Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e0e337ee-35a8-49f8-8368-787545ab7a18","c_author":"bankmonitor.hu","category":"kkv","description":"Alapvetően pozitívnak tekinthető az, amit az önkéntes nyugdíjpénztáraknál lehet látni. Folyamatosan emelkedik a tagok száma és átlagos befizetése is. A 2025 első negyedévében látott 12 ezer forintos átlagos havi tagi befizetésből azonban nem fog összejönni semmi a nyugdíjas évekre. Sőt, ez az összeg reál értelemben elmarad a 2020-as átlagos tagi befizetések szintjétől is.","shortLead":"Alapvetően pozitívnak tekinthető az, amit az önkéntes nyugdíjpénztáraknál lehet látni. Folyamatosan emelkedik a tagok...","id":"20250602_Atlagosan-havi-12-ezer-Ft-ot-fizettek-be-a-tagok-az-ONYP-szamlajukra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0e337ee-35a8-49f8-8368-787545ab7a18.jpg","index":0,"item":"e926ab0b-8852-42aa-a0fd-7cdec92a6842","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_Atlagosan-havi-12-ezer-Ft-ot-fizettek-be-a-tagok-az-ONYP-szamlajukra","timestamp":"2025. június. 02. 11:08","title":"Csalódottak lesznek azok a nyugdíjasok, akik most az átlagos havi összeget fizetik be az önkéntes pénztárakba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4df3b1e-8449-47e5-9928-517800dbca4e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Frissített külsővel és modernizált technikával támad a legújabb Land Rover Defender.","shortLead":"Frissített külsővel és modernizált technikával támad a legújabb Land Rover Defender.","id":"20250602_itt-a-megujult-land-rover-defender","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4df3b1e-8449-47e5-9928-517800dbca4e.jpg","index":0,"item":"222cf31a-3c12-4145-b182-757831a6596c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_itt-a-megujult-land-rover-defender","timestamp":"2025. június. 02. 08:41","title":"Itt a megújult Land Rover Defender, akár 635 lovas biturbó V8-cal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef3fe854-76b8-4226-a1c5-6eec728d5a7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy használt Bombardier Global 5000-ért 6-8 milliárd forintot is elkérnek a piacon.","shortLead":"Egy használt Bombardier Global 5000-ért 6-8 milliárd forintot is elkérnek a piacon.","id":"20250602_Magyar-lajstromjelu-luxusgeppel-bovult-a-NER-kedvenc-repulos-cegenek-flottaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef3fe854-76b8-4226-a1c5-6eec728d5a7e.jpg","index":0,"item":"6f06c4e3-b37e-4d2a-9a97-45beb11af6d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Magyar-lajstromjelu-luxusgeppel-bovult-a-NER-kedvenc-repulos-cegenek-flottaja","timestamp":"2025. június. 02. 08:10","title":"Magyar lajstromjelű luxusgéppel bővült a NER kedvenc repülős cégének flottája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84de505c-ff66-4e82-b89b-f88079b434a9","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Az állam által lélegeztetőgépen tartott sportlapnak még 3 milliárdnyi tartaléka van, így még nagyon sokáig probléma nélkül működhet tovább.","shortLead":"Az állam által lélegeztetőgépen tartott sportlapnak még 3 milliárdnyi tartaléka van, így még nagyon sokáig probléma...","id":"20250602_orban-viktor-kedvenc-lapja-nemzeti-sport-szollosi-gyorgy-veszteseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84de505c-ff66-4e82-b89b-f88079b434a9.jpg","index":0,"item":"48643fef-a601-4702-b14a-263778cf0618","keywords":null,"link":"/sport/20250602_orban-viktor-kedvenc-lapja-nemzeti-sport-szollosi-gyorgy-veszteseg","timestamp":"2025. június. 02. 17:30","title":"Orbán kedvenc lapja veszteséges, de a főszerkesztőnek rekordosztalékot fialtak a Puskás-relikviák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9336d2a-054b-4921-a847-be9f12d3385f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A kiváló 6 hengeres szívómotorral szerelt kék szedánt nem túl sokat használták az elmúlt közel három évtizedben.","shortLead":"A kiváló 6 hengeres szívómotorral szerelt kék szedánt nem túl sokat használták az elmúlt közel három évtizedben.","id":"20250602_7-ezer-kilometerrel-arulnak-egy-27-eves-remek-bmw-528i-t","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9336d2a-054b-4921-a847-be9f12d3385f.jpg","index":0,"item":"9fb3b323-f7b5-449a-983c-f7c924f3a853","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_7-ezer-kilometerrel-arulnak-egy-27-eves-remek-bmw-528i-t","timestamp":"2025. június. 02. 06:41","title":"7 ezer kilométerrel árulnak egy 27 éves remek BMW 528i-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"127efe11-4936-471d-83ef-51f0481fbfac","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"A cél, hogy pácienseim időskora ne betegségben, hanem egészséges kiteljesedésben teljen – mondja Bana Richárd, aki egy kistelepülés, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Székely háziorvosaként alkalmazza a legmodernebb, több tudományterületet ötvöző longevity módszereket. Állítja: minél többet tudunk az egészséges életmódról, annál olcsóbb megvalósítani.","shortLead":"A cél, hogy pácienseim időskora ne betegségben, hanem egészséges kiteljesedésben teljen – mondja Bana Richárd, aki...","id":"20250603_hvg-bana-richard-haziorvos-longevity-hosszu-elet-lelassitott-oregedes-szabolcs-szekely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/127efe11-4936-471d-83ef-51f0481fbfac.jpg","index":0,"item":"7fadd2fe-599a-407b-80d0-e1b7f9c191b4","keywords":null,"link":"/360/20250603_hvg-bana-richard-haziorvos-longevity-hosszu-elet-lelassitott-oregedes-szabolcs-szekely","timestamp":"2025. június. 03. 09:24","title":"Nem kerül vagyonokba az öregedés lassítása, egy szabolcsi háziorvos a falujában alkalmazza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98b748fd-f6e3-4745-b5a2-5bd75c77390b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Így indul a június. ","shortLead":"Így indul a június. ","id":"20250602_benzinarak-junius-eleje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98b748fd-f6e3-4745-b5a2-5bd75c77390b.jpg","index":0,"item":"58e5e319-77d5-4123-beb6-c4db264fa2b2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_benzinarak-junius-eleje","timestamp":"2025. június. 02. 11:51","title":"Kis árváltozás jön a benzinnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f71700f5-56e7-4a66-b649-12d36250efc3","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Donald Tusk lengyel miniszterelnök az ellenzéki Jog és Igazság párt támogatta elnökjelölt, Karol Nawrocki győzelme után arra kényszerül, hogy tovább éljen társbérletben olyan államfővel, aki azt tekinti feladatának, hogy akadályozza a kormány munkáját. Ez pedig Kaczynskiék hatalomba való visszatéréséhez vezethet. ","shortLead":"Donald Tusk lengyel miniszterelnök az ellenzéki Jog és Igazság párt támogatta elnökjelölt, Karol Nawrocki győzelme után...","id":"20250603_Donald-Tusk-Karol-Nawrocki-lengyel-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f71700f5-56e7-4a66-b649-12d36250efc3.jpg","index":0,"item":"891771b9-3de8-401f-95db-da4b3deb7a2a","keywords":null,"link":"/360/20250603_Donald-Tusk-Karol-Nawrocki-lengyel-kormany","timestamp":"2025. június. 03. 06:30","title":"Gúzsba kötve marad Donald Tusk kormánya az új elnök mellett, és ez a koalíció széteséséhez vezethet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem újdonság egy légitársaságnál, hogy okostelefonra szánt programot mutat be, amelyen keresztül jegyet lehet...
Nem újdonság egy légitársaságnál, hogy okostelefonra szánt programot mutat be, amelyen keresztül jegyet lehet foglalni, vagy megtaláljuk a légitársaság menetrendjét. Szintén nem meglepő ma már, hogy a telefonunk jócskán megkönnyítheti a repülőtéren a check-in procedúra folyamatát, így kíváncsian vártuk az AirFrance sajtótájékoztatóját, ahol bemutatták legújabb mobilos fejlesztéseiket.
A sajtótájékoztatót Párizs egyik legszebb épületében, a Grand Palaisban, pontosabban annak éttermében tartották, igen impozáns díszletek között. Az első meglepetés a helyszín berendezése volt, ugyanis nem a szokásos projektoros széksoros elrendezés fogadott, hanem ötfős asztaloknál kaptunk helyet, minden asztalon egy óriási monitorral és két-két okostelefonnal. Már tudtuk, ez érdekes lesz!
A bemutatkozás utáni felvezetőből kiderült, hogy igazából két termékről lesz szó, amit egyszerre fejlesztettek ki az AirFrance és a KLM számára, és nem titkolt célja a légitársaságnak az ügyfeleikkel való még szorosabb kapcsolattartás és a gyors tájékoztatás.
A gyors statisztikai áttekintésből kiderült, hogy az AirFrance utasainak 99%-a rendelkezik mobiltelefonnal, és közülük 75%-uknak van ún. okostelefonja, nagyjából egyenlő elosztásban a különböző operációs rendszerek között. Ezért rögtön világossá vált a fejlesztési irány, illetve az iránytalanság, hiszen nem egy speciális platformra készült alkalmazást kellett készíteni, hanem egy platformfüggetlen professzionális mobilos weboldalt, ami biztosan ugyanúgy működik iPhone-ról, androidos vagy Blackberry készülékről is.
A mobile.airfrance.com vagy mobile.klm.com oldalakon a szokásos, már meglévő foglalásunk ellenőrzése mellett lehetőség nyílik új jegyet keresni, és vásárolni, meglévő foglalásunkat módosítani, illetve minden olyan egyéb funkciót is megtalálhatunk telefonunkra optimalizálva, ami a légitársaságok klasszikus honlapján is fellehető.
A mobiloldalak igazi újdonsága az az intelligens kereső, amit a FAQ (gyakran ismételt kérdések) részbe építettek. Ha nem találnák meg egy keresett információt, itt a szabadszavas keresőbe beírva nagy eséllyel kapunk rá választ. Jelenleg 5-600 alapkérdés szerepel a rendszerben, és a beérkező kérdések alapján folyamatosan frissítik ezeket.
Az oldal bemutatása után következett a nagyobb dobás, amit egyszerűen csak AirFrance Connect (KLM Connect) névre kereszteltek. A „connect” szó itt valóban kapcsolatot jelent, hiszen a rendszer lényege az utasok folyamatos és zökkenőmentes tájékoztatása az indulástól az érkezésig. A rendszer egyelőre csak a rendkívüli helyzetekben küld tájékoztatást, de a szeptember környékére ígért fejlesztések már sokkal bővebb információközlést ígérnek.
Most, ha a foglalásnál megadtuk e-mail címünket és/vagy mobiltelefonszámunkat, a Connect rendszer automatikusan figyelmeztetést küld, ha járatunk késik, esetleg törlik azt, valamint azonnali információt szolgáltat, ha lekésnénk csatlakozó járatunkat, hogy hogyan alakul a további utunk. Emellett jelenleg a Worldtracer nevű poggyászkereső rendszerrel kötötték össze, így már akkor tudhatjuk, hogy csomagunk lemaradt az átszállásnál, amikor gépünk földet ér, és természetesen arról is SMS-t vagy e-mailt kapunk, hogy mikor és hogyan küldik utánunk elveszett poggyászunkat.
A jövőbeni fejlesztések része lesz a figyelmeztetés a beszállás kezdetére, illetve a rendszer automatikusan értesítést küld azoknak az utasoknak az utolsó híváskor, akik még nem szálltak fel a repülőgépre. A jelenlegi 8 támogatott nyelvet szintén bővíteni szeretnék további 22-vel, valamint a rendszert – wifi hálózat segítségével – a repülőgépek fedélzetén is elérhetővé szeretnék tenni. Emellett a GPS rendszert is használó telefonokhoz szeretnének egy, az átszállásokat megkönnyítő térképet is fejleszteni, ami a legrövidebb utat mutatva navigálja el a felhasználót a kiszállás helyétől a csatlakozó járat kapujáig.
A sajtótájékoztatón tartott demonstráció szerint a Connect rendszer kiválóan működik, és ha a foglaláskor megadjuk a mobiltelefonszámunkat, roaming helyzetben sem kerül egyetlen fillérünkbe sem a szolgáltatás, hiszen a fogadott SMS-ekért ekkor sem kell fizetni.
A közel egyórás bemutató végére kiderült számunkra, hogy az AirFrance-KLM által fejlesztett rendszer nagysága nem abban rejlik, hogy az okostelefon-tulajdonosoknak kínálnak egy újabb applikációt, hanem egy olyan, eddig egyedülálló mobil szolgáltatást mutattak be, ami egyaránt valódi segítséget nyújt az „okos- és butatelefonos” ügyfeleknek is.
Úgy gondoljuk, az AirFrance-KLM nagyon jó nyomon indult el a 21. századi kommunikációban, és az egyéb kényelmi és környezetvédelmi fejlesztések mellett óriási hangsúlyt fektet az ügyfélbarát kommunikációra, és a kapcsolattartásra is. Ezek után érdeklődve várjuk a versenytársak reakcióját és a további fejlesztéseket!