Vélhetően decemberben lesz megfigyelhető az a Naprendszeren kívülről érkezett üstökös, amelyet egy amatőr csillagász fedezett fel a Krím-félszigeti Asztrofizikai Obszervatóriumban.

Kiss László csillagász az M1 tévécsatornának elmondta: az üstökös az első téli hónap elején valószínűleg mintegy 200 millió kilométerre kerül a Földhöz, ami azt jelenti, hogy ha szabad szemmel nem is, de távcsövekkel már meg lehet majd figyelni.

A Kanári-szigeteken óriásteleszkóppal készült színkép szerint a csak nemrég felfedezett üstökös a Naprendszer többi üstököséhez hasonlít. Ám az, hogy az égitest – a tökéletes körtől jelentősen eltérő – hiperbolikus pályán mozog, arra utal, hogy egy másik bolygórendszerből származhat. A 2017-ben azonosított Oumuamua után ez lehet a második észlelt objektum, amely a csillagközi tér mélyéből érkezett.

Az apró, halvány Oumuamuával ellentétben C/2019 Q4 jelű, Boriszov néven emlegetett újonnan felfedezett égitest nagy méretű, nagyjából 20 kilométer átmérőjű és fényes.

Merkel: Drámai a helyzet