szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Néhány pakisztáni vállalkozó úgy határozott, hogy megjelenteti a világszerte megjelenő Hello! celebmagazin helyi kiadásával.

Az elképzelés szerint a pakisztáni gazdagoknak és hírességeknek szentelik a kiadványt: a krikett kiválóságainak, bollywoodi sztároknak és befolyásos politikai hatalmasságoknak, akik egyébként is beszédtémaként szerepelnek az ország elit magánklubjaiban és legszerényebb teázóiban egyaránt. Zenészeket, divattervezőket és más fiatal tehetségeket is szeretnének felfedezni a magazin hasábjain, olyanokat, akiknek még Pakisztánban is be kell futniuk.

"Pakisztánról örökké a negatívumok kerülnek elő, holott ennek az országnak is megvan a napfényes oldala, és mi éppen ezt akarjuk bemutatni" - jelentette ki Zahrá Szaifulláh, a folyóirat lapigazgatója.

Ám a legtehetősebbek ünneplésével a kritika is együtt jár, hiszen az ország lakosságának zöme nyomorban él. A gazdagok reflektorfénybe állítása egyébként nem kockázatmentes, ugyanis egyre nő a válságdíj miatt elraboltak száma, és az iszlám militánsok figyelmének felkeltése tragédiával végződhet.

Tudatában voltak a helyzet kényességének, amikor elszánták magukat, hogy egy glamour magazint adnak ki egy konzervatív muzulmán országban, ezért a társadalmi felelősség és a kulturális tájékozottság nagyon fontos volt a lap tervezésénél - mondta el Vadzsáhat Khán, a pakisztáni Hello! szerkesztőségi tanácsadója.

"Egy háborús övezetben próbálunk meg örülni, azt próbáljuk ünnepelni, ami még él ebben a nehézségekkel küzdő országban" - fejtette ki a tanácsadó a szerkesztőség napokban tartott sajtókonferenciáján. Hangsúlyozta, mindent megtesznek majd, hogy megvédjék azokat az embereket, akiket a lapban szerepeltetnek, bár szerinte nem valószínű, hogy a terrorista hálózatok a közeljövőben a Hello!-t olvasnák.

Pakisztán nagyvárosaiban már léteznek olyan újságok, amelyek a jómódúakról szólnak. De a Hello! kiadói azt remélik, hogy a magazin nemzetközi brandje és mélyebb merítése miatt sok olvasót szerez majd.

A Hello!-t 1988-ban a spanyol Hola! magazin kiadója indította útjára, manapság már 150 országban jelenik meg. Közismerten nagy figyelmet fordít a brit királyi család körül zajló eseményekre, és annak idején a People magazinnal közösen 14 millió dollárt fizetett Angelina Jolie és Brad Pitt újszülött ikreinek exkluzív fotóiért.

Az angol nyelvű kiadványok csekély példányszámban kelnek el Pakisztánban. A legtöbb havi és hetilap nem ad el háromezer példánynál többet - ismerte el Khán. Az új mutáció azonban az Angliában és Közel-Keleten élő kivándorolt pakisztániak figyelmére is apellál.

A pakisztáni Hello! havi folyóiratként 5,50 dolláros áron kerül a piacra. (Ez az összeg kétszer akkora, mint amit a legtöbb pakisztáni szegény egy nap megkeres.) Az első példány április közepén jelenik meg, és elsősorban a pakisztáni divatot veszi górcső alá.

Szaifulláh, akiben mély nyomot hagyott, hogy édesanyja és nagymamája szívesen olvasta a Hello! magazint, elmondta: két évbe tellett, amíg meg tudta győzni a folyóirat tulajdonosait, hogy engedélyezzék a pakisztáni kiadást.

"Aggódtak, vajon készen áll-e Pakisztán egy ilyen magazinra" - mesélte. Szaifulláh szerint az időzítés tökéletes, hiszen éppen most nyert Oscar-díjat egy pakisztáni dokumentumfilmes, aki a nők elleni savas támadásokról forgatott megdöbbentő képsorokat. Mint hangsúlyozta, rengeteg feldolgozásra váró téma van, amit más kiadványok nem mutattak be az az iszlám köztársaságban. 

Kibővíthetik az árréssapkát, az élelmiszerek után újabb termékkörnél korlátozhatják az árat

Kibővíthetik az árréssapkát, az élelmiszerek után újabb termékkörnél korlátozhatják az árat

Jön Nena Budapestre – élőben is meghallgathatjuk a 99 Luftballonst

Jön Nena Budapestre – élőben is meghallgathatjuk a 99 Luftballonst

Hét évbe telt, hogy megérjen Vészabó Noémi a Munkácsy-díjra

Hét évbe telt, hogy megérjen Vészabó Noémi a Munkácsy-díjra

Elrabolt egy férfi egy 10 éves kislányt, akivel a Robloxon ismerkedett meg

Elrabolt egy férfi egy 10 éves kislányt, akivel a Robloxon ismerkedett meg