szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a hazai internetezők többsége korlátlan csomaggal rendelkezik, mégis fontos lehet, mennyi adatforgalmat emészt fel a Google novemberben induló streaming játékszolgáltatása.

Bár csak novemberben indul – hazánk egyelőre ráadásul nem is szerepel a támogatott országok listáján – már most is tudni, mekkora adatforgalommal dolgozik majd a Google nagy újításának ígérkező Stadia.

A felület működtetéséhez ugyanis internetre lesz szükség, és nem is akármilyenre: a jó kép- és hangminőséghez 10 Mbps-nál gyorsabb kapcsolattal kell rendelkezni, máskülönben a látvány romlik. Mindezek után felmerülhet a kérdés, hogy a szolgáltatásnak vajon mekkora az éhsége, azaz: mennyi adatot fogyaszt, mialatt a felhasználó játszik? Végre ez is kiderült: a PC Gamer azt írja, ha valaki 4K-s felbontásban futtatja majd a programokat, a játékok

15,75GB adatot fognak felemészteni óránként, míg 1080p-ben 9, 720-ban pedig 4,5 gigabájtot.

A lap összesítésében arról is ír, hogy nagyjából 65 órányi játék után jön össze az 1 TB-os forgalom, ami ugyan a hazai internetezőket annyira nem érinti (hiszen sokak otthonában korlátlan előfizetés található), ugyanakkor érdemes fejben tartani. Már csak azért is, nehogy egy esetleges szolgáltatáskieséskor valaki a mobilinternetére átváltva folytassa a játékot.

A Stadia a hírek szerint nem lesz drága, 9,99 eurót kér majd érte a Google, de ingyenes verzióval is készülnek, utóbbi viszont csak jövőre válhat elérhetővé. A platform 31 izgalmas játékot támogat, ezeket itt mutattuk be

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!