Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5dc4cb2d-1771-4fcc-9eb7-f05939d014df","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A 16. percben félbeszakadt a Fiorentina-Internazionale rangadó az olasz labdarúgó-bajnokság 14. fordulójában vasárnap, mivel a hazaiak játékosa, Edoardo Bove összeesett a pályán.","shortLead":"A 16. percben félbeszakadt a Fiorentina-Internazionale rangadó az olasz labdarúgó-bajnokság 14. fordulójában vasárnap...","id":"20241201_bove-osszeesese-miatt-felbeszakadt-a-Fiorentina-Internazionale-focimeccs-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dc4cb2d-1771-4fcc-9eb7-f05939d014df.jpg","index":0,"item":"d6fa55bb-a10e-42b9-b49b-0f1cb5c6b566","keywords":null,"link":"/sport/20241201_bove-osszeesese-miatt-felbeszakadt-a-Fiorentina-Internazionale-focimeccs-ebx","timestamp":"2024. december. 01. 19:24","title":"Bove összeesése miatt félbeszakadt a Fiorentina-Internazionale focimeccs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6467b0f-64d4-45fe-8880-903e4cda34c0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A férfit állítása szerint nem izgatja a kártérítés, csupán tudni szeretné, hogyan maradhatott le a jellegzetes hullámos vonal a csokiszeletről.","shortLead":"A férfit állítása szerint nem izgatja a kártérítés, csupán tudni szeretné, hogyan maradhatott le a jellegzetes hullámos...","id":"20241201_2-fontos-karteritest-kapott-egy-ferfi-miutan-talalt-egy-sima-feluletu-Mars-szeletet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6467b0f-64d4-45fe-8880-903e4cda34c0.jpg","index":0,"item":"e5622189-f3c8-4658-905d-39a60152e604","keywords":null,"link":"/elet/20241201_2-fontos-karteritest-kapott-egy-ferfi-miutan-talalt-egy-sima-feluletu-Mars-szeletet","timestamp":"2024. december. 01. 17:26","title":"2 fontos kártérítést kapott egy férfi, miután egy furcsa Mars szeletet vásárolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","shortLead":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","id":"20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a.jpg","index":0,"item":"4f6ec654-b836-4f2e-b893-c44788c8f06d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","timestamp":"2024. december. 02. 07:21","title":"Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49c4f22a-0b7a-4d48-a727-c39acf8c7149","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy miután az étrend hatással van az egészségre, vajon a megélt stressz befolyásolható-e azzal, ha valaki előnyben részesít bizonyos ételeket. Ismét csak két nagy ellenlábast, a mediterrán és a nyugati étrendet hasonlították össze.","shortLead":"Amerikai kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy miután az étrend hatással van az egészségre, vajon a megélt stressz...","id":"20241201_mediterran-es-a-nyugati-etrend-hatasa-a-stresszre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49c4f22a-0b7a-4d48-a727-c39acf8c7149.jpg","index":0,"item":"9857ad87-e8fb-4133-b73e-97eac10d1973","keywords":null,"link":"/tudomany/20241201_mediterran-es-a-nyugati-etrend-hatasa-a-stresszre","timestamp":"2024. december. 01. 16:03","title":"Érzi a stresszt? Úgy tűnik, hogy egy népszerű étrenddel csökkenthető","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f74805eb-34bd-4173-9776-6cc9eaa4734e","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Tilos az Unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.","shortLead":"Tilos az Unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és...","id":"20241202_orosz-olaj-olajtermek-kereskedelem-import-Mol-Slovnaft-PKN-Orlen-Szlovakia-Csehorszag-derogacio-felmentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f74805eb-34bd-4173-9776-6cc9eaa4734e.jpg","index":0,"item":"402f5fcd-9111-46bb-8c33-c5e8bd4b9324","keywords":null,"link":"/360/20241202_orosz-olaj-olajtermek-kereskedelem-import-Mol-Slovnaft-PKN-Orlen-Szlovakia-Csehorszag-derogacio-felmentes","timestamp":"2024. december. 02. 15:00","title":"Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi történeteiről, a fájdalom hajtóerejéről és a mű hatásáról beszélgettünk.","shortLead":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi...","id":"20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973.jpg","index":0,"item":"4628229f-be12-4bd9-b830-f89b59b51881","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","timestamp":"2024. december. 01. 19:30","title":"A legtöbb szereplőm egyszer csak rájön, hogy a világ más, mint hitte – interjú Chuck Palahniukkal, a Harcosok klubja írójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b3108db-2c8c-4b3b-a841-0df57bffaad4","c_author":"László Ferenc","category":"360","description":"Nagy tradíció örököse és közvetítője volt a november 18-án, 88 esztendős korában elhunyt Pauk György. Magatartásával és a moráljával csak úgy példát adott és imponált, mint félreismerhetetlenül személyes, szabadon áradó hegedűhangjával.","shortLead":"Nagy tradíció örököse és közvetítője volt a november 18-án, 88 esztendős korában elhunyt Pauk György. Magatartásával és...","id":"20241201_hvg-pauk-gyorgy-hegedu-komolyzene-klasszikus-zene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b3108db-2c8c-4b3b-a841-0df57bffaad4.jpg","index":0,"item":"55d327f7-53c3-4627-9554-2fe33de0b66c","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-pauk-gyorgy-hegedu-komolyzene-klasszikus-zene","timestamp":"2024. december. 01. 13:30","title":"Szabad ember, hegedűvel – a komolyzene világsztárjára, Pauk Györgyre emlékezünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"965fa791-78df-4bc4-a4d5-7346342def64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Eddig csak kézzel lehetett módosítani, ha egy e-mail küldésénél rossz helyre írta az ember a címzett és a másolatot kapó személy e-mail-címét. Most azonban ennek vége.","shortLead":"Eddig csak kézzel lehetett módosítani, ha egy e-mail küldésénél rossz helyre írta az ember a címzett és a másolatot...","id":"20241202_gmail-levelezo-email-cimzett-masolat-titkos-masolat-email-cim-mozgatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/965fa791-78df-4bc4-a4d5-7346342def64.jpg","index":0,"item":"d571583f-ff6b-45b6-bccf-9e639995bdb7","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_gmail-levelezo-email-cimzett-masolat-titkos-masolat-email-cim-mozgatasa","timestamp":"2024. december. 02. 13:03","title":"20 évvel az indulás után kapott meg egy alapfunkciót a Gmail","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet egy kerékkel kevesebb? Erre a kérdésre ad választ ez a “pár” nélküli “kerékpár”. Egy egykerekű közlekedési eszköz, mellyel némi tanulást követően nem csak eljuthatunk A-ból B-be, de közben még jól is szórakozhatunk.
Egykerekezni többféleképpen is lehet, például úgy, hogy a normál biciklinknek menet közben a levegőbe kapjuk az első kerekét, és hátra terhelve, óvatosan egyensúlyozva gurulunk a hátsó keréken. Vagy eszünkbe juthat a leginkább cirkuszban látott egykerekű bicikli, mely lényegében mindössze egy kerékből, egy pedálból és egy ülésből áll. Ezen megoldások közös vonása, hogy elég sokat kell gyakorolnunk, hogy összejöjjön a produkció. De mi lenne, ha a kívánt siker eléréséhez szükséges időt a technológiai fejlesztések segítségül hívásával próbálnánk meg egy kicsit lecsökkenteni? Nos, esetünkben pontosan ez történt – teszten a legújabb egykerekű, a Ninebot One S2.
Honnan gurult ide?
László Ferenc
Ha önegyensúlyozó elektromos közlekedési eszközökről esik szó, akkor legtöbbünk agyán a jól ismert Segway márkanév villan át. Ezt az amerikai céget 2001-ben alapította Dean Kamen, aki úgy gondolta, hogy a kétkerekű Segway rövid időn belül forradalmasítani fogja a városi gyalogos közlekedést. Most már tudjuk, hogy erre végül is nem került sor, elsősorban az ilyen járművek magas ára miatt, de azért a két keréken guruló turistáknak köszönhetően a Segwaynek csak sikerült a modern nagyvárosi utcakép részévé válnia.
A több mint 400 iparági szabadalommal rendelkező amerikai cég néhány évvel ezelőtt még koppintással vádolta a kínai Ninebot mögött álló, elsősorban okostelefonjairól ismerhető Xiaomi áll. A kínai vállalat úgy zárta rövidre a hasonló vitákat, hogy tavaly felvásárolta a Segwayt. Az összeolvadástól függetlenül a két márkát nem olvasztották össze.
Jelen tesztalanyunk hivatalosan Ninebot One S2 névre hallgat, de azért ott figyel rajta a "by Segway" felirat is, hiszen ez utóbbi brand azért mégis csak erősebb, mint a Ninebot.
A minőségi és egyben méretes dobozban érkezett tesztkészülék mellé csak egy hálózati töltőt és némi leírást kaptunk, de ennél nincs is többre szükségünk. Csak egy dologra: első körben úgymond aktiválni kell az eszközt, melyet egy androidos vagy iOS szoftveres készülék, illetve vezeték nélküli Bluetooth kapcsolat segítségével tudunk megejteni – de erről majd egy kicsit később.
Felépítés
A 45x42x18 centiméteres One S2 felépítése roppant egyszerű: adott egy 14 col átmérőjű és 2,125 col széles biciklikerék (létezik 16 colos változat is), melyet lábaink között tartva elektromos meghajtás segítségével előre-hátra és balra-jobbra irányíthatunk. A kütyü mindkét oldaláról lehajtható egy-egy 13x17 centiméteres, érdesített felületű lap, amire ráléphetünk, és amin suhanás közben végig tartózkodunk. A kereket minden irányból csillogó felületű, kemény műanyag borítja, mely remekül bírja a kiképzést: a tesztünk során rengeteg kisebb-nagyobb ütést kapott az eszköz, de egyetlen repedés vagy törés sem keletkezett a felületén. Szakadó esőben vélhetően kevesen kívánnak egykerekűzni, mindenesetre jó dolog, hogy az IP54-es minősítés miatt a szemerkélő eső, a pocsolyák, a sár és a por sem igazán tud kárt tenni a technikában.
László Ferenc
Nem adja magát könnyen
Míg a kétkerekű Segway-ek és a már-már légdeszkaként funkcionáló hooverboardok esetében oldalirányban nem kell gondoskodni az egyensúlyozásról, addig az egyetlen kerékkel rendelkező Ninebot One S2-nél ezt a problémát nekünk magunknak kell megoldanunk. Az előre/hátra egyensúlyozást természetesen segíti az elektronika, minden másban azonban nekünk is komoly szerepet kell vállalnunk. Míg a kétkerekű riválisok esetében néhány perc alatt lényegében bárki számára garantált a sikerélmény, addig a One S2-vel sokat kell gyakorolni, hogy élvezetes legyen a suhanás. Ami előtt egyébként nem árt felvenni a megfelelő védőcuccokat (sisak, könyök- és térdvédők), hiszen vélhetően senki se szeretne törött végtaggal a kórházba sietni.
Az abszolút kezdőknek azt ajánlja a gyártó, hogy legalább néhány perc erejéig applikáljanak apró kitámasztókerekeket a kütyüre, de hát ilyet nem olyan egyszerű ám beszerezni. Ha ezen túlvagyunk, vagy csak simán átugorjuk, akkor jöhet az, hogy legalább 15-20 percig az egyik lábunkkal az egyik oldali lapra terhelve előre/hátra, illetve jobbra/balra terelgetjük a masinát. Ezután ajánlott megkérni valakit, hogy az immár két lábbal használt One S2 mellett vagy előtt haladva fogja a kezünket, de persze az első méterek megtételét egy korlát vagy betonpárkány is jelentősen megkönnyítheti. Megpróbálkozhatunk továbbá azzal, hogy a készüléket egyfajta spéci gördeszkaként használjuk: egyik lábunk a One S2 egyik oldalán, a másikkal pedig a földön hajtjuk magunkat.
László Ferenc
Tapasztalataink szerint az azonnali siker esélye lényegében teljesen kizárt – hacsak nem rendelkezünk artista előképzettséggel –. Nekünk néhány napos gyakorlással sikerült komolyabb eredményeket elérni. A kicsit is gyakorlottabbak már nagyon lazán pattannak fel egymás után az egyik majd pedig a lábukkal az egykerekűre. Az előredőlés a gázadással, a hátraterhelés pedig a fékezéssel egyenértékű, kanyarodni pedig úgy lehet, hogy az egyik lábunkkal jobban terhelünk mint a másikkal. Akár állóhelyzetben is tartózkodhatunk a ketyerén, azonban alapvetés, hogy a biciklizéshez hasonlóan itt is annál jobb az egyensúlyérzet, minél gyorsabban haladunk. A szélesebb kétkerekű társakhoz képest komoly előny, hogy az alig 38 centiméter széles egykerekűvel sokkal kevesebb helyet foglalunk és rendkívül szűk helyekre is begurulhatunk a segítségével.
Fokozatok
A meghajtásról egy 500 W teljesítményű elektromotor gondoskodik, mely két darab 155 Wh-s akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát. Egy teljes feltöltés mintegy 2,5-3 órányi időt vesz igénybe, és a gyártó garanciát vállal arra, hogy 500 töltést követően sem csökken a kapacitás a névérték 80 százaléka alá. Az üzemidő sok mindentől függ, mindenesetre 25-30 kilométer simán megtehető egy feltöltéssel. A maximum 15 fokos emelkedő leküzdésére képes One S2-t legfeljebb 120 kilogramm tömegű és 120-200 centiméter közötti magasságú emberek használhatják.
László Ferenc
A gyártó az óvatos duhajkodás pártján áll, amit jól bizonyít, hogy a maximális teljesítményt csak szép lassan, fokozatosan teszi elérhetővé. Aktiválás előtt 4 km/h a maximális sebesség, mely 7 km/h-ra nő az aktiválást követően, ha pedig az okostelefonunkon végignéztük az oktatóanyagot, akkor 12 km/h-ra emelkedik a legnagyobb tempó. Az abszolút csúcssebesség 24 km/h, amit az első 1 kilométer sikeres abszolválást követően tapasztalhatunk meg. A sima felületű utakat jobban kedveli a One S2, de mivel a gumija nem tömör, hanem bármikor egyszerűen felpumpálható, némi rugózásra azért számíthatunk. A 11,4 kilogramm tömegű eszközt a riválisoknál könnyebb szállítani, mivel a tetején egy praktikus hordfület helyeztek el a tervezők.
Alkalmazás
A telefonra/tabletre telepíthető Ninebot alkalmazás révén a már említett aktiváláson kívül számos egyéb feladat végrehajtható, így például akár manuálisan is megszabhatjuk segítségével a maximális sebességet. Az applikációban megadható, hogy az egykerekű oldalán elhelyezett számos LED-fény pontosan milyen színnel világítson, illetve féklámpa effektust is bekapcsolhatunk. Részletes információt nyerhetünk az akkumulátorokról, valamint beállíthatjuk, hogy felemelést detektálva a készülék automatikusan kikapcsolja magát. A készülék szoftverének frissítése is az app segítségével hajtható végre, ezenkívül pedig különböző ranglistákra is rápillanthatunk: akadnak olyan profik, akik heti 300 kilométert és összesen már több ezer kilométert egykerekűztek.
László Ferenc
Verdikt
+: élvezet vele gurulni, kompakt felépítés, jó menetteljesítmény, hosszú üzemidő, személyre szabhatóság az appban.
–: nincs azonnali sikerélmény, drága.
A Ninebot One S2 egy izgalmas és igen kompakt elektromos közlekedési/szórakozási eszköz, ami azonban – a kétkerekű társaitól eltérően – nem adja ingyen a sikert. Az élvezetes guruláshoz sokat kell gyakorolni, és bizony jó eséllyel nem ússzuk meg a kisebb-nagyobb eséseket. A One S2 egy olyan eszköz, melyben az emberi tényezőnek nagyobb szerepe van, mint a gépi segítségnek – ennek minden előnyével és hátrányával. A hivatalos hazai listaár 229 ezer forint, ami a kétkerekű Segway-ekhez képest mondhatni baráti, viszont a légdeszkák ennél jelentősen olcsóbbak.