szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A felhasználók nagy része csak visszaigazolást, nem valós kapcsolatot vagy randit keres.

A Tinder társkereső alkalmazást használók közel kétharmada már kapcsolatban él, sőt a többségük nem is akar randizni – derül ki egy friss, 1400 fő bevonásával készült tanulmányból, amelyben arra voltak kíváncsiak a kutatók, hogy a társkereső applikációt milyen motivációval használják az emberek.

Az eredményeik azt mutatják a Sky News szerint, hogy a többség akkor is aktív marad Tinderen, ha épp nem keres új párt vagy új randi partnert. Egyszerűen ugyanúgy rutinszerű szórakozási forrás lesz számukra a tinderezés, mint mondjuk a facebookozás vagy az instagramozás. Azért gyűjtik a lájkokhoz hasonlóan a Tinder-macheket (azaz virtuális, konszenzusos párosításokat), hogy növeljék a saját önbizalmukat.

Ez ugyanakkor nehezíti azoknak a helyzetét, akik valódi kapcsolatra vágyva használják a Tindert, hiszen ők vannak kisebbségben.

A kutatók szerint ráadásul azoknak sem jó élmény a tinderezés, akik negatív érzelmek, kötődési problémák vagy épp impulzív hajlamaik miatt regisztrálnak.

Az applikáció idén lett tízéves, ennek apropóján társkereső párok, szociológusok és a viselkedéspszichológia segítségével jártunk utána a 10 éves Tinder-jelenségnek:

A most 10 éves Tinder tényleg húspiac, vagy elhozta a randidemokráciát?

Egy évtizede vették használatba a Tindert a társkeresők, és ennyi idő pont elég volt ahhoz, hogy lúzerek sportjából az egész világon elfogadottá tegye a randiapplikációkat. Az már más kérdés, hogy az alkalmazás ehhez milyen eszközöket használt. Társkereső párok, szociológusok és a viselkedéspszichológia segítségével jártunk utána a 10 éves Tinder-jelenségnek.

A most 10 éves Tinder tényleg húspiac, vagy elhozta a randidemokráciát?

Egy évtizede vették használatba a Tindert a társkeresők, és ennyi idő pont elég volt ahhoz, hogy lúzerek sportjából az egész világon elfogadottá tegye a randiapplikációkat. Az már más kérdés, hogy az alkalmazás ehhez milyen eszközöket használt. Társkereső párok, szociológusok és a viselkedéspszichológia segítségével jártunk utána a 10 éves Tinder-jelenségnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!