szerző:
hvg.hu

Skálázható automata parkolási megoldást mutatott be Budapesten az AImotive, a HERE és a Vodafone. A megoldást autógyártók és autóipari beszállítók használhatják majd.

A kísérleti autók Budapest több mélygarázsában képesek emberi beavatkozás nélkül szabad helyet keresni és biztonságosan leparkolni. Az automatizált vezetési funkciókat az AImotive – melynek Tesla-konkurens technológiáját már mi is bemutattuk – aiDrive nevű, mesterséges intelligenciára alapuló szoftvere biztosítja, amelyet több nemzetközi autóipari szereplővel együtt dolgozva fejleszt a magyar cég. A HERE Technologies a mélygarázsok térképét készítette. A Vodafone parkolószenzorai, amelyek a parkolóhelyek foglaltságát jelzik a rendszernek, a szolgáltató Keskenysávú-IoT (NB-IoT) hálózatán keresztül kommunikálnak.

A térképeket – beleértve a parkolóhelyre vonatkozó információkat – a Vodafone mobilhálózatán keresztül tölti le az autó szoftvere a mélygarázsok bejáratánál. Ennek köszönhetően a térképek mindig naprakészek, és a sofőrök még kiszállás előtt megtudhatják, hogy járművük hol fog parkolni. A járműveket az aiDrive a beérkező szenzoradatok alapján a szabad parkolóhelyeket és a térképet felhasználva vezeti a mélygarázsban, és új helyet keres, ha az eredetileg kiválasztott parkolót útközben elfoglalták.

©

“Egy ilyen automata parkolósofőrrel a vezetőknek nem kell üres parkolóhelyek keresésére pazarolni az idejüket. Ráadásul a rendkívül pontos rendszernek köszönhetően sokkal közelebb állhatnak egymáshoz az autók, így több jármű férhet el ugyanabban a mélygarázsban” – idézi a Vodafone által kiadott közlemény Kovács Pétert, az AImotive termékekért felelős vezetőjét, aki szerint automata parkolásra skálázható és megfizethető megoldást találni rendkívül fontos lépés az önvezetés irányába.

Király István, a Vodafone vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a vezetéknélküli kommunikáció autóiparban és a vezetés-automatizálás területén elérhető előnyeiről beszélt. "Több sikeres kültéri okosparkolással kapcsolatos projekt után ez a fejlesztés lehetőséget adott arra, hogy az NB-IoT megoldásainkat mélygarázsokban tegyük próbára. Így rendkívül hasznos tapasztalatokat gyűjthettünk a jövő közlekedéséről még az 5G technológiák elterjedése előtt" – mondta.

A kilenc hónapon át zajló fejlesztés eredményeként megszületett automata parkolási rendszer a fejlesztők szerint kereskedelmi szempontból is életképes.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Az éjszakai autópályán bukkant fel a Tesla Cybertruck – videó

Az éjszakai autópályán bukkant fel a Tesla Cybertruck – videó

Nő az infláció, Matolcsyék máris máshogy mérnék. De igazuk van?

Nő az infláció, Matolcsyék máris máshogy mérnék. De igazuk van?

Banán után sült krumplit ragasztottak szigszalaggal falra

Banán után sült krumplit ragasztottak szigszalaggal falra

Varázslatos, mit okozott a fagy és a szél az Alacsony-Tátrában

Varázslatos, mit okozott a fagy és a szél az Alacsony-Tátrában

Új funkció bukkant fel a Google Fotókban

Új funkció bukkant fel a Google Fotókban

Kíváncsi, milyen lesz a Galaxy S11? Akkor nézze meg azt a Samsung-telefont, amit a héten mutatnak be

Kíváncsi, milyen lesz a Galaxy S11? Akkor nézze meg azt a Samsung-telefont, amit a héten mutatnak be