szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A döntés gyakorlatilag a CSA privatizációjának a beindítását...

B737-400 'új' festéssel
Creative Commons
A döntés gyakorlatilag a CSA privatizációjának a beindítását jelenti. Az új tulajdonos a privatizáció alapján megszerezheti az eddig állami tulajdonban lévő CSA 92 százalékos részvénycsomagját. A pályázat eredményét szeptember végén hozzák nyilvánosságra.
A pénzügyi tárca által kidolgozott dokumentum alapján a pályázat kétfordulós lesz. Az első fordulóban a pályázóknak meg kell felelniük a megszabott gazdasági és műszaki feltételeknek, valamint a nemzetközi biztonságpolitikai követelményeknek.  A kormány fenntartja magának a jogot, hogy saját maga döntse el, ki jut a második fordulóba.
A CSA iránt érdeklődő cégeknek biztosítékot kell szolgáltatniuk arra vonatkozóan, hogy a CSA legfőbb vállalkozási területe továbbra is a légi személyszállítás marad, s a CSA bázisa prágai Ruzyne repülőtér lesz. A harmadik kiemelt feltétel, hogy a CSA megtartja a cseh nemzeti légi szállító státusát. A második fordulóban a döntő kritérium a felajánlott ár lesz.
A pályázat győzteséről a pénzügyi tárca javaslata alapján azután a kormány hozza meg a végső döntést. A kormány arra számít, hogy a CSA privatizációja mintegy öt milliárd koronát hozhat az államkasszának.
Az árat illető szakértői-piaci becslések eltérőek. A becslések általában 3,5 milliárd koronától öt milliárd koronáig terjednek. Ivan Kocárník, volt pénzügyminiszter, a CSA igazgatói tanácsának elnöke az Ekonom című gazdasági hetilapnak nyilatkozva viszont azt mondta: személyesen úgy véli, hogy a kormány által várt ár kétszerese, azaz mintegy 10 milliárd korona lenne a reális ár.

MTI
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!