szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A 2003-ban megjelent internetes közösségi portál, a MySpace sokat fejlődött az elmúlt időszakban. Míg korábban inkább a tinédzser, vagy a nem sokkal idősebb korosztály számára nyújtott önkifejezési lehetőséget saját honlapon és letölthető zenéken keresztül, addig napjainkra a harmincasok, negyvenesek is megtalálják itt olyan idősebb popzenészek és együttesek hivatalos honlapját, mint Neil Young, vagy a U2.

A MySpace-en manapság is rendkívül gyakoriak az olyan popsztárok, mint például Tila Tequila, aki saját zenés videóit és képeit mutogatja egy agyontupírozott, rendkívül csicsás honlapon keresztül, mely inkább a tinédzserek ízlését célozza be. Ugyanakkor a portál vezetése rájött, hogyha nem képesek az idősebb korosztály ízlését is kiszolgálni, akkor lemaradnak az olyan konkurens közösségi honlapok mellett, mint a Twitter, vagy a Facebook.

Éppen ezért kérték fel az idősebb generáció számára népszerű zenészeket: például Bonót (U2), Neil Youngot és Iggy Popot, hogy saját honlapot indítsanak. A 49 éves Bono például exkluzív szerződést kötött a MySpace-szel, hogy legújabb zeneszáma, a "Get on Your Boots" videóját elsőként ide tölti fel és hasonló klipeket láthatunk a 63 éves Neil Youngtól is.

Az 59 éves zenész, Lionel Ritchie pedig nem csak saját klipeket töltött fel, hanem a MySpace-en keresztül osztogatta a Los Angeles-i El Rey Theatre-ban előadott élő koncertjére a jegyeket. Ez a koncert egyébként egyike volt azon titkos projekteknek, amelyeket "MySpace Secret Show"-nak neveznek. Olyan régi rockbandák is részt vesznek ezeken, amelyek egyébként már nem koncerteznek többé: például a Cure.

A MySpace olyan zenerajongók számára is rendkívül vonzó, akik például Pandorát, vagy Last.FM-et hallgatnak. Míg ezeknél a szolgáltatásoknál regisztrálni, sőt, a Last.FM esetében most már bizonyos mennyiség után fizetni is kell, addig a MySpace-nél ingyen bármelyik zeneszámot meghallgathatjuk teljes hosszúságában.

Persze nagy kérdés, hogy mi ebben a haszna a MySpace vezetőségének? A legnagyobb bevétel jelenleg reklámokból, telefonhang letöltésekből, koncertjegyekből származik, későbbre pedig a MySpace rajongói pólókat, kávésbögréket és DVD-kat is tervez. Hogy mennyire lesz nyereséges ez az üzleti modell, az még a jövő zenéje, az viszont már most nyilvánvaló, hogy a MySpace végre "megkomolyodott", ez pedig jó hír az igényesebb, ingyenes zeneszámokra vágyó idősebb korosztály számára is - írta a The International Herald Tribune amerikai napilap.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!