szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A várakozáson felüli részvételi arány még akkor is kellemesen meglepett...

A várakozáson felüli részvételi arány még akkor is kellemesen meglepett bennünket, ha ez várható volt az előzetes jelentkezések alapján – mondta el Orgován Katalin, a rendezvényt immáron harmadik éve szervező Műszaki Kiadó ügyvezető igazgatója.

Az interaktív oktatástechnika, az aktív tábla iránti érdeklődést mi sem mutatja jobban, minthogy évről-évre látványosan nő nemcsak a résztvevők száma, de a konferenciát megelőzően beadandó digitális tananyag fejlesztési pályázatok száma is – tette hozzá az igazgató. Ebben az évben már több mint 50, a megelőző évben 27, az első alkalommal mindössze 7 pályamű érkezett.

Önmagában nincs „jó tábla” vagy „rossz tábla” – hangsúlyozta megnyitó előadásában Bedő Andrea a SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola phd hallgatója. Az interaktív táblát legfeljebb jól vagy rosszul használhatja a tanár. A harmadik megközelítésben viszont bizonyított, hogy a jól használt aktív tábla sokat segíthet abban, hogy a „rossz” tanuló „jó” tanulóvá váljék, mivel a digitális tábla az oktatásban ritkán tapasztalt kooperációra és aktív odafigyelésre késztetheti még a legrosszabb nebulót is.

Az idei konferencián már nem az interaktív tábla bemutatása és megismertetése volt a központi téma, sokkal inkább az aktív táblák és a feleltetőrendszerek (szavazórendszerek) használatának mindennapi gyakorlatára helyezték a hangsúlyt.

Míg az előadásokon a nyertes pályamunkákat ismerhették meg a vendégek, addig három teremben az újításként bevezetett műhelymunka folyt. A műhelyek sikerét mi sem jellemzi jobban, mint hogy az érdeklődő tanárok sorban állva az ajtók előtt alig várták, hogy kollégáik átadják nekik a helyüket a HIK számítógépes tantermeiben, ahol így is egyszerre 2-2 pedagógus ült egy monitor előtt.

A gyakorlatok során az érdeklődők olyan ingyenes alkalmazásokkal ismerkedhettek meg, amelyek segítségével egyszerűen maguk is digitális tananyag elemeket készíthetnek az interaktív táblához. A bátrabbak pedig rövid 40 perc alatt elkészíthették első, saját flash animációjukat is.

Nagyon lelkes lettem – mosolyog az egyik szegedi általános iskolából érkező tanító. Most már nem is tűnik olyan pokolian nehéz dolognak a saját tananyag modulok házi készítése… és elárulja, alig várja már, hogy otthon folytathassa a konferenciáról hazavitt gyakorlati tudást.

A több épületben, több helyszínen, nyolc szekcióban olajosan zajló rendezvényen, a tartalmas szakmai munka mellett a résztvevők rangos, hazai interaktív oktatástechnikai eszközöket forgalmazó cégek bemutatóit tekinthették meg.

A házigazda Műszaki Kiadó digitális tananyagai mellett más, ismert digitális és interaktív tananyagot kiadó, és forgalmazó vállalat mutatta be kínálatát.A sok remek program miatt szinte lélegzetvételnyi szünetet sem engedélyező találkozó szakmai részét egy online távkapcsolattal tarkított interaktív vetélkedő zárta, majd kiosztották a „Hogyan tanítok e-táblával” pályázat díjait. Az egyre nagyobb érdeklődés, és az egyre differenciáltabb szakmai igények kielégítése érdekében a Műszaki Kiadó azt tervezi, hogy jövőre kétnapos konferenciát szervez.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!