szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Irreálisan hosszú reklámblokkok bukkantak fel a YouTube-videók előtt egyeseknél, de van egy lehetséges magyarázat a jelenségre.

Az már nem számít újdonságnak, hogy folyamatosan hosszabbodnak a reklámok a YouTube felületén, és emellett az az időtartam is nő, amit mindenképpen el kell tölteni a megtekintésükkel, mielőtt át lehetne ugrani őket.

Az elmúlt időszakban azonban sok felhasználónál irreálisan hosszú reklámok bukkantak fel a YouTube-on, melyeket ráadásul nem is lehetett átugrani. Egy Reddit-felhasználó például 58 perces, tehát csaknem egyórás reklámmal szembesült egy videó előtt, amit a platform nem is engedett neki megszakítani. Erről egy fotót is megosztott:

60 minute un-skipable ad
byu/Lin1ex inyoutube

A bejegyzés alatt többen is hasonló tapasztalatokról számoltak be, esetenként ennél is sokszorosan hosszabb reklámblokkokkal szembesülve, de ezekre nincs képi bizonyíték, így érdemes fenntartással kezelni.

A leghosszabb, bizonyítékkal is alátámasztott, átugorhatatlan reklámblokk 2 óra 52 perces volt. Egy 49 perces videó előtt.

Damn youtube. Almost 3 hours of unskippable ads
byu/Standard-Slip6572 inyoutube

Utóbbi fotó bal alsó sarkában azonban van valami, ami a témában cikkező Android Authority szerint árulkodó: egy „skipping ads”, azaz „reklámok átugrása” felirat. De nem ott, ahol a YouTube szokott ilyesmit elhelyezni; ez sokkal inkább egy aktív reklámblokkolóra hasonlít, ami ellen minden eszközzel küzd a platform.

Megeshet, ennek a része a mostani probléma is – akár szándékos, akár nem. A YouTube ugyanis képes felismerni, ha valaki reklámblokkolót használ, de természetesen a véletlen hiba is benne van a pakliban, ami láthatatlanná teszi az „átugrás” gombot.

Ledobja az atomot a reklámblokkolókra a YouTube – ezt már tényleg nehéz lesz kijátszani

Úgy tűnik, egy módszerrel sikerrel kijátszható minden reklámblokkoló a YouTube-on, és már teszteli is azt a Google.

A cikkre reagált maga a Google is, de csak azt hangsúlyozta, mennyire fontosak a reklámok a tartalomgyártók üzleti növekedése szempontjából, és hogy a reklámblokkolók sértik a használati feltételeket. Megemlítette továbbá, hogy már globálisan küzd a reklámblokkolók ellen – de a konkrét esetre nem reagált. Mint mindig, azt javasolta, hogy akit zavarnak a reklámok, az fizessen elő a YouTube Premiumra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!