A Telenor idén tűzte ki célul az NFC-alapú szolgáltatások – például mobilfizetés, hűségpontok nyilvántartása a telefon kereskedői terminálhoz érintésével – tesztelését. A szolgáltató szakmai partnernek az Állami Nyomdát választotta, amely az elmúlt évben kezdte meg a technológia biztonságos működését garantáló TSM (Trusted Service Manager) rendszerének kialakítását és ezzel egy időben hozta létre Mobil Fejlesztési Üzletágát.
Az NFC tesztelése során a Telenor részt vesz a Mobiltárca Szövetség fogyasztói tesztprogramjában is, melynek célja a projektben részt vevő felhasználók számára a mobiltelefonokba épített, NFC-alapú virtuális bankkártyák, hűségkártyák és egyéb szolgáltatások elérhetővé tétele. A szövetség pilot programjában pénzintézeti és kereskedelmi szolgáltató partnerekkel együtt a gyakorlatban próbálják ki az új mobilfizetési és egyéb megoldásokat.
A mobilszolgáltató anyavállalata Norvégiában már több sikeres NFC-tesztet hajtott végre a piac többi szereplőjével, melyeket mind a felhasználók, mind pedig a szolgáltatók pozitívan fogadtak.