Pikáns leckék fehérnemű viseletből
Az Agent Provocateur újabb reklámmal sokkolja a vásárlókat, ezúttal Miss AP a házába invitál bennünket, ahol pikáns leckéket kaphatunk alsónemű viseletből.
A 20- as éveket idéző reklámfilm, az Agent Provocateur-re oly jellemző enyhe sado-mazo jellemvonásokat is hordozza. A főszerep ezúttal meglepő módon Maggie Gyllenhaal-é, akiről közönség nagyobb hányadának nem a fűző, a harisnyatartó vagy provokatív képek jutnak az eszébe, noha a Titkárnő című filmben 2002-ben James Spader alkalmazottaként nem volt kifogása egy kis fenekelés vagy más, átlagostól eltérő erotikus akció ellen.
A férfiak pénztárcájának szól |
Az Agent Provocateur trendet és divatot alkotó kollekciója 1994-ben debütált a piacon. Az első bolt a londoni Soho-ban nyitott, és azóta a cég 2,5 milliárd dolláros kereskedelmi óriássá nőtte ki magát. Az AP ma már 29 üzlettel büszkélkedhet, és Párizstól Las Vegasig szinte minden nagyobb városban jelen van. A márkának olyan rajongói vannak, mint Paris Hilton, Christina Aguilera, Carmen Electra vagy Lilly Allen. Az AP ismertető jegyei, a szexuálisan inkább frivol frufru szoknya, a tömérdek csipke, na meg a vad harisnyatartó kreációk beszivárogtak a kevésbé exkluzív, tömegízlést kielégíteni kívánó fehérnemű láncok (Primark, Marks & Spencer) modelljei közé is. Maggie Gyllenhaal szuggesztív képei egyáltalán nem csúnyák, de tény, hogy karakteresebbek és kevésbé babydoll-osak, mint az előző reklámkampány képei Kate Mossal. A híres Miss X álmai Moss bevallása szerint, egyik kedvenc munkája volt, és a filmet Mike Figgis hollywoodi rendező készítette.
Ennek ellenére a kampány nem volt olyan nagy hatással a közönségre, mint a régebbi anyagok, Deta Von Tees-szzel (burleszk színésznő, Marilyn Manson ex-neje) vagy Kylie Minouge-gal. Ennek az lehet az oka, hogy az Agent Provocateur reklámok egyre inkább fotós anyaggal dolgoznak, ahol a képeket művészi megjelenítéssel, sokat sejtető hangokkal, szuggesztív vágással támogatják. Maggie Gyllenhaal képeit is pikáns rajzfilm figurákkal köti össze a rendező, és a színésznőt nem láthatjuk sem beszélni, sem mozogni. Kate Moss-szal is hasonló volt a helyzet.
Ez a - kicsit csalódást keltő - dramaturgia részint azért alakult, hogy a prűdebb közönségnek is befogadható legyen a reklám, másrészt pedig azért, mert a mai napig leghíresebb (és messze a legjobb) Agent Provocateur reklámfilmet Kyle Minouge-gal több országban is betiltották. Kylie-t kizárólag a mozi nézők láthatták a botrányos kisfilmben, na és persze az internet felhasználók. A pöttöm énekesnő egy vörös bársony műbika háton lovagolja pihegősre magát átlátszó, rendkívül sokat sejtető fekete csipke fehérneműben, majd amikor izzadt testtel leszáll a bikáról, megkéri a férfi nézőket, hogy legyenek szívesek és álljanak fel.
Ennek ellenére vitathatatlanul eredeti a mostani kollekció is, bár a merészebb PVC modellekhez bizony mi halandók és hétköznapiak soha nem érhetünk fel, férfi olvasóinkat nyugodtan arra bátorítjuk, tartsák karban a fantáziájukat, és látogassák gyakran az AP weboldalát.
Krisztina O'Brien