"Ne szavazz, minek?!"
Az amerikai sztárok egy része videóüzenetben próbálja szavazásra bírni az amerikai fiatalokat, a kampányfilm fogadtatása vegyes.
Sok rosszat mondanak az amerikai hírességekről, pedig a sok valóban ostoba, hiú sztárocska mellett jó néhány celeb kifejezetten felelős gondolkodású, hajlandóak akár privát pénzüket is áldozni a számukra szimpatikus ügyekért. Leonardo DiCapriot is sokan csak egy csinos színésznek tartják, holott az egyre emberesebb külsejű fiatalember aktívan támogatja a környezetvédelmet, most pedig a közelgő amerikai elnökválasztási szavazásra hívta fel a figyelmet egy saját készítésű internetes videóval.
DiCaprio nem egyedül szerepel a filmben, valóságos sztárparádét hozott össze a jó ügy érdekében. Jennifer Aniston, Halle Berry, Courteney Cox, Dustin Hoffman és Tobey Maguire színészek mellett feltűnnek zenészek is, mint Usher vagy Anthony Kiedis a Red Hot Chiliből és Ellen DeGeneres tévés műsorvezető is beugrott, hogy segítsen – csak hogy néhány nevet említsünk, mert a teljes lista ennél sokkal hosszabb. A filmet DiCaprio produkciós cége, az Appian Way készítette és meglehetősen eltér a szokásos kampányfilmek stílusától, bár tagadhatatlan, hogy mostanában elég érdekes módon próbálják az amerikai hatóságok szavazásra bírni a fiatal választópolgárokat.
A sztárok használata ugyanis a legkevésbé sem újdonság, minden választásnál sok híresség buzdít az állampolgári részvételre, az idén például Christina Aguilera, aki magához képest igen visszafogottan üzent.
Az egyébként igen szende természetű Jessica Alba viszont már jóval durvább kampányt vállalt be, amelyben lekötözve, könnyes szemmel figyelmeztet, hogy mindenki csak magát hallgattathatja el.
DiCaprio és bandája egészen más irányba mozdult el, a videóban először minden szereplő – egy idő után egyértelműen irónikusan – azt javasolja, hogy senki ne menjen szavazni, minek, hiszen csak gazdasági világválság van, csak romokban az egészségügy és hasonló pitiáner témák jövője függ az elnökválasztástól. A végére persze átfordul a dolog sürgető kérésbe, különösen mivel a videó pár nappal a szavazáshoz szükséges regisztrációs határidő előtt jelent meg. Regisztráció nélkül pedig nem szavazhatnak az amerikaiak, a jelentősége tehát valóban óriási. Sarah Silverman még a melltartóját is levette a filmben annak érdekében, hogy a nézők megjegyezzék a vonatkozó honlap címét.
Azt hihetnénk, hogy ebben a sztárfüggő világban egy ilyen kezdeményezés automatikusan pozitív fogadtatásban részesül, de az internetes hozzászólók véleménye a legkevésbé sem mondható egységesen ünneplőnek. Sokan arrogánsnak tartották DiCaprio mondandóját és többen azt állították, hogy hiteltelen a hírességek buzdítása, hiszen úgysem akarnak mást, mint Obamát az elnök székbe ültetni – habár egyik jelöltre sem történt utalás a filmben. Mások szerint a videóban szereplő celebek nem voltak eléggé híresek, DiCaprio népszerűbb arcokat is találhatott volna, bár nyilván nem véletlen, hogy ezek a típusú hozzászólások egy olyan blogon érkeztek, amelynek témája a hírességek napi alázása. DiCaprio azonban sejthetett valamit a fogadtatásról, mert az első, hivatalosnak számító youtube-os videónál már eleve nem engedélyezték a kommentelést.
KM