szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

50 wellness-szálló mintegy 815 magyar szállóvendégével, valamint 23 szállodai szakember megkérdezésével készült egy kutatás. A vendégek kifogásolták az optikai tuninggal és túlzó ígéretekkel kozmetikázott hirdetéseket – egyebek közt.

A wellness-szállodák magasabbra értékelik saját minőségüket, mint vendégeik – derül ki Karakasné Morvay Klára, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) adjunktusának kutatásából.

A kérdőíves vizsgálat közel 50 wellness-szálló mintegy 815 magyar szállóvendégével, valamint 23 szállodai szakember megkérdezésével készült – közölte a BGF.

Az öt szolgáltatásminőségi jellemző – a tárgyi környezet, szolgálatkészség, megbízhatóság, biztonság és empátia – közül a vendégek kizárólag az elsőt értékelték magasabbra, mint maguk a hotelek.

A kutatás szerint, bár a hazai vendégek alapvetően elégedettek a wellness-szállodákkal és a szolgáltatások minőségével, a megbízhatóságot gyakran kifogásolják. 

Képünk illusztráció
Stiller Ákos

Előfordul, hogy a hazai szállodák mást jelentetnek meg hirdetéseikben, mint ami a valóság. A mélyinterjús vizsgálat szerint a legjellemzőbb az, hogy a hotelek nem, vagy csak speciális esetben igénybe vehető akciókat hirdetnek, vagy olyan szolgáltatásokat tüntetnek fel, amelyek csak korlátozottan érhetőek el. Alkalmazzák az "optikai tuningot" is: gyakori, hogy olyan beállításokkal készítik a fotókat, hogy a szobák, a medencék nagyobbnak tűnjenek, mint amekkorák a valóságban. 

Amíg nincs szemléletváltás, elkerülhetetlen, hogy a hirdetések túlzásai miatt nagyobb elvárással érkező vendégek csalódjanak – állapította meg a BGF adjunktusa a közlemény szerint. 

A kutatásban részt vevő hazai vendégek arról számoltak be, hogy jellemzően csak a foglalást megelőző információszerzésre használják a közösségi médiumokat, a pihenés során szerzett tapasztalataikat pedig csak a családdal és a szűk baráti körrel osztják meg – hívta fel a figyelmet a BGF adjunktusa. 

A vizsgálat rámutatott: a hazai vendégek elvárásai változnak: továbbra is fontos a választásnál az ár, de a vendégek 40 százaléka már előtérbe helyezi a minőséget, és ezért hajlandó többet is fizetni. Egyre többen keresik azt a hozzáadott értéket, amely megkülönbözteti az adott szállodát a versenytársaktól – emelte ki Karakasné Morvay Klára. Hozzátette: a fejlesztések iránya így várhatóan a tematikus hotelek kialakítása felé mutat.

A felmérés szerint a magyar vendégek általában a 3-4 napos hosszú hétvégéken látogatnak wellness-szállodákba, amelyeket elsősorban a kellemes hangulat, a csendes, nyugodt környezet miatt kedvelnek. Ezek mellett finom és kiadós étkezéseket várnak el, az egészségtudatos élelmiszerek iránti igény egyelőre még háttérbe szorul a pihenni vágyók elvárásai között. A szolgáltatások közül pedig elsősorban a hagyományos wellness-, egészségmegőrző programokat keresik: a masszázst, a szaunát, a sportolási lehetőségeket, illetve a szépészeti-kozmetikai kezeléseket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!