Az újfajta nézet a hagyományos navigáció és az Utcakép egy furcsa ötvözete, amit a mesterséges intelligencia is segített felépíteni. Hogy mindez hogyan történt, arról eddig kevés szó esett, a CNet azonban részben fényt derített erre.
Kiderült, hogy a vállalat különféle kamerákat szerelt fel az autókra, a hátizsákokra és a repülőgépekre, hogy aztán ezek képeit kombinálva valósághű virtuális 3D-s helyszínmodelleket hozzon létre.
A Google kezdetben a közismert autójával járta a városokat, hogy rögzítse a Street View-hoz szükséges képeket. Ezután sikerült annyira lecsökkenteni a rendszer (eredetileg 226 kg-ot nyomó) méretét, hogy egy hátizsákba is belefér az egység, így azokat a területeket is fel lehet térképezni, ahová az autó nem tud behajtani.
Ahhoz azonban, hogy az Immersive View elkészülhessen, elengedhetetlenek a repülők: az azokra szerelt kamerák által rögzített képekkel hozható létre a látott terület 3D-s modellje.
A fejlesztés komoly előnye, hogy nem statikus képet jelenít meg egy adott területről. Ehelyett rekonstruált animációkkal dolgozik, hogy megmutassa például azt, hogy a nap különböző szakaszaiban milyen forgalomra lehet számítani egy adott útszakaszon. Emellett azt is láthatja a felhasználó, különböző időjárási körülmények között hogyan néz ki az adott terület.
A fejlesztés egyelőre csak a világ nagyobb városaiban – többek között Amszterdam, Berlin, Dublin, Firenze, Las Vegas, London, Los Angeles, New York, Miami, Párizs, Seattle, San Francisco, San Jose, Tokió, és Velence – érhető el, illetve ahogy a cikk elején is említettük, Budapest bizonyos látványosságainál.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.