szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A YouTube újfajta hirdetései a kiterjesztett valóság segítségével mutatják meg, hogyan állna a leendő vásárlón a konkrétan hirdetett rúzs.

Még nyáron mutatta be a Google azt az új funkciót, amely a kiterjesztett valóság segítségével ad lehetőséget a YouTube-on a különböző színű rúzsok "felpróbálására". Az AR Beauty Try-On nevű megoldást azóta aktiválták is, így megnyílt az út a hirdetők számára, hogy ilyen reklámokat tegyenek közzé a platformon.

A jövőben például a Mac és a NARS rúzsait lehet majd kipróbálni, erre pedig kétféle hirdetés ad majd lehetőséget az androidos eszközöket, valamint az iPhone-t és iPadet használók számára. Az egyik – amit a YouTube Masthead néven említ – az a hirdetés, amelyik az alkalmazás megnyitásakor az oldal tetején jelenik meg, a többi videó előtt. A másik – a TrueView – pedig az ajánlott videóknál, az ajánlott videók felett.

A YouTube mindkettőt felcímkézi, így ránézésre is jól látszik, hogy hirdetésről van szó.

Ahogy azt korábban mutatták, a funkció két részre osztja a kijelzőt, így amíg a felső részben fut a videó, az alsóban a kameránk segítségével saját magunkat láthatjuk – illetve azt a panelt, ahol a színeket választhatjuk ki. Ha tetszik, amit látunk, a YouTube-on keresztül meg is vásárolhatjuk az adott terméket.

A YouTube nem az egyetlen platform, ami ilyesmivel próbálkozik, hasonló megoldásban látja a jövőt az Instagram is. A következő években minden bizonnyal komoly versenyt láthatunk majd.

Ha kíváncsi a YouTube újdonságaira, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!