szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kalkuttában nem csak a kerékpárt, de más alternatív közlekedési eszközöket is betiltottak a fontosabb utakon, mert akadályozzák és lassítják a közlekedést.

"Egész egyszerűen nincs elég hely minden közlekedési eszköz számára" – nyilatkozta Dilip Kumar Adak, Kalkutta városának közlekedésügyi főrendőrhelyettese. "A bicikli lelassítja a közlekedést, ha eltávolítjuk, akkor biztonságosabb és gyorsabb lesz a közlekedés" – tette hozzá. Amíg világszerete egyre több jogot és zöld utat kapnak a biciklisek, Nyugat-Bengál több mint 5 milliós, de elővárosokkal egy 2010-es adat szerint  több mint 14,7 milliós fővárosában épp ellenkezőleg, tiltani kezdték a kerekezést – írja a BBC. Kalkutta 174 fontosabb útjára tették ki a biciklizést tiltó táblát, ami más, nem motorral működő közlekedési eszközre is vontakozik napközben.  

A statisztikák szerint naponta 2,5 millióan utaznak biciklivel, és Kalkutta az egyetlen nagyváros Indiában, ahol ez a szám nagyobb, mint az autóval megtett utak száma. De hiába kevesebb az autó, mint Mumbaiban, vagy Delhiben, a városban szűkebbek és zsúfoltabbak az utak, melyek már nem bírják a terhelést: autók, biciklik, motorok, motoros-, biciklis-, és emberi erővel húzott riksák, buszok és villamosok osztoznak az aszfalton, az átlagsebesség így Kalkutta útjain 14-18 km/h, ami jóval alatta van India más városainak 22 km/h-s átlagánál.

A biciklizők kiakadtak, és egy úgy nevezett cycling satyagraha, egy kerékpáros mozgalmat indítottak Ride 2 Breathe, azaz kerekezz, hogy lélegezz néven. "Az új törvény egy őrület" – mondta a mozgalom képviselője, "a környezetszennyezés napról napra növekszik, inkább arra kellene bitatni az embereket, hogy váltsanak biciklire. Ehelyett megbüntetik őket azért, mert segítenek megvédeni a környezetet". Shroff szerint nonszensz, hogy a kerékpározók eltávolítása majd biztonságosabbá teszik a közlekedést. "Ha a biciklis teher, akkor a gyalogosok, a motorosok és az autósok is azok. Miért nem őket küldik el az utakról?"

A törvény ellenére még mindig látni kerékpárosokat a kijelölt utakon, ők azt mondják, hogy addig folytatják a kerekezést, amíg el nem veszik alóluk a biciklit. Egyikük azt mondja: "ha azt akarják, hogy hagyjam abba a kerékpározást, akkor vegyenek nekem egy kocsit".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!