Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"52cffc5b-fc45-4443-9cfb-28ac367eee6a","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"A bölcs, szorgalmas hangya és a gondtalan, ám felelőtlen tücsök története a gyerekkorunkból ismerős lehet. Ez a klasszikus mese nem csupán egy szórakoztató történet, hanem egy időtlen tanulság is, amit máig előszeretettel hangoztatunk, ha az öngondoskodásról, azaz a jövőre való felkészülésről van szó.","shortLead":"A bölcs, szorgalmas hangya és a gondtalan, ám felelőtlen tücsök története a gyerekkorunkból ismerős lehet...","id":"20241204_Felelotlen-tucsokbol-kenyelmes-hangya-az-eszszeru-ongondoskodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52cffc5b-fc45-4443-9cfb-28ac367eee6a.jpg","index":0,"item":"9783fa31-a247-4262-ba56-bf0ca4032b8c","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241204_Felelotlen-tucsokbol-kenyelmes-hangya-az-eszszeru-ongondoskodas","timestamp":"2025. január. 06. 19:30","title":"A magyarok nem számítanak semmi jóra a jövőben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök egy podcastban beszélt a háború lezárásának lehetőségéről, Ukrajna és az USA NATO-tagságáról és arról is, hogy mit vár Trump elnök beiktatásától.","shortLead":"Az ukrán elnök egy podcastban beszélt a háború lezárásának lehetőségéről, Ukrajna és az USA NATO-tagságáról és arról...","id":"20250106_Zelenszkij-Trump-ukrajna-beke-nato-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f.jpg","index":0,"item":"7062f720-ed1c-4f07-b8ab-944d08618846","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Zelenszkij-Trump-ukrajna-beke-nato-tuzszunet","timestamp":"2025. január. 06. 12:12","title":"Zelenszkij: Csak az USA adhat garanciát a békére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7354b3d9-e211-43a1-aa32-9adc3caba347","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"A tükröződésmentes tévé a jelen, a tévénézésen jócskán túlmutató készülék pedig a nagyon közeli jövő a Samsung szerint. A vállalat a CES 2025 kiállításon mutatta be a Samsung Vision AI-t, azt a rendszert, amely reményei szerint a filmek, sorozatok és tévéműsorok világából egy „adaptív és intelligens otthoni társsá” teheti a tévékészülékeket.","shortLead":"A tükröződésmentes tévé a jelen, a tévénézésen jócskán túlmutató készülék pedig a nagyon közeli jövő a Samsung szerint...","id":"20250106_samsung-vision-ai-tv-kepernyok-mesterseges-intelligencia-tevezes-first-look-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7354b3d9-e211-43a1-aa32-9adc3caba347.jpg","index":0,"item":"dc284ca2-773a-4af0-8c0c-420d37b5d098","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_samsung-vision-ai-tv-kepernyok-mesterseges-intelligencia-tevezes-first-look-ces-2025","timestamp":"2025. január. 06. 08:33","title":"„A tévé nem arról fog szólni, ami megy rajta, hanem arról, aki nézi”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61f13b00-4b71-44e2-b560-d2ed8085286b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Összesen 30 millió rubel büntetést szabtak ki a bíróságok.","shortLead":"Összesen 30 millió rubel büntetést szabtak ki a bíróságok.","id":"20250106_orosz-hatosagok-homofobtorveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61f13b00-4b71-44e2-b560-d2ed8085286b.jpg","index":0,"item":"b6437b80-9ea7-4b79-8a9d-0acd6fb237b6","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_orosz-hatosagok-homofobtorveny","timestamp":"2025. január. 06. 15:09","title":"Másfél év alatt 188-szor büntettek az orosz hatóságok a homofóbtörvény alapján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8456148-13a2-4040-b588-7d60c9b25781","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"<strong>Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy Gergelynek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: </strong>sürgősségi, bástyasétány, terrormenet, járványriadó, akadálymentes<strong>.</strong>","shortLead":"<strong>Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet...","id":"20250105_az-en-hetem-peterfy-gergyely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8456148-13a2-4040-b588-7d60c9b25781.jpg","index":0,"item":"7ac8dd69-861f-4e70-8e3e-21e54ccd399a","keywords":null,"link":"/360/20250105_az-en-hetem-peterfy-gergyely","timestamp":"2025. január. 05. 17:30","title":"Az én hetem: Péterfy Gergely a Tüzes Mezőkön sétál és pacalt ebédel Nápolyban ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bcb7007-8f94-4ad5-b052-f9b783ed4bdd","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Dél-Korea szerint ez egy újabb provokáció.","shortLead":"Dél-Korea szerint ez egy újabb provokáció.","id":"20250106_Ballisztikus-raketat-lott-ki-Eszak-Korea","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bcb7007-8f94-4ad5-b052-f9b783ed4bdd.jpg","index":0,"item":"49693331-7aeb-44f1-9c2d-693194c5ecc4","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Ballisztikus-raketat-lott-ki-Eszak-Korea","timestamp":"2025. január. 06. 08:02","title":"Újabb ballisztikus rakétát lőtt ki Észak-Korea","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly veszélybe került.","shortLead":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly...","id":"20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b.jpg","index":0,"item":"e3ecd509-a30f-45d5-93e9-a1632defc1f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","timestamp":"2025. január. 06. 08:09","title":"Terézváros is indul a MÁV 99 éves pályázatán, legfeljebb egymilliárdból létrehoznák a közparkot a Nyugati mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59a063aa-0dc2-4816-abdb-3958698454c6","c_author":"HVG","category":"360","description":"Tudják ugyanazt, mint a világ legjobb borászképző egyetemein, ezért jó értelemben vett öntudatot igyekeznek kialakítani szőlész-borász hallgatóikban – mondja Nyitrainé dr. Sárdy Diána, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Budai Campusának főigazgatója, aki szerint ők az egyik legnagyobb nyertesei a gödöllői központú MATE létrejöttének.","shortLead":"Tudják ugyanazt, mint a világ legjobb borászképző egyetemein, ezért jó értelemben vett öntudatot igyekeznek kialakítani...","id":"20250105_hvg-diploma-2025-mate-Nyitraine-Sardy-Diana","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59a063aa-0dc2-4816-abdb-3958698454c6.jpg","index":0,"item":"56cd8c8b-0df2-439b-8e68-85bde1cf5050","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-diploma-2025-mate-Nyitraine-Sardy-Diana","timestamp":"2025. január. 05. 08:15","title":"„A hallgató keze az őszi félévben legyen koszos a cefrétől, télen pedig kapjon ínhüvelygyulladást a sok metszéstől”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet egy kerékkel kevesebb? Erre a kérdésre ad választ ez a “pár” nélküli “kerékpár”. Egy egykerekű közlekedési eszköz, mellyel némi tanulást követően nem csak eljuthatunk A-ból B-be, de közben még jól is szórakozhatunk.
Egykerekezni többféleképpen is lehet, például úgy, hogy a normál biciklinknek menet közben a levegőbe kapjuk az első kerekét, és hátra terhelve, óvatosan egyensúlyozva gurulunk a hátsó keréken. Vagy eszünkbe juthat a leginkább cirkuszban látott egykerekű bicikli, mely lényegében mindössze egy kerékből, egy pedálból és egy ülésből áll. Ezen megoldások közös vonása, hogy elég sokat kell gyakorolnunk, hogy összejöjjön a produkció. De mi lenne, ha a kívánt siker eléréséhez szükséges időt a technológiai fejlesztések segítségül hívásával próbálnánk meg egy kicsit lecsökkenteni? Nos, esetünkben pontosan ez történt – teszten a legújabb egykerekű, a Ninebot One S2.
Honnan gurult ide?
László Ferenc
Ha önegyensúlyozó elektromos közlekedési eszközökről esik szó, akkor legtöbbünk agyán a jól ismert Segway márkanév villan át. Ezt az amerikai céget 2001-ben alapította Dean Kamen, aki úgy gondolta, hogy a kétkerekű Segway rövid időn belül forradalmasítani fogja a városi gyalogos közlekedést. Most már tudjuk, hogy erre végül is nem került sor, elsősorban az ilyen járművek magas ára miatt, de azért a két keréken guruló turistáknak köszönhetően a Segwaynek csak sikerült a modern nagyvárosi utcakép részévé válnia.
A több mint 400 iparági szabadalommal rendelkező amerikai cég néhány évvel ezelőtt még koppintással vádolta a kínai Ninebot mögött álló, elsősorban okostelefonjairól ismerhető Xiaomi áll. A kínai vállalat úgy zárta rövidre a hasonló vitákat, hogy tavaly felvásárolta a Segwayt. Az összeolvadástól függetlenül a két márkát nem olvasztották össze.
Jelen tesztalanyunk hivatalosan Ninebot One S2 névre hallgat, de azért ott figyel rajta a "by Segway" felirat is, hiszen ez utóbbi brand azért mégis csak erősebb, mint a Ninebot.
A minőségi és egyben méretes dobozban érkezett tesztkészülék mellé csak egy hálózati töltőt és némi leírást kaptunk, de ennél nincs is többre szükségünk. Csak egy dologra: első körben úgymond aktiválni kell az eszközt, melyet egy androidos vagy iOS szoftveres készülék, illetve vezeték nélküli Bluetooth kapcsolat segítségével tudunk megejteni – de erről majd egy kicsit később.
Felépítés
A 45x42x18 centiméteres One S2 felépítése roppant egyszerű: adott egy 14 col átmérőjű és 2,125 col széles biciklikerék (létezik 16 colos változat is), melyet lábaink között tartva elektromos meghajtás segítségével előre-hátra és balra-jobbra irányíthatunk. A kütyü mindkét oldaláról lehajtható egy-egy 13x17 centiméteres, érdesített felületű lap, amire ráléphetünk, és amin suhanás közben végig tartózkodunk. A kereket minden irányból csillogó felületű, kemény műanyag borítja, mely remekül bírja a kiképzést: a tesztünk során rengeteg kisebb-nagyobb ütést kapott az eszköz, de egyetlen repedés vagy törés sem keletkezett a felületén. Szakadó esőben vélhetően kevesen kívánnak egykerekűzni, mindenesetre jó dolog, hogy az IP54-es minősítés miatt a szemerkélő eső, a pocsolyák, a sár és a por sem igazán tud kárt tenni a technikában.
László Ferenc
Nem adja magát könnyen
Míg a kétkerekű Segway-ek és a már-már légdeszkaként funkcionáló hooverboardok esetében oldalirányban nem kell gondoskodni az egyensúlyozásról, addig az egyetlen kerékkel rendelkező Ninebot One S2-nél ezt a problémát nekünk magunknak kell megoldanunk. Az előre/hátra egyensúlyozást természetesen segíti az elektronika, minden másban azonban nekünk is komoly szerepet kell vállalnunk. Míg a kétkerekű riválisok esetében néhány perc alatt lényegében bárki számára garantált a sikerélmény, addig a One S2-vel sokat kell gyakorolni, hogy élvezetes legyen a suhanás. Ami előtt egyébként nem árt felvenni a megfelelő védőcuccokat (sisak, könyök- és térdvédők), hiszen vélhetően senki se szeretne törött végtaggal a kórházba sietni.
Az abszolút kezdőknek azt ajánlja a gyártó, hogy legalább néhány perc erejéig applikáljanak apró kitámasztókerekeket a kütyüre, de hát ilyet nem olyan egyszerű ám beszerezni. Ha ezen túlvagyunk, vagy csak simán átugorjuk, akkor jöhet az, hogy legalább 15-20 percig az egyik lábunkkal az egyik oldali lapra terhelve előre/hátra, illetve jobbra/balra terelgetjük a masinát. Ezután ajánlott megkérni valakit, hogy az immár két lábbal használt One S2 mellett vagy előtt haladva fogja a kezünket, de persze az első méterek megtételét egy korlát vagy betonpárkány is jelentősen megkönnyítheti. Megpróbálkozhatunk továbbá azzal, hogy a készüléket egyfajta spéci gördeszkaként használjuk: egyik lábunk a One S2 egyik oldalán, a másikkal pedig a földön hajtjuk magunkat.
László Ferenc
Tapasztalataink szerint az azonnali siker esélye lényegében teljesen kizárt – hacsak nem rendelkezünk artista előképzettséggel –. Nekünk néhány napos gyakorlással sikerült komolyabb eredményeket elérni. A kicsit is gyakorlottabbak már nagyon lazán pattannak fel egymás után az egyik majd pedig a lábukkal az egykerekűre. Az előredőlés a gázadással, a hátraterhelés pedig a fékezéssel egyenértékű, kanyarodni pedig úgy lehet, hogy az egyik lábunkkal jobban terhelünk mint a másikkal. Akár állóhelyzetben is tartózkodhatunk a ketyerén, azonban alapvetés, hogy a biciklizéshez hasonlóan itt is annál jobb az egyensúlyérzet, minél gyorsabban haladunk. A szélesebb kétkerekű társakhoz képest komoly előny, hogy az alig 38 centiméter széles egykerekűvel sokkal kevesebb helyet foglalunk és rendkívül szűk helyekre is begurulhatunk a segítségével.
Fokozatok
A meghajtásról egy 500 W teljesítményű elektromotor gondoskodik, mely két darab 155 Wh-s akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát. Egy teljes feltöltés mintegy 2,5-3 órányi időt vesz igénybe, és a gyártó garanciát vállal arra, hogy 500 töltést követően sem csökken a kapacitás a névérték 80 százaléka alá. Az üzemidő sok mindentől függ, mindenesetre 25-30 kilométer simán megtehető egy feltöltéssel. A maximum 15 fokos emelkedő leküzdésére képes One S2-t legfeljebb 120 kilogramm tömegű és 120-200 centiméter közötti magasságú emberek használhatják.
László Ferenc
A gyártó az óvatos duhajkodás pártján áll, amit jól bizonyít, hogy a maximális teljesítményt csak szép lassan, fokozatosan teszi elérhetővé. Aktiválás előtt 4 km/h a maximális sebesség, mely 7 km/h-ra nő az aktiválást követően, ha pedig az okostelefonunkon végignéztük az oktatóanyagot, akkor 12 km/h-ra emelkedik a legnagyobb tempó. Az abszolút csúcssebesség 24 km/h, amit az első 1 kilométer sikeres abszolválást követően tapasztalhatunk meg. A sima felületű utakat jobban kedveli a One S2, de mivel a gumija nem tömör, hanem bármikor egyszerűen felpumpálható, némi rugózásra azért számíthatunk. A 11,4 kilogramm tömegű eszközt a riválisoknál könnyebb szállítani, mivel a tetején egy praktikus hordfület helyeztek el a tervezők.
Alkalmazás
A telefonra/tabletre telepíthető Ninebot alkalmazás révén a már említett aktiváláson kívül számos egyéb feladat végrehajtható, így például akár manuálisan is megszabhatjuk segítségével a maximális sebességet. Az applikációban megadható, hogy az egykerekű oldalán elhelyezett számos LED-fény pontosan milyen színnel világítson, illetve féklámpa effektust is bekapcsolhatunk. Részletes információt nyerhetünk az akkumulátorokról, valamint beállíthatjuk, hogy felemelést detektálva a készülék automatikusan kikapcsolja magát. A készülék szoftverének frissítése is az app segítségével hajtható végre, ezenkívül pedig különböző ranglistákra is rápillanthatunk: akadnak olyan profik, akik heti 300 kilométert és összesen már több ezer kilométert egykerekűztek.
László Ferenc
Verdikt
+: élvezet vele gurulni, kompakt felépítés, jó menetteljesítmény, hosszú üzemidő, személyre szabhatóság az appban.
–: nincs azonnali sikerélmény, drága.
A Ninebot One S2 egy izgalmas és igen kompakt elektromos közlekedési/szórakozási eszköz, ami azonban – a kétkerekű társaitól eltérően – nem adja ingyen a sikert. Az élvezetes guruláshoz sokat kell gyakorolni, és bizony jó eséllyel nem ússzuk meg a kisebb-nagyobb eséseket. A One S2 egy olyan eszköz, melyben az emberi tényezőnek nagyobb szerepe van, mint a gépi segítségnek – ennek minden előnyével és hátrányával. A hivatalos hazai listaár 229 ezer forint, ami a kétkerekű Segway-ekhez képest mondhatni baráti, viszont a légdeszkák ennél jelentősen olcsóbbak.