Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"60bfc131-e6c3-45de-83bf-7c1c19a90fad","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elemzők szerint részben ez, részben pedig a gyenge decemberi fogyasztás miatti alacsony bázis áll a januári pozitív kiskereskedelmi adatok mögött.","shortLead":"Elemzők szerint részben ez, részben pedig a gyenge decemberi fogyasztás miatti alacsony bázis áll a januári pozitív...","id":"20250306_kiskereskedelmi-adatok-ing-allampapir-kifizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60bfc131-e6c3-45de-83bf-7c1c19a90fad.jpg","index":0,"item":"45c7ecce-20fb-476b-8a79-147d06d1b22b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250306_kiskereskedelmi-adatok-ing-allampapir-kifizetes","timestamp":"2025. március. 06. 12:00","title":"Az állampapírok kifizetéseit költhették el januárban a boltokban a magyarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e638b7c0-2b76-425f-8257-5caa357bcafe","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Sokkal komolyabb szerepet játszanak már a drónok az orosz–ukrán háborúban, mint az invázió megindulásakor, ukrán tisztviselők becslése szerint már dróncsapások okozzák a halálesetek és a sebesülések 70 százalékát a fronton. Ezek egy része barkácseszköz, vagyis sima hobbidrónokat szerelnek fel robbanószerekkel, ami így sokkal olcsóbb is, mint a hagyományos harci eszközök, melyek szállítását Donald Trump leállította. De a drónhadviselést az oroszok is folyamatosan fejlesztik, és a számbeli fölény itt is az övék.","shortLead":"Sokkal komolyabb szerepet játszanak már a drónok az orosz–ukrán háborúban, mint az invázió megindulásakor, ukrán...","id":"20250304_ukrajna-dronok-hadviseles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e638b7c0-2b76-425f-8257-5caa357bcafe.jpg","index":0,"item":"c1446cce-5708-4a2e-b88d-ea8c3acd8a38","keywords":null,"link":"/360/20250304_ukrajna-dronok-hadviseles","timestamp":"2025. március. 04. 19:59","title":"„Ez egy másfajta rémálom” – gyökeresen megváltoztatták a drónok az ukrajnai harcokat, és ez esélyt adhat Zelenszkijnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"34e8a1b5-0b3f-445c-9771-d018cace882c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hivatalosan is lehullott a lepel a korábban érkezett elektromos A6 e-tron belső égésű motoros testvéréről, az új A6-ról.","shortLead":"Hivatalosan is lehullott a lepel a korábban érkezett elektromos A6 e-tron belső égésű motoros testvéréről, az új A6-ról.","id":"20250305_itt-a-teljesen-uj-nem-elektromos-audi-a6","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34e8a1b5-0b3f-445c-9771-d018cace882c.jpg","index":0,"item":"2e559363-3fec-4d6b-9d7b-573efa04f848","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_itt-a-teljesen-uj-nem-elektromos-audi-a6","timestamp":"2025. március. 05. 07:59","title":"Itt a teljesen új, nem elektromos Audi A6","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Magyarország nem fogadta el azokat a rendelkezéseket, amelyek magas szintű védelmet biztosítanak az uniós jog megsértését bejelentő személyeknek.","shortLead":"Magyarország nem fogadta el azokat a rendelkezéseket, amelyek magas szintű védelmet biztosítanak az uniós jog...","id":"20250306_eu-buntetes-bejelentovedelem-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7.jpg","index":0,"item":"7ceec528-97a2-43c3-bdf2-2268c24fd1a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250306_eu-buntetes-bejelentovedelem-magyarorszag","timestamp":"2025. március. 06. 12:40","title":"Újabb EU-s büntetést kapott a magyar állam, jelentős pénzeink mennek rá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49340145-f589-4f1d-9236-0fd1851e98b0","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Több mint 1,6 milliárd forint egyszeri és 5,4 millió forintos napi bírság kivetését kéri az Európai Bizottság Magyarországra. Az ügyben csütörtökön hoz ítéletet az Európai Bíróság.","shortLead":"Több mint 1,6 milliárd forint egyszeri és 5,4 millió forintos napi bírság kivetését kéri az Európai Bizottság...","id":"20250305_europai-birosag_unios-jog_kotelezettsegszeges-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49340145-f589-4f1d-9236-0fd1851e98b0.jpg","index":0,"item":"e5b3842f-fc4b-48d4-9280-04cc65432000","keywords":null,"link":"/eurologus/20250305_europai-birosag_unios-jog_kotelezettsegszeges-ebx","timestamp":"2025. március. 05. 10:32","title":"Ismét EU-s büntetés fenyegeti Magyarországot, újabb pénzeket bukhatunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d77cae59-0fc0-4aa1-b08b-827c74064249","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem azért dolgozik, hogy plecsniket kapjon, de jólesne neki az elismerés.","shortLead":"Nem azért dolgozik, hogy plecsniket kapjon, de jólesne neki az elismerés.","id":"20250306_reviczky-gabor-halhatatlanok-tarsulata-szavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d77cae59-0fc0-4aa1-b08b-827c74064249.jpg","index":0,"item":"f1c5fc8e-3e30-4d22-bf9a-ebb69f0e5adb","keywords":null,"link":"/elet/20250306_reviczky-gabor-halhatatlanok-tarsulata-szavazas","timestamp":"2025. március. 06. 15:55","title":"Reviczky Gábor: \"Hálás lennék, ha halhatatlanná tennének\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3799453-dc8e-484f-8454-377b31325318","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kétszáz négyzetméteren égett az összehordott szemét.","shortLead":"Kétszáz négyzetméteren égett az összehordott szemét.","id":"20250305_szeged-tuzeset-szemetlerako","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3799453-dc8e-484f-8454-377b31325318.jpg","index":0,"item":"63b020f8-58d3-4592-b0e3-26a8c5d29aab","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_szeged-tuzeset-szemetlerako","timestamp":"2025. március. 05. 07:12","title":"Tízméteres lángok csaptak fel a szegedi szemétlerakóban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9df459ea-622f-4d9b-8ff8-179d6eee1ef8","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"A Fidesz szövetségesének számító Andrzej Duda ebben az egy dologban a saját kormányával ért egyet, amellyel pedig sok másban szemben áll.","shortLead":"A Fidesz szövetségesének számító Andrzej Duda ebben az egy dologban a saját kormányával ért egyet, amellyel pedig sok...","id":"20250305_andrzej-duda-lengyelorszag-ukrajna-haboru-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9df459ea-622f-4d9b-8ff8-179d6eee1ef8.jpg","index":0,"item":"d679c016-87a5-4aba-b645-e892a34c859e","keywords":null,"link":"/vilag/20250305_andrzej-duda-lengyelorszag-ukrajna-haboru-tamogatas","timestamp":"2025. március. 05. 07:46","title":"A lengyel elnök kiállt Ukrajna támogatása mellett az ENSZ-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Száguldás a világ leghosszabb vasútvonalán - videók
szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Azt meg még kimondani is elképesztő, hogy Kína, a náluk még érvényben lévő ötéves tervben, közel hét ezer kilométer...
Azt meg még kimondani is elképesztő, hogy Kína, a náluk még érvényben lévő ötéves tervben, közel hét ezer kilométer nagysebességű vasútvonalat szándékozik megépíteni. Éppen ezért senki nem lepődött meg, amikor a költséges Csinghaj-Tibet (Qinghai-Tibet) vonal (29 millió jüan kilométerenként) után tavaly decemberben átadták a kilométerenként 60 millió jüanba kerülő Jicsang-Vancsou (Wanzhou) vonalat. A vasútvonal gondolata már 1903-ban, a Csing-dinasztia (Qing) idején, megfogalmazódott, de a háborúk és a pénzhiány miatt a terepfelmérés sok évig tolódva csak 1994-ben kezdődhetett meg. Az építési munkálatok pedig csak kilenc év után, 2003 végén kaptak zöld utat. A Jünnan-Kujcsou (Yunnan-Guizhou) fennsík keleti területének hegyes vidékén húzódó vasúti pálya (legnagyobb lejtése 18%), 2010 decemberében átadott vonalának, forgalmi rend szerinti személyszállító közlekedése várhatóan idén január harmadik hetében startol és az eddigi 22 óra buszozást 5 óra vonatozásra csökkenti le.
Az új vasútvonal és vele együtt épült 159 alagút (54 kétsávos) és 253 híd közel ötvenezer ember, nehéz terepviszonyok közötti, hét évig tartó munkájának eredménye. A vonal tervek szerinti 39 megállójából 29-et újonnan kellett megépíteni a kivitelezőknek, így a beruházás teljes költsége 720 milliárd forintnak felel meg. A hat jelenlegi nagysebességű vonalon D (több mint 200 km/h) és G (átlag 300 km/h) kategóriájú vonatok közlekednek, aminek szerelvényei első és másodosztályúak, légkondicionáltak, üléseik állíthatóak, padlójukon szőnyeg van. A mellékhelyiségek vízöblítésesek, bennük hideg-meleg víz áll rendelkezésre és a nők, a férfiak, a fogyatékkal élők és a gyerekek számára pedig külön WC-k vannak. A büfé és bárkocsin kívül még mosókonyha is van.
Kína nagysebességű vasútvonalai számtalan rekorddal büszkélkedhetnek. Itt van a világ legnagyobb nagysebességű vasútvonal-hálózata, a világ leghosszabb vonala és leggyorsabb vonata is (360 km/h), de itt közlekedik a világ egyetlen közforgalmú Maglev vonata is. Náluk közlekedtek először nagysebességű hálókocsis szerelvények és a kínaiaké a legmagasabban fekvő vasútvonal is. Legújabb szenzációjuk a legdrágább vasútvonal keresztezi a Jangce folyót, végállomása Csungking (Chongqing) szomszédságában van és 377 kilométernyi teljes hosszából 288 km alagútban vagy hídon halad át. Ennek egyik oka, hogy a lehető legkevesebb mezőgazdasági területet kívánták feláldozni a vasútért. A mérnökök és a szakemberek leginkább a karsztkövek által létrehozott terepviszonyok miatt aggódtak, de a körülmények összetettsége, veszélyessége és egyedisége miatt a legnehezebb feladatot mégis egy alagút kialakítása okozta a Csijüe (Qiyue) hegységben. Az építőknek hat évbe telt, mire végeztek vele.
A beruházás költségessége ellenére elmondható, hogy a kínai vasúti közlekedés az egyik legolcsóbb utazási lehetőség az országban. Az új vonattal csak 30 jüanba (950 forint) kerül az utazás, míg a közel egy napos buszútért 100 jüant (3100 forint) kellett fizetnie az utasoknak a két város között. Ám ha valaki külföldi létére vasúttal szeretne közlekedni, jól teszi, ha 10-20 nappal előre lefoglalja jegyét, helyjegyét és gyakorolja a kínai írásjelek gyors felismerését, mert sem a vonatok, sem a vasútállomások személyzete nem nagyon beszél angolul, ráadásul korlátozott az angol nyelvű feliratok száma is. Kína teljes vasúti hálózata (a világ legforgalmasabb hálózata) ugyan közel 161 ezer km hosszú, ebből rendszeresen csupán csak 80 ezer km-t használnak utasok szállítására. Az új vasúttól a kínai szakemberek mégis azt remélik, hogy az érintett vidékek mezőgazdasági, ipari, kereskedelmi és turisztikai területe fejlődik, bevételeik növekszenek majd.