szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy Youtube-ra feltöltött videó kereng a Facebookon, mely bemutatja, hogyan alakulhat az ember élete, ha a közösségi világháló részesévé válik. Hasonló témában már a Google is reklámozta a webes boldogságkeresést.

A Facebookon is futótűzként terjed az a videó, amegy bemutatja, hogyan határozhatja meg az ember életét a közösségi világháló:

 

A rövidfilm egy férfi párkapcsolatainak alakulását mutatja be a Nagy Testvér szemén keresztül a születésétől - azaz FB profiljának startolásától, az első fotómegosztási bakikon át élete szerelmének megtalálásáig, majd végül kijelentkezéséig a nagyvilágból.

A klipet nézegetve óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy egy tehetséges Facebook rajongó kedvtelésből készítette, vagy marketingfogásnak szánják a szívdobogtató sztorit?

A Google-nak is van egy hasonló összeállítása Parisian Love címmel, mely nagy sikerrel futott a Youtube-on, ezért úgy döntött a vállalat, hogy átgondolja reklámozási hajlandóságát, és levetít egy párizsi szerelmi történet keresőoptimalizált verzióját az idei Super Bowl harmadik szünetében.

 

Kénytelen volt magyarázkodni a Google-vezér a hirdetés után, 2006-ban ugyanis Eric Schmidt azt találta mondani, hogy a márkareklámozás "az amerikai vállalatok megmagyarázhatatlan kiadásainak utolsó bástyája".

hvg.hu Tech

A tévémaci lenyomja Radnótit a Facebookon

A közösségi oldal statisztikáit eddig csak egyetlen oldalon lehetett követni, nemrégiben azonban létrejött egy kifejezetten a magyar Facebook-felhasználók viselkedését vizsgáló oldal is. A Facebooker nevű oldalról megtudhatjuk, hogy a magyarok szerint melyik a legnépszerűbb márka, közéleti személyiség, vagy éppen rajzfilmfigura a közösségi oldalon.

hvg.hu Tech

A népszerűség 10 legnagyobb titka a Facebookon

Vajon mitől függ, hogy kinek mi jelenik meg a közösségi hálózaton bejelölt ismerősei aktivitásából? Egy 30 napos kísérlet segítségével sikerült kiismerni a Facebook működésének néhány, a háttérben megbújó mechanizmusát.

Tech

Internet Hungary 2010: „a Facebook bűvöletében élünk”

A 11. alkalommal megrendezett szakmai konferencia és előadássorozat idén rendhagyó módon a Balaton északi partjáról Siófokra költözött, az előadások és kerekasztalok beszélgetései azonban a már megszokott témák - közösségi hálózatok, keresőoptimalizálás, személyiségi jogok, adatvédelem - körül forogtak. Míg az egyik teremben az internet egyénre gyakorolt hatásait fejtegették az előadók, néhány méterrel arrébb a fogyasztók behálózásának kérdéseivel foglalkoztak a meghívott vendégek. Néhány jelenlévő szakértő segítségével igyekeztünk betekintést nyerni az éppen uralkodó trendekbe, ami internetes életünk jelenét és jövőjét illeti.

A Fidesz pártcsaládra lelt az idén, de Orbánéknak nem osztottak lapot az EU-ban

A Fidesz pártcsaládra lelt az idén, de Orbánéknak nem osztottak lapot az EU-ban

Tényleg elég egy magas női hang, hogy kockáztassanak a férfiak?

Tényleg elég egy magas női hang, hogy kockáztassanak a férfiak?

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

2024 is a NER-milliárdosok éve volt: Mészáros Lőrinc és Tiborcz István különösen nagyot szakított

2024 is a NER-milliárdosok éve volt: Mészáros Lőrinc és Tiborcz István különösen nagyot szakított