szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2014 marketingfogása: a beszélő tükör. Most az Ikea kifejlesztette a füttyögő, bókoló változatot.

A tükör lett az ember legjobb barátja, mióta elkezdett beszélni. Idén már több ügyes marketinges bevetette a könnyfakasztó ötletet: a Nutrella Brazíliában augusztus végén tett az utcára egy szépet mondó tükröt, aztán szeptember végén egy texasi lánybanda, a The Mrs. új számát, az Enough-ot promotálta egy bevásárlóközpontban a beszélő tükörrel, mely az arra járó nőknek bókolt. Az Ikea pedig kitalálta ezeknek a take-away változatát: míg az első kettőnél egy valódi személy látta, hogy ki megy el a tükör előtt és személyes dolgokat tudott mondani a járókelőknek, a svéd lakberendezési lánc automatizálta a folyamatot. A moitvációs tükör prototípusában egy interaktív technológia bitzosítja a pozitív megerősítést és növeli az önbizalmat – áll a vállalati weboldalon. Az új generációs Kinect mozgásérzékelő technológiával komplexen dekódolják azt, aki előtte áll, és személyre szabott üzenetekkel bombázzák a tükör előtt elhaladó embert. A szöveg nem csak hallatszik, de látszik is a sík felületen.

A varázslatos használati tárgyat kipróbálták élesben, az egyik brit üzletben, a vevők pedig örültek: egy szakállas férfinak megdicsérte a szakállát, egy hosszú, kék pólós lánynak a ruháját, egy kigombolt ingű férfinak meg füttyögéssel bókolt. Az utóbbi nagyon örült, mert állítólag "senki sem szokott bókolni" neki.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!