Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3df478f7-5da7-41df-9109-270d99400072","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Valószínűleg a kapcsolatrendszere felhasználásával jutott hamis személyazonossághoz a bűnszervezetben elkövetett jövedéki orgazdaság miatt elítélt nő.","shortLead":"Valószínűleg a kapcsolatrendszere felhasználásával jutott hamis személyazonossághoz a bűnszervezetben elkövetett...","id":"20250130_B-Zs-ne-8-eve-volt-top-50-es-korozott-de-a-heten-ratalaltak-Munchenben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3df478f7-5da7-41df-9109-270d99400072.jpg","index":0,"item":"a97673d8-54a4-4829-bd1e-40084accf73d","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_B-Zs-ne-8-eve-volt-top-50-es-korozott-de-a-heten-ratalaltak-Munchenben","timestamp":"2025. január. 30. 20:00","title":"B. Zs.-né 8 éve volt top 50-es körözött, de a héten rátaláltak Münchenben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Alibaba kiadta a Qwen 2.5-Max nyelvi modelljét, mely az ígéret szerint jobb, mint a DeepSeek, az OpenAI és a Meta hasonló megoldása.","shortLead":"Az Alibaba kiadta a Qwen 2.5-Max nyelvi modelljét, mely az ígéret szerint jobb, mint a DeepSeek, az OpenAI és a Meta...","id":"20250129_alibaba-qwen-25-max-mesterseges-intelligencia-bejelentes-deepseek-teljesitmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975.jpg","index":0,"item":"88a698e0-0e0c-4c2d-a53d-ce42b2097600","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_alibaba-qwen-25-max-mesterseges-intelligencia-bejelentes-deepseek-teljesitmeny","timestamp":"2025. január. 29. 16:33","title":"Már meg is érkezett a válasz a DeepSeek mindent elsöprő MI-jére – ráadásul Kínából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9509845b-5386-402b-aba5-22ca20b1490b","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Éles vita a Fővárosi Közgyűlésben a beruházásról és arról, hogyan akadályozhatja ezt meg Budapest vezetése. Barabás Richárd szerint valaki börtönbe fog menni. Karácsony Gergely és Vitézy Dávid szerint itt most minden a szuverenitásról szól. A Fidesz szerint „Make Budapest Great Again”, Radics Béla még ordítozott is egy kicsit, a tiszások pedig koradélután ki is vonultak. ","shortLead":"Éles vita a Fővárosi Közgyűlésben a beruházásról és arról, hogyan akadályozhatja ezt meg Budapest vezetése. Barabás...","id":"20250129_rakosdubaj-fovarosi-kozgyules-vitezy-david-karacsony-gergely-fidesz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9509845b-5386-402b-aba5-22ca20b1490b.jpg","index":0,"item":"7b15dd44-85f4-4ce5-ac5f-20e47d7cbe9c","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_rakosdubaj-fovarosi-kozgyules-vitezy-david-karacsony-gergely-fidesz-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 10:58","title":"Karácsony Rákosdubajjal kapcsolatban a fideszeseknek:„Ingyen nem lehet valaki ilyen hülye”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"504a2f21-1752-41d1-a80d-7cc4f8ce7616","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A szakaszon pótlóbusz közlekedik.","shortLead":"A szakaszon pótlóbusz közlekedik.","id":"20250129_baleset-villamosok-kozlekedes-buda-moricz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/504a2f21-1752-41d1-a80d-7cc4f8ce7616.jpg","index":0,"item":"45051b49-af41-42aa-8487-cfb406164a6b","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_baleset-villamosok-kozlekedes-buda-moricz","timestamp":"2025. január. 29. 08:05","title":"Baleset miatt nem járnak a villamosok Albertfalva kitérő és a Móricz Zsigmond körtér között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14eb9677-d537-4ca9-b104-3c958a9d8858","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók számítása szerint még 14 millió évvel ezelőtt is lehetett forró láva a Hold felszínén. Ezek alapján könnyen lehet, hogy az égitest képlékenyebb annál, mint amilyennek kinéz.","shortLead":"Amerikai kutatók számítása szerint még 14 millió évvel ezelőtt is lehetett forró láva a Hold felszínén. Ezek alapján...","id":"20250130_forro-lava-hold-felszine-geologiai-aktivitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14eb9677-d537-4ca9-b104-3c958a9d8858.jpg","index":0,"item":"56650e67-afc7-453c-b0c1-0405cffba236","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_forro-lava-hold-felszine-geologiai-aktivitas","timestamp":"2025. január. 30. 18:03","title":"Forró láva borította be a Hold felszínét, és úgy tűnik, ez nem is volt olyan régen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31a1c841-61ee-44d6-8f40-787684282199","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A New York Times előfizetéses sportlapjában, az Athleticben Andrew Jones, a kimondottan a Liverpoollal (és a Burnley-vel) foglalkozó munkatársa méltatta a magyar válogatott kapitányát.","shortLead":"A New York Times előfizetéses sportlapjában, az Athleticben Andrew Jones, a kimondottan a Liverpoollal (és...","id":"20250129_Hi-he-tet-len-Szoboszlai-Liverpool-New-York-Times-Athletic-foci","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31a1c841-61ee-44d6-8f40-787684282199.jpg","index":0,"item":"24f21393-6990-4089-a129-f7e88a51b0e9","keywords":null,"link":"/sport/20250129_Hi-he-tet-len-Szoboszlai-Liverpool-New-York-Times-Athletic-foci","timestamp":"2025. január. 29. 11:25","title":"„Hi-he-tet-len!”: így lett nélkülözhetetlen Szoboszlai a Liverpoolban – külön cikkben értékeli a focistát a New York Times sportlapja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Senki sem akart még ki tudja mennyit fizetni 2 vagy 3 olyan csillagért, ami semmire sem jó. Fél éve adott a lehetőség a Magyar Honvédség közösségi finanszírozására, de eddig egy jelentkező sem akadt.","shortLead":"Senki sem akart még ki tudja mennyit fizetni 2 vagy 3 olyan csillagért, ami semmire sem jó. Fél éve adott a lehetőség...","id":"20250129_vasarolhato-fotiszti-rang-szalay-bobrovniczky-csekely-erdeklodes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13.jpg","index":0,"item":"1da58fcf-dcf6-436a-9e98-e4874732565c","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_vasarolhato-fotiszti-rang-szalay-bobrovniczky-csekely-erdeklodes-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 05:52","title":"Nem tolonganak az adományozók, hogy „vásárolható” főtiszti rangot kapjanak Szalay-Bobrovniczky minisztertől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"111f409b-9be3-4b4c-bedf-dd11674ea11b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ha felkerül a Wazera, még tényleg lassítani is fognak itt. ","shortLead":"Ha felkerül a Wazera, még tényleg lassítani is fognak itt. ","id":"20250129_Becsuletkasszas-traffipax-telepitett-kutyapart-Szentendrere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/111f409b-9be3-4b4c-bedf-dd11674ea11b.jpg","index":0,"item":"e0d96b6f-e5e4-4daa-b508-de5f4aa1d167","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_Becsuletkasszas-traffipax-telepitett-kutyapart-Szentendrere","timestamp":"2025. január. 29. 16:52","title":"Becsületkasszás traffipaxot telepített a Kutyapárt Szentendrére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem újdonság egy légitársaságnál, hogy okostelefonra szánt programot mutat be, amelyen keresztül jegyet lehet...
Nem újdonság egy légitársaságnál, hogy okostelefonra szánt programot mutat be, amelyen keresztül jegyet lehet foglalni, vagy megtaláljuk a légitársaság menetrendjét. Szintén nem meglepő ma már, hogy a telefonunk jócskán megkönnyítheti a repülőtéren a check-in procedúra folyamatát, így kíváncsian vártuk az AirFrance sajtótájékoztatóját, ahol bemutatták legújabb mobilos fejlesztéseiket.
A sajtótájékoztatót Párizs egyik legszebb épületében, a Grand Palaisban, pontosabban annak éttermében tartották, igen impozáns díszletek között. Az első meglepetés a helyszín berendezése volt, ugyanis nem a szokásos projektoros széksoros elrendezés fogadott, hanem ötfős asztaloknál kaptunk helyet, minden asztalon egy óriási monitorral és két-két okostelefonnal. Már tudtuk, ez érdekes lesz!
A bemutatkozás utáni felvezetőből kiderült, hogy igazából két termékről lesz szó, amit egyszerre fejlesztettek ki az AirFrance és a KLM számára, és nem titkolt célja a légitársaságnak az ügyfeleikkel való még szorosabb kapcsolattartás és a gyors tájékoztatás.
A gyors statisztikai áttekintésből kiderült, hogy az AirFrance utasainak 99%-a rendelkezik mobiltelefonnal, és közülük 75%-uknak van ún. okostelefonja, nagyjából egyenlő elosztásban a különböző operációs rendszerek között. Ezért rögtön világossá vált a fejlesztési irány, illetve az iránytalanság, hiszen nem egy speciális platformra készült alkalmazást kellett készíteni, hanem egy platformfüggetlen professzionális mobilos weboldalt, ami biztosan ugyanúgy működik iPhone-ról, androidos vagy Blackberry készülékről is.
A mobile.airfrance.com vagy mobile.klm.com oldalakon a szokásos, már meglévő foglalásunk ellenőrzése mellett lehetőség nyílik új jegyet keresni, és vásárolni, meglévő foglalásunkat módosítani, illetve minden olyan egyéb funkciót is megtalálhatunk telefonunkra optimalizálva, ami a légitársaságok klasszikus honlapján is fellehető.
A mobiloldalak igazi újdonsága az az intelligens kereső, amit a FAQ (gyakran ismételt kérdések) részbe építettek. Ha nem találnák meg egy keresett információt, itt a szabadszavas keresőbe beírva nagy eséllyel kapunk rá választ. Jelenleg 5-600 alapkérdés szerepel a rendszerben, és a beérkező kérdések alapján folyamatosan frissítik ezeket.
Az oldal bemutatása után következett a nagyobb dobás, amit egyszerűen csak AirFrance Connect (KLM Connect) névre kereszteltek. A „connect” szó itt valóban kapcsolatot jelent, hiszen a rendszer lényege az utasok folyamatos és zökkenőmentes tájékoztatása az indulástól az érkezésig. A rendszer egyelőre csak a rendkívüli helyzetekben küld tájékoztatást, de a szeptember környékére ígért fejlesztések már sokkal bővebb információközlést ígérnek.
Most, ha a foglalásnál megadtuk e-mail címünket és/vagy mobiltelefonszámunkat, a Connect rendszer automatikusan figyelmeztetést küld, ha járatunk késik, esetleg törlik azt, valamint azonnali információt szolgáltat, ha lekésnénk csatlakozó járatunkat, hogy hogyan alakul a további utunk. Emellett jelenleg a Worldtracer nevű poggyászkereső rendszerrel kötötték össze, így már akkor tudhatjuk, hogy csomagunk lemaradt az átszállásnál, amikor gépünk földet ér, és természetesen arról is SMS-t vagy e-mailt kapunk, hogy mikor és hogyan küldik utánunk elveszett poggyászunkat.
A jövőbeni fejlesztések része lesz a figyelmeztetés a beszállás kezdetére, illetve a rendszer automatikusan értesítést küld azoknak az utasoknak az utolsó híváskor, akik még nem szálltak fel a repülőgépre. A jelenlegi 8 támogatott nyelvet szintén bővíteni szeretnék további 22-vel, valamint a rendszert – wifi hálózat segítségével – a repülőgépek fedélzetén is elérhetővé szeretnék tenni. Emellett a GPS rendszert is használó telefonokhoz szeretnének egy, az átszállásokat megkönnyítő térképet is fejleszteni, ami a legrövidebb utat mutatva navigálja el a felhasználót a kiszállás helyétől a csatlakozó járat kapujáig.
A sajtótájékoztatón tartott demonstráció szerint a Connect rendszer kiválóan működik, és ha a foglaláskor megadjuk a mobiltelefonszámunkat, roaming helyzetben sem kerül egyetlen fillérünkbe sem a szolgáltatás, hiszen a fogadott SMS-ekért ekkor sem kell fizetni.
A közel egyórás bemutató végére kiderült számunkra, hogy az AirFrance-KLM által fejlesztett rendszer nagysága nem abban rejlik, hogy az okostelefon-tulajdonosoknak kínálnak egy újabb applikációt, hanem egy olyan, eddig egyedülálló mobil szolgáltatást mutattak be, ami egyaránt valódi segítséget nyújt az „okos- és butatelefonos” ügyfeleknek is.
Úgy gondoljuk, az AirFrance-KLM nagyon jó nyomon indult el a 21. századi kommunikációban, és az egyéb kényelmi és környezetvédelmi fejlesztések mellett óriási hangsúlyt fektet az ügyfélbarát kommunikációra, és a kapcsolattartásra is. Ezek után érdeklődve várjuk a versenytársak reakcióját és a további fejlesztéseket!