szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Pinterest új funkciója egy komoly dilemma megoldásában segít: ugyan jó dolog online vásárolni kozmetikumokat, azonban nincs lehetőség a próbára. Ez változhat meg többek között a szemhéjpúderek esetében.

A koronavírus-járvány egyik hozadéka az internetes vásárlások felfutása. Élelmiszert, műszaki cikkeket, játékokat könnyen lehet online rendelni, problémásabb azonban olyan árucikkeket, amelyeket nem árt felpróbálni. A ruhák, cipők esetében egyszerűen lehet cserélni (a visszaküldött terméket el lehet másnak adni), azonban egy szemhéjfestéket csak úgy lehet kipróbálni, ha használunk belőle, viszont így az már nem árulható, ha mégsem tetszene nekünk. Ez utóbbi esetben tehát egyfajta zsákbamacska a netes vásárlás.

A Pinterest egyik új funkciója azonban éppen ezt a gondot hivatott megoldani, ugyanis gyakorlatilag lehetővé teszi, hogy a felhasználó kipróbálja a szemhéjpúdert, mielőtt még megvásárolná azt.

A funkció neve AR Try on (egyébként a cég kiterjesztett valóság funkcióinak legújabb bővítése), és elérhető néhány neves márka (NYX Cosmetics, Urban Decay, Lancome és YSL) szemhéjfestékéhez. A szolgáltatásban szereplő szemhéjfestéktermékeknél a kép jobb alsó sarkában egy kis Try on gomb, valamint egy kamera ikon látható. Megérintve a kamera ikont aktiválódik a telefon kamerája az alkalmazásban, és végignézhető a különféle szemhéjfestékek színválasztéka, illetve látható, ahogy befedik a felhasználó szemhéját. Még azt is be lehet állítani, hogy jelenleg milyen rúzst használ valaki. A szemhéjpúder-választék óriási: több mint négyezer megvásárolható árnyalat került az Androidon és iPhone-okon is elérhető alkalmazásba.

Az újdonság mögött a Pinterest Lens eszköze áll. (Ez utóbbival egy tárgyra lehet mutatni a telefon kamerájával, majd a hasonló tartalmú eredmények között lehet böngészni.) Amennyiben egy felhasználó a szemhéjfesték megvásárlása mellett döntene, a Pinterest a kereskedő weboldalára irányítja. A Pinterest fejlesztése logikus lépésnek tűnik, miután havonta több millióan keresik fel az oldalt, hogy szépségápolási ötleteket és inspirációkat keressenek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!