Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"J. D. Vance reméli, hogy nem alakul ki regionális háború vagy nukleáris konfliktus.","shortLead":"J. D. Vance reméli, hogy nem alakul ki regionális háború vagy nukleáris konfliktus.","id":"20250509_jd-vance-india-pakisztan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25.jpg","index":0,"item":"8d4a8f8a-b1cc-483e-bff6-7b0287236d80","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_jd-vance-india-pakisztan","timestamp":"2025. május. 09. 05:25","title":"Amerikai alelnök: Semmi közünk India és Pakisztán konfliktusához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A holland férfi 39 éves volt, ő a nyolcadik áldozata a balesetnek. A jacht roncsait próbálták kiemelni a mélyből.","shortLead":"A holland férfi 39 éves volt, ő a nyolcadik áldozata a balesetnek. A jacht roncsait próbálták kiemelni a mélyből.","id":"20250509_buvar-Mike-Lynch-luxusjacht-bayesian-baleset-elsullyedt-szicilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20a2f0b1-e301-4afa-9c0d-47c40a2c2b99.jpg","index":0,"item":"43de37b3-a039-464d-9129-c564b2052811","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_buvar-Mike-Lynch-luxusjacht-bayesian-baleset-elsullyedt-szicilia","timestamp":"2025. május. 09. 20:18","title":"Meghalt egy búvár, aki Mike Lynch luxusjachtjának kiemelésén dolgozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae44bfc1-30eb-41ec-9521-1c76b450c6c3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A három évtizede működő magyar–amerikai rendészeti oktatási intézmény első a kategóriájában, és globálisan is mintateremtő lett. A résztvevők kiemelték a nemzetközi együttműködés jelentőségét, valamint visszaemlékeztek a belügyminiszter szerepére az alapítása kapcsán.","shortLead":"A három évtizede működő magyar–amerikai rendészeti oktatási intézmény első a kategóriájában, és globálisan is...","id":"20250509_A-budapesti-Nemzetkozi-Rendeszeti-Akademia-30-evfordulojat-unnepelte-Pinter-es-az-amerikai-kovetseg-emberei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae44bfc1-30eb-41ec-9521-1c76b450c6c3.jpg","index":0,"item":"1b32df05-f246-4c1a-be99-74d74a6e8bb0","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_A-budapesti-Nemzetkozi-Rendeszeti-Akademia-30-evfordulojat-unnepelte-Pinter-es-az-amerikai-kovetseg-emberei","timestamp":"2025. május. 09. 17:02","title":"Pintér és az amerikai követség emberei együtt ünnepelték a budapesti Nemzetközi Rendészeti Akadémia alapításának kerek évfordulóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d45c556-8051-4238-838c-5fd15ce49ca2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A politikai elemző szerint leginkább szimbolikus jelentősége van Gyurcsány Ferenc távozásának.","shortLead":"A politikai elemző szerint leginkább szimbolikus jelentősége van Gyurcsány Ferenc távozásának.","id":"20250508_torok-gabor-gyurcsany-ferenc-visszavonulas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d45c556-8051-4238-838c-5fd15ce49ca2.jpg","index":0,"item":"c85aac5d-47a2-4c12-ad29-bdcebb6e73bb","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_torok-gabor-gyurcsany-ferenc-visszavonulas-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 18:08","title":"Török Gábor: Van-e jelentősége Gyurcsány Ferenc visszavonulásának?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az MBH Bank és a Mol együttműködésének keretében 55 új bankautomatát telepítenek töltőállomásokra. A Bankmonitor szakértői azt vizsgálták meg, hogy a lépéssel mennyire kerülhetünk közelebb a kormány céljához: minden településen legyen bankautomata.","shortLead":"Az MBH Bank és a Mol együttműködésének keretében 55 új bankautomatát telepítenek töltőállomásokra. A Bankmonitor...","id":"20250509_mol-atm-bank-mbh-bankmonitor-ingyenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cc6eed7-ccbd-4577-845f-61917d4bc98b.jpg","index":0,"item":"2b68bd0c-2121-4f4a-851c-6f42a6922cba","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_mol-atm-bank-mbh-bankmonitor-ingyenes","timestamp":"2025. május. 09. 10:07","title":"Meglepő, de igaz: akár teljesen ingyenes lehetne a készpénzfelvétel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","shortLead":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","id":"20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"8a38c3d4-c83f-4ab7-8b65-7389a7799ab9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","timestamp":"2025. május. 09. 07:31","title":"Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9bb1250e-2880-46e4-bcf2-d58cfdcf37cd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem lesz több szócsata a parlamentben.","shortLead":"Nem lesz több szócsata a parlamentben.","id":"20250509_gyurcsany-ferenc-demokratikus-koalicio-orszaggyulesi-kepviselo-utolso-munkanap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bb1250e-2880-46e4-bcf2-d58cfdcf37cd.jpg","index":0,"item":"695da22e-61d5-47c9-b037-ff3399d7c9a9","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_gyurcsany-ferenc-demokratikus-koalicio-orszaggyulesi-kepviselo-utolso-munkanap","timestamp":"2025. május. 09. 16:39","title":"Gyurcsány Ferenc utolsó napját tölti országgyűlési képviselőként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6812d9ac-587c-4319-b0e3-8950af538aaa","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Még mindig nem sikerült levinni a célként kitűzött 4 százalék alá az inflációt, de már jobb a helyzet, mint egy hónapja volt. ","shortLead":"Még mindig nem sikerült levinni a célként kitűzött 4 százalék alá az inflációt, de már jobb a helyzet, mint egy hónapja...","id":"20250509_inflacio-arak-dragulas-arres-ksh-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6812d9ac-587c-4319-b0e3-8950af538aaa.jpg","index":0,"item":"547d52ab-af22-419d-9cf6-e03dcc20c527","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_inflacio-arak-dragulas-arres-ksh-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 08:37","title":"Tovább lassult az infláció, de nem annyira az árrés, inkább a benzinár miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet egy kerékkel kevesebb? Erre a kérdésre ad választ ez a “pár” nélküli “kerékpár”. Egy egykerekű közlekedési eszköz, mellyel némi tanulást követően nem csak eljuthatunk A-ból B-be, de közben még jól is szórakozhatunk.
Egykerekezni többféleképpen is lehet, például úgy, hogy a normál biciklinknek menet közben a levegőbe kapjuk az első kerekét, és hátra terhelve, óvatosan egyensúlyozva gurulunk a hátsó keréken. Vagy eszünkbe juthat a leginkább cirkuszban látott egykerekű bicikli, mely lényegében mindössze egy kerékből, egy pedálból és egy ülésből áll. Ezen megoldások közös vonása, hogy elég sokat kell gyakorolnunk, hogy összejöjjön a produkció. De mi lenne, ha a kívánt siker eléréséhez szükséges időt a technológiai fejlesztések segítségül hívásával próbálnánk meg egy kicsit lecsökkenteni? Nos, esetünkben pontosan ez történt – teszten a legújabb egykerekű, a Ninebot One S2.
Honnan gurult ide?
László Ferenc
Ha önegyensúlyozó elektromos közlekedési eszközökről esik szó, akkor legtöbbünk agyán a jól ismert Segway márkanév villan át. Ezt az amerikai céget 2001-ben alapította Dean Kamen, aki úgy gondolta, hogy a kétkerekű Segway rövid időn belül forradalmasítani fogja a városi gyalogos közlekedést. Most már tudjuk, hogy erre végül is nem került sor, elsősorban az ilyen járművek magas ára miatt, de azért a két keréken guruló turistáknak köszönhetően a Segwaynek csak sikerült a modern nagyvárosi utcakép részévé válnia.
A több mint 400 iparági szabadalommal rendelkező amerikai cég néhány évvel ezelőtt még koppintással vádolta a kínai Ninebot mögött álló, elsősorban okostelefonjairól ismerhető Xiaomi áll. A kínai vállalat úgy zárta rövidre a hasonló vitákat, hogy tavaly felvásárolta a Segwayt. Az összeolvadástól függetlenül a két márkát nem olvasztották össze.
Jelen tesztalanyunk hivatalosan Ninebot One S2 névre hallgat, de azért ott figyel rajta a "by Segway" felirat is, hiszen ez utóbbi brand azért mégis csak erősebb, mint a Ninebot.
A minőségi és egyben méretes dobozban érkezett tesztkészülék mellé csak egy hálózati töltőt és némi leírást kaptunk, de ennél nincs is többre szükségünk. Csak egy dologra: első körben úgymond aktiválni kell az eszközt, melyet egy androidos vagy iOS szoftveres készülék, illetve vezeték nélküli Bluetooth kapcsolat segítségével tudunk megejteni – de erről majd egy kicsit később.
Felépítés
A 45x42x18 centiméteres One S2 felépítése roppant egyszerű: adott egy 14 col átmérőjű és 2,125 col széles biciklikerék (létezik 16 colos változat is), melyet lábaink között tartva elektromos meghajtás segítségével előre-hátra és balra-jobbra irányíthatunk. A kütyü mindkét oldaláról lehajtható egy-egy 13x17 centiméteres, érdesített felületű lap, amire ráléphetünk, és amin suhanás közben végig tartózkodunk. A kereket minden irányból csillogó felületű, kemény műanyag borítja, mely remekül bírja a kiképzést: a tesztünk során rengeteg kisebb-nagyobb ütést kapott az eszköz, de egyetlen repedés vagy törés sem keletkezett a felületén. Szakadó esőben vélhetően kevesen kívánnak egykerekűzni, mindenesetre jó dolog, hogy az IP54-es minősítés miatt a szemerkélő eső, a pocsolyák, a sár és a por sem igazán tud kárt tenni a technikában.
László Ferenc
Nem adja magát könnyen
Míg a kétkerekű Segway-ek és a már-már légdeszkaként funkcionáló hooverboardok esetében oldalirányban nem kell gondoskodni az egyensúlyozásról, addig az egyetlen kerékkel rendelkező Ninebot One S2-nél ezt a problémát nekünk magunknak kell megoldanunk. Az előre/hátra egyensúlyozást természetesen segíti az elektronika, minden másban azonban nekünk is komoly szerepet kell vállalnunk. Míg a kétkerekű riválisok esetében néhány perc alatt lényegében bárki számára garantált a sikerélmény, addig a One S2-vel sokat kell gyakorolni, hogy élvezetes legyen a suhanás. Ami előtt egyébként nem árt felvenni a megfelelő védőcuccokat (sisak, könyök- és térdvédők), hiszen vélhetően senki se szeretne törött végtaggal a kórházba sietni.
Az abszolút kezdőknek azt ajánlja a gyártó, hogy legalább néhány perc erejéig applikáljanak apró kitámasztókerekeket a kütyüre, de hát ilyet nem olyan egyszerű ám beszerezni. Ha ezen túlvagyunk, vagy csak simán átugorjuk, akkor jöhet az, hogy legalább 15-20 percig az egyik lábunkkal az egyik oldali lapra terhelve előre/hátra, illetve jobbra/balra terelgetjük a masinát. Ezután ajánlott megkérni valakit, hogy az immár két lábbal használt One S2 mellett vagy előtt haladva fogja a kezünket, de persze az első méterek megtételét egy korlát vagy betonpárkány is jelentősen megkönnyítheti. Megpróbálkozhatunk továbbá azzal, hogy a készüléket egyfajta spéci gördeszkaként használjuk: egyik lábunk a One S2 egyik oldalán, a másikkal pedig a földön hajtjuk magunkat.
László Ferenc
Tapasztalataink szerint az azonnali siker esélye lényegében teljesen kizárt – hacsak nem rendelkezünk artista előképzettséggel –. Nekünk néhány napos gyakorlással sikerült komolyabb eredményeket elérni. A kicsit is gyakorlottabbak már nagyon lazán pattannak fel egymás után az egyik majd pedig a lábukkal az egykerekűre. Az előredőlés a gázadással, a hátraterhelés pedig a fékezéssel egyenértékű, kanyarodni pedig úgy lehet, hogy az egyik lábunkkal jobban terhelünk mint a másikkal. Akár állóhelyzetben is tartózkodhatunk a ketyerén, azonban alapvetés, hogy a biciklizéshez hasonlóan itt is annál jobb az egyensúlyérzet, minél gyorsabban haladunk. A szélesebb kétkerekű társakhoz képest komoly előny, hogy az alig 38 centiméter széles egykerekűvel sokkal kevesebb helyet foglalunk és rendkívül szűk helyekre is begurulhatunk a segítségével.
Fokozatok
A meghajtásról egy 500 W teljesítményű elektromotor gondoskodik, mely két darab 155 Wh-s akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát. Egy teljes feltöltés mintegy 2,5-3 órányi időt vesz igénybe, és a gyártó garanciát vállal arra, hogy 500 töltést követően sem csökken a kapacitás a névérték 80 százaléka alá. Az üzemidő sok mindentől függ, mindenesetre 25-30 kilométer simán megtehető egy feltöltéssel. A maximum 15 fokos emelkedő leküzdésére képes One S2-t legfeljebb 120 kilogramm tömegű és 120-200 centiméter közötti magasságú emberek használhatják.
László Ferenc
A gyártó az óvatos duhajkodás pártján áll, amit jól bizonyít, hogy a maximális teljesítményt csak szép lassan, fokozatosan teszi elérhetővé. Aktiválás előtt 4 km/h a maximális sebesség, mely 7 km/h-ra nő az aktiválást követően, ha pedig az okostelefonunkon végignéztük az oktatóanyagot, akkor 12 km/h-ra emelkedik a legnagyobb tempó. Az abszolút csúcssebesség 24 km/h, amit az első 1 kilométer sikeres abszolválást követően tapasztalhatunk meg. A sima felületű utakat jobban kedveli a One S2, de mivel a gumija nem tömör, hanem bármikor egyszerűen felpumpálható, némi rugózásra azért számíthatunk. A 11,4 kilogramm tömegű eszközt a riválisoknál könnyebb szállítani, mivel a tetején egy praktikus hordfület helyeztek el a tervezők.
Alkalmazás
A telefonra/tabletre telepíthető Ninebot alkalmazás révén a már említett aktiváláson kívül számos egyéb feladat végrehajtható, így például akár manuálisan is megszabhatjuk segítségével a maximális sebességet. Az applikációban megadható, hogy az egykerekű oldalán elhelyezett számos LED-fény pontosan milyen színnel világítson, illetve féklámpa effektust is bekapcsolhatunk. Részletes információt nyerhetünk az akkumulátorokról, valamint beállíthatjuk, hogy felemelést detektálva a készülék automatikusan kikapcsolja magát. A készülék szoftverének frissítése is az app segítségével hajtható végre, ezenkívül pedig különböző ranglistákra is rápillanthatunk: akadnak olyan profik, akik heti 300 kilométert és összesen már több ezer kilométert egykerekűztek.
László Ferenc
Verdikt
+: élvezet vele gurulni, kompakt felépítés, jó menetteljesítmény, hosszú üzemidő, személyre szabhatóság az appban.
–: nincs azonnali sikerélmény, drága.
A Ninebot One S2 egy izgalmas és igen kompakt elektromos közlekedési/szórakozási eszköz, ami azonban – a kétkerekű társaitól eltérően – nem adja ingyen a sikert. Az élvezetes guruláshoz sokat kell gyakorolni, és bizony jó eséllyel nem ússzuk meg a kisebb-nagyobb eséseket. A One S2 egy olyan eszköz, melyben az emberi tényezőnek nagyobb szerepe van, mint a gépi segítségnek – ennek minden előnyével és hátrányával. A hivatalos hazai listaár 229 ezer forint, ami a kétkerekű Segway-ekhez képest mondhatni baráti, viszont a légdeszkák ennél jelentősen olcsóbbak.