szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka látogatja a közösségi oldalakat kifejezetten azért, hogy új munkát találjon. Ez a Randstad Award globális kutatása alapján a legmagasabb arány a világon.

A 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő, reprezentatív felmérés szerint világszerte átlagosan csak minden második álláskereső használja ezeket az oldalakat munkaszerzésre.

Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében. A kutatás eredményei azt tükrözik, hogy globális szinten és Magyarországon egyaránt a Facebookot választja a legtöbb álláskereső. (Hogy hogyan találhat állást Facebookon, arról itt olvashat.) LinkedInre tízből csak egy álláskereső lép be Magyarországon, blogokat ugyanakkor minden ötödik ember olvas álláskeresés céljából.

amovita.com

A felmérés rámutatott továbbá arra, hogy az alkalmazottak gyakran cserélik munkahelyüket, a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő évben. Az új álláskeresők válaszai alapján a munkavállaló leggyakrabban azért vált, mert túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi. A kutatásból kiderül az is, hogy az alkalmazottak számára munkahelyük megtartásakor a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint a rugalmas munkavégzés a legfontosabb, ezt követi a közvetlen felettessel való kapcsolat.

A Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló megkérdezésével zajló felmérés szerint a magyar férfiak az autóiparban, a nők legszívesebben szolgáltató vállalatoknál, az FMCG (napi fogyasztási cikkek) vállalatoknál vagy a gyógyszeriparban dolgoznának.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!