szerző:
hvg.hu

A Bosch összekapcsolja az elektromos autó akkumulátormenedzselő rendszereit a felhővel, mert a mérnökök szerint így jelentős mértékben javíthatnak az akkuk teljesítményén, illetve növelhetik élettartamukat. Az algoritmusok beazonosítják az akkumulátor stresszfaktorait és optimalizálják a töltési folyamatot.

A szakértők szerint a mai lítium-ion akkumulátorok átlagos élettartama 8-10 év, vagy 500 és 1000 közé eső töltési ciklus. Az akkumulátorgyártók általában 100 ezer és 160 ezer kilométer közötti futásteljesítményt garantálnak. Azonban a gyors akkumulátortöltés, a töltési ciklusok magas száma, a túlságosan sportos vezetési stílus, illetve a rendkívül magas vagy alacsony környezeti hőmérséklet mind-mind növelik az akkumulátor stresszforrásait, melyek az alkatrész gyorsabb öregedéséhez vezetnek.

A járműből és annak környezetéből gyűjtött valós idejű adatok kulcsszerepet játszanak ebben. A Bosch felhőalapú szolgáltatásait ezen stresszt kiváltó okok felismerésére és ellensúlyozására tervezték. Minden akkumulátor-releváns adat – például az aktuális környezeti hőmérséklet – valós időben a felhőbe kerül, ahol a gépi tanulást alkalmazó algoritmusok kiértékelik az összes rendelkezésre álló információt. Ezen szolgáltatások segítségével a Bosch nem csupán állandó információt ad az akkumulátor aktuális státuszáról, hanem megbízható előrejelzést kínál az akkumulátor maradék élettartamára és teljesítményére vonatkozóan.

A teljesen feltöltött akkumulátorok különösen magas, vagy alacsony hőmérsékleteken például gyorsabban öregszenek, hívják fel a figyelmet a német mérnökök. A Bosch felhőalapú szolgáltatásai ezért biztosítják azt, hogy túl meleg, vagy túl hideg hőmérsékleten az akkumulátorok ne legyenek 100 százalékosan feltöltve. Az akkumulátor töltésének csupán néhány százalékpontos csökkentésével az akkumulátor védett a nem szándékos kopással szemben. Emellett a felhőalapú szolgáltatások optimalizálják a töltési folyamatot is.

©

A Bosch közlése szerint ezek az intézkedések mintegy 20 százalékkal csökkentik az akkumulátor, az elektromos gépjárművek legdrágább alkatrészének elhasználódását. A felhőalapú szolgáltatások az adatokat az újratöltési folyamatok optimalizálására használják fel, és egyben a műszerfali kijelző segítségével személyre szabott vezetési tippeket adnak a gépjárművezetőknek arról, hogyan őrizzék meg az akkumulátor teljesítményét. Közleményében a technológiai vállalat hangsúlyozza:

a hosszú élettartamú, erőteljes akkumulátorok életképesebbé teszik az elektromobilitást.

A rendszer másik, üzleti felhasználók számára érdekes előnye, hogy az elemzéshez használt algoritmusok az egész flottából, és nem csupán egyetlen gépjárműből gyűjtött adatokat értékelik ki. A sokoldalú intelligencia a kulcs a gépjármű-akkumulátorok stresszfaktorainak beazonosításához, és azok egyre gyorsabb észleléséhez.

Ha máskor is tudni szeretne az akkumulátorok fejlődéséről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A kelet-európai gyerekek a saját bőrükön tapasztalják meg a rasszizmust a brit iskolákban

A kelet-európai gyerekek a saját bőrükön tapasztalják meg a rasszizmust a brit iskolákban

Kína visszacsap a kereskedelmi háborúban, újabb amerikai importcikkekre vet ki pótvámot

Kína visszacsap a kereskedelmi háborúban, újabb amerikai importcikkekre vet ki pótvámot

Magyarországról szóló, pozitív kisugárzású képeket vár a kormány

Magyarországról szóló, pozitív kisugárzású képeket vár a kormány

Kásler megmondta, mi az iskolai oktatás célja

Kásler megmondta, mi az iskolai oktatás célja

Ismét figyelmeztetést adtak ki lisztéria miatt, már halálos áldozat is van Spanyolországban

Ismét figyelmeztetést adtak ki lisztéria miatt, már halálos áldozat is van Spanyolországban

A WHO szerint a vízben lévő mikroműanyagok nem veszélyesek, de azért még kutatnak

A WHO szerint a vízben lévő mikroműanyagok nem veszélyesek, de azért még kutatnak