi fizetésközvetítő cégek szolgáltatásának igénybevétele, melyek bankok helyett kártyakibocsátókkal állnak szerződésben, s a bankokkal megegyezően fizető terminál kihelyezésében segítik a vállalkozót. Ezt kínálja a 2Checkout.com, a Bibit Global Payment Services, a Charge.com, a GlobalCollect vagy a Moneybookers.

A velük kötött szerződés azonban csak azoknak éri meg igazán, akik külföldi vagy nemzetközi piacban gondolkodnak, s nem okoz számukra gondot az euró- vagy dolláralapú elszámolás, mely átváltáskor további kiadást eredményez. A fizetésközvetítőkkel történő szerződés a bankokkal ellentétben gyors és egyszerű, s jóval kisebb rá az esély, hogy termináligénylésüket visszautasítják.

A teljes cikk itt olvasható!

Folk György

 

Eltűnt egy 13 éves lány a 15. kerületből

Eltűnt egy 13 éves lány a 15. kerületből

Nemzetközi lapszemle: A startvonalon várja a Wizz Air az ukrajnai háború végét

Nemzetközi lapszemle: A startvonalon várja a Wizz Air az ukrajnai háború végét

Karnyújtásnyira a megállapodás az ásványkincsekről szóló ukrán–amerikai tárgyalásokon

Karnyújtásnyira a megállapodás az ásványkincsekről szóló ukrán–amerikai tárgyalásokon

Aki búzamezővé alakította Manhattan szemétlerakóit

Aki búzamezővé alakította Manhattan szemétlerakóit